اخبار داغ

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس:

استانی شدن انتخابات به اختلافات قومی و محلی دامن می‌زند/ شورای نگهبان در صورت مغایرت با اصول قانون اساسی این طرح را رد می‌کند

استانی شدن انتخابات به اختلافات قومی و محلی دامن می‌زند/ شورای نگهبان در صورت مغایرت با اصول قانون اساسی این طرح را رد می‌کند
عضو کمیسیون اجتماعی مجلس با اشاره به معایب طرح استانی شدن انتخابات گفت: استانی شدن انتخابات به اختلافات قومی و محلی در برخی از استانها دامن می‌زند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ احمد بیگدلی در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; با اشاره به معایب استانی شدن انتخابات اظهار کرد: برخی بر این باورند که استانی شدن انتخابات سبب افزایش هزینه‌های انتخابات شود که باید دید این موضوع چقدر می‌تواند به واقعیت نزدیک باشد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, موج رسا;,

وی با بیان اینکه دو قطبی شدن انتخابات در برخی از استانها از معایب استانی شدن انتخابات است، ابراز کرد: ممکن است استانی شدن انتخابات بر اختلافات قومیتی، محلی و مذهبی شود.

,

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس بیان کرد: جلوگیری از دامن زدن به اختلافات قومی و محلی همیشه مورد تاکید مقام معظم رهبری بوده که با استانی شدن انتخابات مجلس این آسیب احساس می‌شود.

,

وی با بیان اینکه معایب این طرح باید مشخص شود، عنوان کرد: نوع انتخاب با استانی شدن انتخابات متفاوت خواهد شد و به نوعی افراد به صورت لیستی و از نظر فکری نزدیک به هم احتمال پیروزی خواهند داشت.

,

بیگدلی با تاکید بر اینکه اصلی‌ترین آسیب استانی شدن انتخابات همان دو قطبی شدن است، افزود: در برخی از استانها حساسیت‌ها نسبت به این مسائل بیشتر خواهد شد.

,

وی در پاسخ به این سوال که به نظر می‌رسد با استانی شدن انتخابات افراد نزدیک به کانونهای قدرت به مجلس راه یابند، نیز گفت: به نظر بنده این موضوع تاثیرگذار خواهد بود اما آسیب اصلی این طرح نیست و کسی که توانایی جلب رای ۱۵ درصدی مردم شهرستان را داشته باشد به رقابت استانی راه می‌یابد.

,

نماینده مردم خدابنده در مجلس شورای اسلامی در خصوص مغایرت این طرح با اصل ۶ قانون اساسی اظهار کرد: بنده این مغایرت را قبول دارم و اگر مخالف این اصل باشد به طور یقین شورای نگهبان ایراد خواهد گرفت.

,

وی بیان کرد: در خصوص مغایرت طرح استانی شدن انتخابات با شرع و قانون اساسی شورای نگهبان بهتر نظر خواهد داد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه