اخبار داغ

کارشناس مسائل سیاسی مطرح کرد؛

انفعال آمریکا در آستانه ۴۰ سالگی انقلاب اسلامی/ کم رنگ شدن نفوذ آمریکا و تقویت نظام ایران در سرنوشت خاورمیانه

انفعال آمریکا در آستانه ۴۰ سالگی انقلاب اسلامی/ کم رنگ شدن نفوذ آمریکا و تقویت نظام ایران در سرنوشت خاورمیانه
کارشناس مسائل سیاسی گفت : در آستانه چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی برای آمریکا در منطقه انفعال جدی رخ داده است .
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محمدرضا ترقی کارشناس مسائل سیاسی در گفتگو با خبرنگار راه آرمان در رابطه با تلاش های اخیر آمریکا در منطقه اظهار داشت : در آستانه چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی برای آمریکا در منطقه انفعال جدی رخ داده است .

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, راه آرمان , راه آرمان,

وی گفت : با توجه به نفوذ جمهوری اسلامی و تاثیرگذاری مثبت آن در حفظ امنیت و آرامش در منطقه و جلوگیری از تروریسم و اقدامات افراطی گرایانه و همچنین جلوگیری از مداخلات بی اساس در کشورهای منطقه آمریکا به مرور منطقه را ترک می کند .

,

کارشناس مسائل سیاسی خاطر نشان کرد : آمریکا احساس می کند که میلیاردها دلار هزینه ای که در منطقه صرف کرده است تا کنون هیچ نفعی نداشته و بیش از این نباید متضرر شود .

,

ترقی عنوان داشت : بنابراین به نظر می رسد که حرکات آمریکا در منطقه از حضور نظامی مستقیم و ایجاد پایگاه های نظامی تبدیل به واگذاری مسئولیت مقابله با جمهوری اسلامی به عوامل خود در منطقه شده است .

,

وی ادامه داد : اکنون آمریکا از ریاست جنگ نرم و رسانه ای علیه جمهوری اسلامی و خصوصا استفاده از ابزار عوامل مخالف نظام جمهوری اسلامی و اپوزیسیون به ویژه منافقین در رابطه با عملیات ایزایی در برابر نظام جمهوری اسلامی استفاده می کند .

,

کارشناس مسائل سیاسی با بیان این که چنین پروژه هایی با توجه به تجربه سال های گذشته عمدتا برای مقطع زمانی کوتاهی استفاده شده است ، یادآور شد : اما در دراز مدت همه پروژه ها شکست خورده است و ما شاهد کم رنگ شدن و کاهش نفوذ آمریکا در منطقه و حتی کاهش پشتیبانی آمریکا از عوامل و متحدین خود در منطقه و تقویت نظام جمهوری اسلامی در تاثیرگذاری بر سرنوشت خاورمیانه هستیم .

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه