اخبار داغ

سرپرست سازمان توسعه تجارت ایران:

صادرکنندگان باید با صادرات، چرخه تولید را تکمیل کنند

صادرکنندگان باید با صادرات، چرخه تولید را تکمیل کنند
سرپرست سازمان توسعه تجارت ایران گفت: صادرکنندگان باید سعی کنند با صادرات، چرخه تولید تکمیل شود و ارز صادراتی از طریق تامین مواد اولیه و تجهیزات به کشور بازگردد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محمد رضا مودودی صبح امروز در مراسم تجلیل از صادرکنندگان خراسان رضوی افزود:صادرکنندگان باید سعی کنند با صادرات، چرخه تولید تکمیل شود و ارز صادراتی از طریق تامین مواد اولیه و تجهیزات به کشور بازگردد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

وی با بیان اینکه ارزهای صادراتی به چرخه تولید کمک می کند ، افزود : باید به کشور بازگردد،خطرناکترین بخش تحریم ایجاد خطر برای اشتغال کشور است
وی افزود : تحریم ها 2 هدف افزایش مصارف ارزی و کاهش درآمدهای ارزی کشور را دنبال می کند اما ایران در همسایگی 15 کشور قرار دارد که سالانه هزار و 200 میلیارد دلار واردات و بیش از این میزان صادرات دارند و کنترل هزاران کیلومتر مرز زمینی و دریایی ایران توسط آمریکائی ها ممکن نیست.
مودودی افزود: به همین دلیل در جنگ اقتصادی با ایران همان بلایی سر آمریکا در خواهد آمد که در جنگ نظامی با ویتنام با ان مواجه شد.
وی در ادامه با اشاره به اینکه یکی از مشکلات صادرات ما این است که باید به خاطر حفظ امنیت غذایی مردم کالاهایی با ارز 4200 تومان هم وارد کنیم، گفت :  اما این امر نباید مبنایی شود که همین کالا هم صادر شود.
 
وی اظهار داشت: در طول تاریخ 40 ساله انقلاب دولتها همواره از کارآفرینان حمایت کرده اند و به همین خاطر در 20 سال گذشته کشور ما دو هزار درصد رشد صادراتی را تجربه کرده است و در شرایط تحریم نیز کارآفرینان و صادرکنندگان باید از دولت حمایت کنند.
وی با بیان اینکه صادرکنندگان باید از نگاه دولت به صادرات نگاه کنند گفت: مشکلات زیر ساختی عمیق در کشور وجود دارد به عنوان مثال اقلام صادراتی کشور بسیار محدود است و وظیفه ذاتی سازمان توسعه تجارت ایران توانمند کردن و بین المللی نمودن شرکتهای داخلی کشور است.

,
,
,
,
,
,
,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه