اخبار داغ

نماینده مردم خمین در مجلس:

استانی شدن انتخابات مبتنی بر منافع و مصالح جامعه نیست/ چندبرابر شدن هزینه انتخابات با اجرای این طرح

استانی شدن انتخابات مبتنی بر منافع و مصالح جامعه نیست/ چندبرابر شدن هزینه انتخابات با اجرای این طرح
نماینده مردم خمین در مجلس با شاره به اینکه طرحی که برای استانی شدن انتخابات مطرح‌شده بسیار ناقص و معایب بسیاری دارد گفت: این طرح مبتنی بر منافع و مصالح جامعه نیست.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محمدابراهیم رضایی نماینده مردم خمین و عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست‌های خارجی مجلس شورای اسلامی در گفتگو  با دیار آفتاب؛ درباره طرح استانی شدن انتخابات گفت: طرحی که برای استانی شدن انتخابات مطرح‌شده بسیار ناقص است و معایب بسیاری دارد که حتی اهداف مدنظر طراحان را هم تأمین نمی‌کند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, دیار آفتاب,

رضایی با اشاره به اینکه بنده مخالف این طرح هستم اظهار کرد: احتمال دارد در بعضی مناطق که شیعه و سنی با هم ساکن هستند و یا اختلافات قبیله وجود دارد، با استانی شدن انتخابات، تنش بیشتر شود.

,

کاهش انگیزه مردم برای حضور در انتخابات

, کاهش انگیزه مردم برای حضور در انتخابات, کاهش انگیزه مردم برای حضور در انتخابات,

رضایی با ابراز نگرانی از کاهش انگیزه مردم برای حضور در انتخابات اظهار کرد: حلقه اتصال مردم در روستاها و جاهای دورافتاده به حاکمیت، و احساس تعلق آن‌ها به نمایندگان با این طرح کاهش پیدا می‌کند و کم‌کم انگیزه حضور خود را در پای صندوق از دست می‌دهند.

,

وی با تأکید بر اینکه تنها ظاهر این طرح استانی است ولی ماهیت آن چنین نیست، عنوان کرد: حتی ظاهر خوبی هم ندارد که در مرکز استان، یک نفر با ۱۵ هزار رأی به مجلس راه می‌باید ولی شخصی با ۴۰۰-۵۰۰ هزار رأی نتواند وارد مجلس شود.

,

هزینه چند برابری انتخابات

, هزینه چند برابری انتخابات, هزینه چند برابری انتخابات,

نماینده مردم خمین در مجلس شورای اسلامی افزود: حتی اگر بخواهند نمایندگان شهرستان، در همه شهرها ستاد بزنند و تبلیغات گسترده انجام دهند، هزینه‌ها چند برابر خواهد شد.

,

این نماینده مجلس بیان کرد: لایه محروم و مستضعف و مردمی دیگر نمی‌توانند در این انتخابات شرکت کنند و تنها افرادی که پشتیبانی مالی گسترده دارند و یا صرفاً حمایت جریانات سیاسی را داشته باشند، پیروز این نوع انتخابات هستند.

,

وی ادامه داد: عملاً عده‌ای محروم می‌شوند و آرام‌آرام چرخه اجتماعی و نقش‌آفرینی‌ها کاهش پیدا می‌کند و عده‌ای خود به خود حذف می‌شوند.

,

استانی شدن انتخابات مبتنی بر منافع و مصالح جامعه نیست

, استانی شدن انتخابات مبتنی بر منافع و مصالح جامعه نیست, استانی شدن انتخابات مبتنی بر منافع و مصالح جامعه نیست,

رضایی از نگرانی‌هایش در این باره گفت: این طرح حداقل در زمان فعلی اثربخشی ندارد و مبتنی بر منافع و مصالح جامعه هم نیست.

,

وی اضافه کرد: اگر انتخابات استانی شود، مراکز استان‌ها که مرکز تجمع بیشتر جمعیت هستند، حرف اول و آخر را می‌زنند و آن‌ها تعیین‌کننده نماینده کل استان خواهند بود و اگر مبتنی بر ۱۰ درصد باشد، مصیبت دیگری است!

,

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست‌های خارجی عنوان کرد: از هر زاویه که بررسی کنیم، هیچ‌کدام پاسخگوی اهداف اصلی طرح نیست.

,

استانی شدن انتخابات بدترین تهدید و نقطه انحراف برای آینده نظام و انقلاب است

, استانی شدن انتخابات بدترین تهدید و نقطه انحراف برای آینده نظام و انقلاب است, استانی شدن انتخابات بدترین تهدید و نقطه انحراف برای آینده نظام و انقلاب است,

رضایی تصریح کرد: اصل نگرانی و آنچه آینده مجلس را تهدید می‌کند این است که با این طرح، عده‌ای که توان مالی ندارند، خود را وامدار شبکه‌های مالی می‌کنند که بدترین اتفاق در کشور و بدترین تهدید و نقطه انحراف برای آینده نظام و انقلاب است.

,

وی نبود احزاب قوی را از تهدیدات این طرح، عنوان کرد و گفت: در کشور احزاب قوی با سیاست‌ها و مرامنامه‌ها و اساسنامه‌های خوب و مردمی خوب نداریم. همین جریانات سیاسی که در کشور، مثل شله‌قلمکار وجود دارد و ماهیت حزبی درستی هم در آن نیست، ایفای نقش خواهند کرد که تخریب آن برای جامعه بیشتر از فایده آن، بوده و هست.

,

این نماینده مجلس یکی دیگر از معایب طرح را ایجاد اختلاف و شکاف طبقاتی دانست و بیان کرد: رشد و توسعه در مراکز استان‌ها تسریع می‌شود و در شهرستان‌ها، مناطق روستایی و دورافتاده، کم‌کم به فراموشی سپرده می‌شود؛ که تهدید دیگری برای کشور است.

,

بستر لازم برای استانی شدن انتخابات در ساختار سیاسی کشور فراهم نیست

, بستر لازم برای استانی شدن انتخابات در ساختار سیاسی کشور فراهم نیست, بستر لازم برای استانی شدن انتخابات در ساختار سیاسی کشور فراهم نیست,

وی افزود: در آینده رأی مرکز استان‌ها، رأی اول و اثرگذار خواهد بود بنابراین، کسانی که می‌خواهد رأی بیاورند به سمت جذب آرای مرکز استان حرکت می‌کنند و روستاها به کل، فراموش می‌شوند چون اثر بخشی آن‌ها در آرای نمایندگان کم می‌شود.

,

رضایی خاطرنشان کرد: به این طرح، ایرادات زیادی وارد است و اگر مجلس به آن رأی ندهد بهتر است چون بستر لازم برای ایجاد چنین تغییری در ساختار سیاسی کشور فراهم نیست.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه