اخبار داغ

8 طرح آبخیزداری در انگوت اجرای شد

8 طرح آبخیزداری در انگوت اجرای شد
رئیس منابع طبیعی شهرستان گرمی از اجرای شدن هشت طرح آبخیزداری با اعتبار اولیه یک میلیارد و 330 میلیون تومان در بخش انگوت شهرستان گرمی خبرداد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از  سبلان‌ما، امیربدرزاده عصر امروز در جمع خبرنگاران شهرستان گرمی از اجرای شدن هشت طرح آبخیزداری با اعتبار اولیه یک میلیارد و 330 میلیون تومان در بخش انگوت شهرستان گرمی خبرداد.
وی اظهارداشت: این طرح هااجرای 8 طرح آبخیزداری در انگوت شامل هشت بند سنگ ملاتی به حجم 5 هزار متر مکعب است که در حوزه سید جوادلوی بخش انگوت در حال اجراست.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سبلان‌ما,
,

بدرزاده هدف از اجرای طرح های آبخیزداری را کنترل سیل و رسوب، تقویت سفره های آب زیرزمینی و پوشش گیاهی بالادست طرحها برشمرد و گفت: آب ذخیره شده در پشت بندها، با جذب شدن در لایه های زمین، موجب تقویت سفره های زیرزمینی می شود و در پایین دست پروژه های اجرا شده، به شکل چشمه، قنات یا کهریز ظاهر می شود.

,

وی با یادآوری اینکه آبخیزداری یکی از مهمترین راههای تولید آب از منابع طبیعی است افزود: بیشتر طرحهای آبخیزداری شهرستان گرمی به علت خشکسالی و ضعف پوشش گیاهی بخش انگوت، در این بخش اجرا گردیده است و در این حوزه ها در مساحت 410 هکتارعملیات بیولوژیکی صورت گرفته است.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه