اخبار داغ

بکارگیری شیوه‌های نوین کشت و آبیاری درمزارع شهرستان دلگان

بکارگیری شیوه‌های نوین کشت و آبیاری درمزارع شهرستان دلگان
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان دلگان از بکارگیری شیوه‌های نوین کشت و آبیاری درمزارع گندم شهرستان دلگان خبر داد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ غلامرضا سجادی در گفت وگو با خبرنگار عصرهامون با اشاره به کشت هفت هزار و 300 هکتار از اراضی دلگان به محصول گندم اظهار کرد: این میزان نسبت به سال زراعی گذشته ۳۰۰هکتار بیشتر شده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصرهامون ,

وی با اشاره به بکارگیری شیوه‌های نوین کشت و آبیاری درمزارع گندم این شهرستان، گفت: گندم کشت شده شامل ارقام چمران ۲ ،مهرگان، افق،شبرنگ،نارین s7811 می باشد که حدود ۶۰ درصد سطح اراضی زیر کشت گندم مجهز به سیستم‌های نوین آبیاری شده‌اند.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان دلگان با بیان اینکه امسال ۲۳۰هکتارگندم به روش کشت حفاظتی انجام شده است، افزود: تردد کمتر ماشین آلات کشاورزی از هفت بار به یک باردر مزرعه، کاهش مصرف سوخت از ۸۵ لیتر در هکتار به ۱۵ لیتر در هکتار، کاهش رویش علف های هرز و مبارزه با آن، سطح سبز یکنواخت، کاهش مصرف آب به علت پوشش گیاهی مناسب محصول قبلی و جلوگیری از تبخیر آب از جمله مزایای کشت حفاظتی گندم است که امید می رود در سال های آینده با استفاده از سایت های الگویی وهمچنین توصیه وتاکیدات کارشناسان، کشت گندم به روش کشت حفاظتی افزایش یابد.
 
,
,
,
,
,
, ,

به گفته سجادی، درسال زراعی ۹۸-۹۷در این شهرستان  ۳۰ هکتار کلزا و۱۹ هکتار کینوا نیز به روش کشت حفاظتی کشت شده، همچنین در سال زراعی گذشته گندم کاران دلگان  ۱۹ هزار تن گندم مازاد بر مصرف تحویل سیلوهای گندم داده‌اند.
 
انتهای پیام/
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه