اخبار داغ

از غوغای سورنای لرستان تا احترم موسیقی به مقام شهدا در «آوای بیداری»

محمد گلریز: شدیدا در معرض هنرهای مبتذل هستیم

محمد گلریز: شدیدا در معرض هنرهای مبتذل هستیم
سومین شب اجراهای محافلی چهارمین جشنواره سرودهای حماسی و آواهای انقلابی بسیج «آوای بیداری» شامگاه چهارشنبه 26 دی‌ماه، با حضور امیر نصیربیگی رئیس سازمان بسیج هنرمندان، در سالن بانک صادرات خرم‌آباد با استقبال پرشور مردم این شهر همراه بود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛  سومین شب اجراهای محافلی چهارمین جشنواره سرودهای حماسی و آواهای انقلابی بسیج «آوای بیداری» شامگاه چهارشنبه 26 دی‌ماه، با حضور امیر نصیربیگی رئیس سازمان بسیج هنرمندان، در سالن بانک صادرات خرم‌آباد با استقبال پرشور مردم این شهر همراه بود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,


در ابتدای این مراسم گروه احسان عبدی‌پور نوازنده سورنا با همراهی اعضا با لباس‌های متحدشکل بومی لرستان روی سِن آمدند و با نواختن ساز سورنا و ضرب، حاضرین در سالن را به وجد در آوردند.

سپس گروه هم‌آوایی بین‌المللی الغدیر تهران با اجرای سرود «شوق پرواز» این قطعه را به شهدای دفاع مقدس تقدیم کردند و قطعه «کالای ایرانی» را در حمایت از کالای ایرانی سرودند. در ادامه رضا نیکفرجام برای اجرای دو قطعه «مادر» و «دنیا همینه» روی سِن آمد.

گلریز: در معرض شدیدترین هنرهای مبتذل هستیم
در ادامه محمد گلریز قطعه «یاد یاران» را با شعری از محمود شاهرخی و آهنگ و تنظیم هادی آرزم به یاد سرداران شهید 8 سال دفاع مقدس اجرا کرد و و در سخنان کوتاهی گفت: بسیج هنرمندان زحمات زیادی برای برگزاری جشنواره «آوای بیداری» کشید و امیدوارم این برنامه‌ها با کیفیت بهتر در استان‌های مختلف ادامه داشته باشد چراکه امروز ما در معرض شدیدترین هنرهای مبتذل از سوی دشمنان این سرزمین روبرو هستیم. 

این خواننده انقلابی به ذکر خاطره‌ای از دیدار با رهبر کبیر انقلاب پرداخت و افزود: بنده اولین و آخرین خواننده‌ای بودم که در سال ۱۳۵۷ وقتی که خیلی درباره موسیقی و سرودهای انقلابی مشکل وجود داشت به خدمت امام خمینی (ره) رفتم. در آن دیدار مرحوم سید احمد به نقل از امام خمینی (ره) بیاناتی ذکر کردند مبنی‌بر اینکه امام به سرودهای عرفانی و حماسی تاکید دارند.

وی گفت: وقتی به محضر امام خمینی (ره) رسیدیم همگی مجذوب چهره ملکوتی ایشان شدیم. حاج احمد آقا ما را به امام (ره) معرفی کردند، ایشان به دقت گوش می‌دادند. من به عنوان آخرین نفر دست ایشان را بوسیدم و دو بار فرمودند خدا شما را در پناه اسلام نگه‌دارد. همین دعای امام (ره) باعث پیشرفت من شد.

,
,
,
,
,
, گلریز: در معرض شدیدترین هنرهای مبتذل هستیم ,
,
,
,
,
,

, ,



گلریز به پیروزی نیروهای مقاومت بر داعشی‌ها اشاره داشت و عنوان کرد: اتفاقات بزرگی در کشور رخ می‌دهد اما مسوولین عکس‌العملی نشان نمی‌دهند. سرود «صبح پیروزی۲» به افتخار مدافعان حرم ساخته شده که بر دشمن پیروز شدند.

وی گفت: امسال شاهد آثار خوبی در این جشنواره بودیم که با کمترین امکانات تولید شده بودند. من از مسوولین بلند مرتبه خواهش می‌کنم این جریان را حمایت کنند.
 
سپس عبدالله مولوی‌حقیقی قطعه «حیلت غرب» با موضوع استکبار ستیزی و «غیرت چهل ساله» را به مناسبت چهلمین سالگی پیروزی انقلاب اجرا کرد. مصطفی چوگان و میثم پوریان قطعه «مدافعان حرم» را در ادامه خواندند.

چوگان خواننده جوان لرستانی در سخنانی گفت: موسیقی ارزشی و حماسی حرف برای گفتن دارد اما مسوولین هنرمندان این عرصه را نمی‌بینند که لازم است نگاه ویژه‌‌تری به جوانان هنرمند این عرصه وجود داشته باشد.

انتهای پیام

,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه