اخبار داغ

ارزان سرطان بگیرید!/ 70درصد لوازم آرایشی بهداشتی موجود در زاهدان قاچاق است

ارزان سرطان بگیرید!/ 70درصد لوازم آرایشی بهداشتی موجود در زاهدان قاچاق است
بیش از 70درصد لوازم آرایشی موجود در بازار زاهدان قاچاق است که استفاده بیش از حد آنها خطرات زیادی را به همراه دارد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل عصرهامون، این روزها استفاده از لوازم آرایشی به یکی از پرطرفدارترین لوازم زنان و دختران ایرانی تبدیل شده است که البته در این استفاده برای برخی کیفیت مدنظر است و برخی دیگر بیشتر به فکر قیمت آن هستند.

طبیعتاً آن دسته از لوازم آرایشی که دارای کیفیت برتر هستند قیمت بالاتری نسبت به سایر لوازم آرایشی دارند و در این بین آنهایی که جزو خریداران دسته دوم هستند بیشتر به سمت خرید ارزان قیمت می روند که این امر خطرات زیادی را برایشان به ارمغان خواهد آورد.

سیستان وبلوچستان به دلیل داشتن مرزهای خاکی طولانی و همچنین برخورداری از بندر چابهار، همواره با قاچاق انواع و اقسام لوازم و کالاها مواجه است اما یکی از این اقلام که حجم قابل توجهی را به خود اختصاص داده است قاچاق لوازم آرایشی و بهداشتی غیرمجاز می باشد که به گفته مدیر نظارت بر مواد غذایی، آرایشی و بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان قریب به 70درصد این اقلام که در بازار زاهدان وجود دارد قاچاق و فاقد استانداردهای لازم بهداشتی است.

حسین حقانی در این باره به خبرنگار عصرهامون اظهار کرد: فرآورده های آرایشی و بهداشتی به طور کلی یا تولید داخل است و یا وارد شده از خارج کشور که در هر صورت باید تائیدیه های بهداشتی لازم را گرفته باشند و یا دارای پروانه ساخت باشند و یا از طریق برچسب سلامت و کنترل، تضمین شده باشند.

وی تاکید کرد: ناگفته نماند که برخی افراد سودجو نسبت به جعل این برچسب ها نیز اقدام می کنند که هموطنان عزیز می توانند از طریق شماره تلفن 0216185 و یا ارسال کد 16رقمی کالا به سامانه پیامک 20008822 سلامت کالا را استعلام بگیرند.

به گفته حقانی؛ علیرغم اینکه طی 9ماه گذشته 5 دوره آموزشی ویژه داوطلبان سلامت، فروشندگان عرضه و بانوان آرایشگر و شاغل در این فروشگاه ها برگزار شده است اما باز هم شاهد تخلفات زیادی در این حوزه هستیم به گونه ای که بیش از 70درصد لوازم آرایشی موجود در بازار زاهدان را اقلام آرایشی بهداشتی غیرمجاز و قاچاق تشکیل می دهند.

وی به مضرات استفاده از این لوازم اشاره کرد و افزود: این قبیل اقلام اکثراً از طریق مبادی غیررسمی، نوار مرزی و گاهاً مناطق آزاد تجاری وارد کشور می شوند که خطراتی نظیر ایجاد حساسیت، خارش، سوزن سوزن شدن، التهاب و یا تاول های پوستی را برای افراد به همراه می آورد.

وی تاکید کرد: به دلیل اینکه پایه اکثر محصولات آرایشی را فلزات سنگین تشکیل می دهند که این فلزات به مرور وارد خون شده و مسمومیت های کبدی، تغییر رنگ و صدمه به ریشه مو و عوارض چشمی را به استفاده کنندگان تحمیل می کنند که اگر این اقلام توسط خانم باردار مورد استفاده قرار بگیرد امکان دارد به جنین وی نیز صدمات زیادی بزند.

وی ادامه داد: مصرف بی رویه لوازم آرایشی غیربهداشتی و قاچاق می تواند منجر به ایجاد سرطان در خانم ها شود که همین امر موجب شده تا در گشت های مشترک و بازرسی هایی که انجام می شود این موارد به طور جدی تذکر داده شود اما باز هم به دلیل ارزان بودن و البته وفور بیش از حد این اقلام با استقبال مردم نسبت به خرید آنها مواجه هستیم.

وی در پایان خاطرنشان کرد: به منظور حفظ سلامت شهروندان، طی 9ماهه امسال تعداد 598 بازدید از سطح فروشگاه ها و داروخانه های عرضه کننده فرآورده های آرایشی و بهداشتی انجام شده است که در این میان با 2 کارخانه تولید دستمال کاغذی، یک سالن ماساژ، 2 مورد داروخانه و 2 مورد انبار غیرمجاز نگهداری مواد آرایشی و بهداشتی برخورد شده است.

انتهای پیام/

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصرهامون,
,
,
,
,
,
, عصرهامون ,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه