اخبار داغ

استاد علوم سیاسی اعلام کرد:

استانی شدن انتخابات ادامه پروژه خصوصی سازی اقتصادی در سیاست است

استانی شدن انتخابات ادامه پروژه خصوصی سازی اقتصادی در سیاست است
یکی از فعالان علوم سیاسی با بیان اینکه استانی شدن انتخابات ادامه پروژه خصوصی سازی اقتصادی در ایران است، گفت: اجرای این طرح موجب انداختن فاصله بین مردم و نمایندگان می شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ سهیل جمشیدپور استاد علوم سیاسی در گفتگو با خبرنگار کردتودی با اشاره به طرح استانی شدن انتخابات مجلس اظهار داشت: مدت دو دهه است که بازیگران صحنه اقتصاد و سیاست در کشور به بهانه هایی چون خلاصی از پروژه های نیمه تمام ملی، تحزب، همگرایی های استانی، ملی گرایی و شعارهایی از این دست، قصد دارند تا مانع حضور نمایندگان شهرستانی در مجلس و جایگزینی آنها با نمایندگانی استانی شوند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, کردتودی ,

 

,

وی افزود:  در این طرح شخصیت ها به تیپ تقلیل یافته و پارلمان به مثابه میانجی، خرده فرهنگ ها و اقلیت ها را با گفتمان ملی جایگزین می نماید.

,

 

,

جمشیدپور  با بیان اینکه به بهانه منافع کلان در طرح استانی شدن انتخابات ، دسترسی اکثریت های بی صدا به امکانات دموکراتیک بیش از پیش کاهش می یابد و اعمال قدرت عمودی با اعمال و اشکال قدرت افقی بدنه های اجتماعی در تضاد قرار می گیرد، گفت: با استانی شدن انتخابات بدنه های اجتماعی دارای سرانه جمعیتی که معمولا در مراکز جمعیتی انباشته شده اند بعنوان متغییر مستقل مخاطب گفتمان ها و پارادایم های سیاسی-اقتصادی قرار گرفته و بدنه های اجتماعیِ در حاشیه، به خارج از اطرافِ هسته ی قدرت و غشای گفتمانی رانده می شوند

,

 

,

 

,

وی تصریح کرد: سخن راندن از این مساله که انتخابات استانی موجب تقویت احزاب می شود به مثابه امری انتزاعی موجب می شود تا نهادهای دارای دسترسی به منابع پولی و رانتی بیش از پیش بر جریان های رسانه ای و بازنمایی سوار شده و تبلیغات چی ها حزبی که احزاب آنها هیچ مقبولیت عامی ندارند به عنوان تنها آلترناتیوهای دموکراتیک به جامعه تحمیل گردند.

,

 

,

 

,

این فعال سیاسی ادامه داد: بازنمایی های رسانه ای شیک، بولتن ها و برنامه های کاغذی که خوراک وعده سازان در چنین سیستمی را تبلیغ می کنند با این توجیه که پروژه های نیمه تمام و لابی های نمایندگان شهرستان ها تهدیدی علیه اقتصاد و منافع ملی است! در صدد هستند تا با پاک کردن صورت مساله که همانا تعهد دولت و مجلس نسبت به ایجاد رفاه و آبادانی و نظارت به این روند برای همه مردم است را پاک کنند و به موازات پروژه نئو لیبرالها کردن اقتصاد کشور که در آن دولت ها از زیر بار تعهدات اجتماعی شان به بهانه خصوصی سازی از اقشار مختلف اجتماعی سلب مالکیت می نمایند و اقتصاد و سیاست را در اختیار جریانات رانتیر قرار می دهند بیش از پیش بتوانند با نمایشی از دموکراسی ملی و استانی، اقتصاد و سیاست کشور را توام با آنتروپی های فرهنگی جدی و احتمال بروز انواع تضادها، تحت کنترل خود بگیرند.

,

 

,

 

,

وی با تاکید بر اینکه این طرح موجب کاهش عمومی مشارکت مردم در رخدادهای سیاسی می شود، گفت: نمایندگانی که به این طرح رای می دهند یا نمی دانند که به چه چیز رای می دهند یا اینکه تحت تاثیر تبلیغات منافع بورژوازی ملی را خواسته و یا ناخواسته تامین می نمایند.

,

 

,

 

,

جمشیدپور با بیان اینکه استانی شدن انتخابات مباحث وارونه ای تبلیغاتی است که تامین کننده منافع عمومی و اجتماعی نمی باشد،اعلام کرد:  به جای چنین ساز و کاری بهتر نیست به فکر طرحی باشند که تعداد نمایندگان حاشیه نشینان و بی صدایان در آن افزایش یابد؟

,

 

,

 

,

وی خاطر نشان کرد: اجرای این طرح موجب متمرکز شدن قدرت در فاصله انداختن میان نمایندگان و مردم با دریایی از انتزاعات می شود که موجب تامین منافع افراد وابسته به قدرت می شود.

,

 

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه