اخبار داغ

در دیدار شهردار مشهد با مدیرکل ثبت اسناد و املاک خراسان رضوی انجام شد؛

امضای تفاهم‌نامه همکاری بین اداره کل ثبت اسناد و شهرداری مشهد

امضای تفاهم‌نامه همکاری بین اداره کل ثبت اسناد و شهرداری مشهد
پیش‌نویس تفاهم‌نامه همکاری بین اداره کل ثبت اسناد و املاک خراسان رضوی و شهرداری مشهد توسط محمدرضا کلایی به امضا رسید و متن اصلی آن بنا است روز شنبه هفته آینده به امضای طرفین تفاهم‌نامه برسد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از مشهدپیام، محمدرضا کلایی ظهر امروز در دیدار با مدیرکل ثبت اسناد و املاک خراسان رضوی در دفتر خود، الکترونیکی شدن مراحل ثبت و صدور اسناد را یک انقلاب در این حوزه توصیف کرد و گفت: با الکترونیکی شدن مراحل ثبت اسناد و املاک، اقدامات با سرعت و سرعت انجام می‌شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, مشهدپیام,

شهردار مشهد در خصوص امضای پیش‌نویس تفاهم‌نامه همکاری شهرداری و اداره ثبت اسناد و املاک استان، افزود: به منظور تسهیل اقدامات مشترکی که مربوط به شهروندان است، اعتقاد داریم که باید این کارها با استفاده از یک سامانه و به صورت الکترونیک انجام گیرد.

,

وی اظهار کرد: امید داریم که این تفاهم‌نامه همکاری به سرعت اجرایی شود زیرا تأثیر زیادی در توسعه شهر مشهد خواهد  گذاشت.

,

کلایی تصریح کرد: اراضی قولنامه‌ای موقوفه برای بیش از  700 هزار نفر مردم مشهد مشکل ایجاد کرده است که با گفت‌وگو با تولیت آستان قدس رضوی بنا شد مشکلاتشان با استفاده از الگوی سرخس رفع شود.

,

امکان ارائه اطلاعات مربوط به املاک و اراضی استان در یک لوح فشرده

, امکان ارائه اطلاعات مربوط به املاک و اراضی استان در یک لوح فشرده,

مدیرکل ثبت اسناد و املاک خراسان رضوی نیز با اشاره به اهمیت نقش و خدمات ارائه شده توسط شهرداری مشهد، ادامه داد: به همین دلیل ما نگاه تعاملی به شهرداری داریم و خود را همکار شهرداری می‌دانیم.

,

محمدحسن بهادر بیان کرد: تفاهم‌نامه باید با شیوه‌نامه یکسان و به دور از اقدام سلیقه‌ای تدوین شود تا اهداف آن محقق شود.

,

وی در خصوص الکترونیکی شدن امور در اداره ثبت اسناد، اضافه کرد: اکنون امکان ارائه اطلاعات مربوط به املاک و اراضی استان در یک لوح فشرده وجود دارد در حالیکه پیش از این نیاز به یک بایگانی گسترده بود.

,

 

,

نقشه‌های سه‌بعدی از منازعات مرتبط با املاک می‌کاهد

, نقشه‌های سه‌بعدی از منازعات مرتبط با املاک می‌کاهد,

در ادامه رئیس کمیسیون فنی و عمران شورای شهر مشهد با اشاره به اهمیت و مزایای استفاده از نقشه‌های سه‌بعدی در روند فعالیت‌های شهرسازی و ثبتی، اظهار کرد: این امر از منازعات مرتبط با املاک می‌کاهد و نقشه را مبنای اقدامات می‌کند.

,

محمدهادی مهدی‌نیا یادآور شد: سیستم‌های الکترونیکی قوه قضاییه به صورت کل و سیستم‌های الکترونیکی ثبت اسناد و املاک به صورت جزء از سیستم‌های شهرداری مشهد کامل‌تر و جلوتر است.

,

وی در خصوص تفاهم‌نامه میان شهرداری و اداره ثبت اسناد و املاک، گفت: امید است که در مراحل بعد به موضوع رسیدگی و تعیین تکلیف پارکینگ نیز ورود شود.

,

گفتنی است، پیش‌نویس تفاهم‌نامه همکاری بین اداره کل ثبت اسناد و املاک خراسان رضوی و شهرداری مشهد توسط محمدرضا کلایی به امضا رسید و متن اصلی آن بنا است روز شنبه هفته آینده به امضای طرفین تفاهم‌نامه برسد.

,

انتهای پیام/ 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه