اخبار داغ

فرماندار سوادکوه:

دشمن در حال اجرای سناریوی ناامیدسازی بین مردم است

دشمن در حال اجرای سناریوی ناامیدسازی بین مردم است
فرماندار سوادکوه با تأکید بر هوشیاری مردم در مقابله با دشمن و با بیان اینکه دشمن در سناریو ناامیدسازی تا حدی موفق بوده است، گفت: بخش اعظم مردم این سناریو را پذیرفته‌اند چرا که نتوانستیم اقدامات انجام شده را در راستای امیدوارسازی مردم اطلاع‌رسانی کنیم.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از بلاغ، سعید یزدانی امشب در جمع مدیران ادارات و نهادها اظهار کرد: در زمان پیروزی انقلاب اسلامی دو تفکر لیبرالیستی و کمونیستی بر جهان حکمفرما بود ولی امام خمینی (ره) با حمایت مستضعفان تئوری سومی با نام جمهوری اسلامی ایران را مطرح کرد و این دو تفکر را به چالش کشید.

وی افزود: امام خمینی (ره) اسلام، جمهوریت و دموکراسی را در کنار هم قرار داد.

فرماندار سوادکوه خاطرنشان کرد: در طی این چهل سال، از پایین‌ترین سطح در حد شوراهای روستایی تا سطوح بالاتر همچون مجلس، ریاست جمهوری و خبرگان توسط مردم انتخاب می‌شوند.

یزدانی با بیان اینکه در آستانه چهل سالگی انقلاب، امریکا درصدد است تا ما نتوانیم جشن چهل سالگی انقلاب را برگزار کنیم، در رابطه با شرایط کنونی ایران افزود: این در حالی است که کشور ما رتبه اول امنیت را در منطقه خاورمیانه دارد، میزان امید به زندگی ۲۲ سال افزایش یافته، جزو پنج کشور در زمینه نانو و سلول هاس بنیادی و رتبه پانزدهم در تولید علم هستیم.

وی خاطرنشان کرد: در زمان انقلاب و آن شرایط سخت با اراده مردم پیروز شده‌ایم و امروز نیز با همکاری مردم و رشد کشورها در بسیاری از عرصه‌ها، پیروزی امر غیرممکنی نیست.

فرماندار سوادکوه افزود: امروز ۲۰ میلیون انسان آماده رزم داریم و نیروهای مسلح ما در ایده‌آل‌ترین شرایط بعد از انقلاب قرار دارند که حتی در جنگ هم این شرایط آرمانی را نداشته‌ایم.

یزدانی با تأکید بر هوشیاری مردم در مقابله با دشمن و با بیان اینکه دشمن در سناریو ناامیدسازی تا حدی موفق بوده است، گفت: متاسفانه بخش اعظم مردم این سناریو را پذیرفته‌اند چرا که نتوانستیم اقدامات انجام شده را در راستای امیدوارسازی مردم اطلاع‌رسانی کنیم.

هیچ مدیر دستگاهی حق امحا سند اداری خود را ندارد

مدیر اسناد و کتابخانه‌های استان مازندران نیز گفت: هیچ مدیر دستگاهی حق امحا سند اداری خود را ندارد و اسناد باید به ما تحویل داده شود.

امین‌اله آزادیان با بیان اینکه اکثر ادارات از شرح وظایف سازمان اسناد و امور کتابخانه‌های آشنا نیستند، از جمله وطایف کتابخانه ملی به گردآوری کلیه آثار مکتوب و غیرمکتوب کشور و جمع‌آوری و بایگانی استاندارد نسخ خطی، خرید کلیه کتب فارسی در سراسر جهان و همچنین، خرید کلیه کتب غیرفارسی منتشره مرتبط با اسلام و ایران در سراسر جهان اشاره کرد.

وی در رابطه با سازمان اسناد گفت: شورای سازمان اسناد دارای هفت عضو است که این اعضا شامل افرادی با قدرت اجرایی بالا و مطلع از پیشینه تاریخی کشور هستند.

مدیر اسناد و کتابخانه‌های استان مازندران، با بیان اینکه سازمان اسناد، اسناد راکد ادارات را به دو گروه فاقد ارزش بایگانی و دارای ارزش بایگانی تقسیم کرده و گروه اول را با نظارت امحا کرده و گروه دوم را برای بایگانی به سازمان منتقل می‌کند، افزود: این اسناد پس از ورود بلافاصله ضدعفونی شده و بعد فهرست‌نویسی شده و سطح دسترسی آنها مشخص می‌شود.

آزادیان با تأکید بر اینکه هیچ مدیر دستگاهی حق امحا سند اداری خود را ندارد و اسناد باید به ما تحویل داده شود، در رابطه با دلیل این امر گفت: شاید یک سند از نظر آن اداره بدرد نخور تلقی شود اما ممکن است از دید ما بخشی از پیشینه تاریخی کشور را تشکیل دهد، همچون نامه درخواست انتقال یک معلم از ابوموسی به بوشهر در دهه بیست که بیانگر حضور ایرانیان در زمان مذکور در جزیره ابوموسی بوده است.

وی خواستار معرفی افرادی که به نوعی تاریخ شفاهی یک بخش یا منطقه هستند، شد و با بیان اینکه این افراد اطلاعات خود را در جایی مکتوب ندارند و با مرگ آنها، آن بخش از اطلاعات هم محو می‌شود، افزود: ما با این افراد مصاحبه و اطلاعات آنها را جمع‌آوری خواهیم کرد.

اتصال 1000 دستگاه ادارای در سطح استان به شبکه دولت

معاون فناوری اطلاعات و ارتباطات استانداری مازندران نیز با اعلام اینکه تاکنون هزار دستگاه ادارای در سطح استان به شبکه دولت متصل شده‌اند، از جمله آنها به 60 شهرداری در استان و کلیه دستگاه‌های اجرایی استانی اشاره کرد.

هادی عزیزی با اشاره پر مخاطره بودن فضای اینترنت برای مکاتبات اداری، گفت: در این راستا برای اتصال ادارات شهرستانی به ادارات کل و با دیگر ادارات، استارت شبکه دولت از سال 85 زده شد و دولت بستر امنی را به نام شبکه دولت برای مکاتبات ادارای ایجاد کرده است.

وی با بیان اینکه تنها دو شرکت مخابرات و آسیاتک مجوز اتصال را دارا هستند بر استفاده بیشتر از مخابرات تأکید کرد و افزود: همچنین، تمامی مجوزهای از مراکز امنیتی اخذ شده و تمامی ادارات کل به شبکه متصل بوده و به همه آنها برای اتصال ادارات شهرستانی ابلاغ شده است.

معاون فناوری اطلاعات و ارتباطات استانداری مازندران، یکی از مزیت‌های مهم اتصال به شبکه دولت را تسریع و تسهیل در انجام کارها برشمرد و با اعلام اینکه تاکنون هزار دستگاه ادارای در سطح استان به شبکه دولت متصل شده‌اند، از جمله آنها به 60 شهرداری در استان و کلیه دستگاه‌های اجرایی استانی اشاره کرد.

عزیزی با اشاره به وجود آمادگی و بستر لازم برای اتصال تمام دستگاه‌های شهرستان سوادکوه به این شبکه، هزینه اشتراک اتصال ماهانه به این شبکه را 50 هزارتومان عنوان و خاطرنشان کرد: هزینه‌های نرم‌افزار و سخت‌افزار را ما متقبل شده‌ایم تا ادارات بتوانند با حداقل هزینه متصل شوند.

انتهای پیام/

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, نقل از بلاغ, بلاغ,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
, هیچ مدیر دستگاهی حق امحا سند اداری خود را ندارد, هیچ مدیر دستگاهی حق امحا سند اداری خود را ندارد,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
, اتصال 1000 دستگاه ادارای در سطح استان به شبکه دولت, اتصال 1000 دستگاه ادارای در سطح استان به شبکه دولت,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه