اخبار داغ

نماینده مردم شازند در مجلس:

مشکل قانون‌گذاری با استانی شدن انتخابات حل نمی‌شود

مشکل قانون‌گذاری با استانی شدن انتخابات حل نمی‌شود
نماینده مردم شازند در مجلس شورای اسلامی با اشاره به طرح استانی شدن انتخابات گفت: نباید فکر کنیم که اگر انتخابات استانی شود، مشکل قانون‌گذاری حل می‌شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ علی ابراهیمی، نماینده مردم شازند در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با دیار آفتاب؛ درباره استانی شدن انتخابات گفت: با برگزاری انتخابات به صورت استانی، ارتباط مردم شهرستان‌های کوچک‌تر و نقاط دور دست تر، با نماینده ها تحت الشعاع قرار می گیرد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, دیار آفتاب,

وی با اشاره به اینکه نباید فکر کنیم که اگر انتخابات استانی شود، مشکل قانون‌گذاری حل می‌شود اظهار کرد: بلکه باید شیوه‌های قانون‌گذاری اصلاح شود.

,

نماینده مردم شازند در مجلس شورای اسلامی جای یک مجلس دیگر را در کشور خالی دانست و عنوان کرد: با شکل کنونی مجلس آن‌طور که باید به اهداف خود نمی‌رسیم.

,

ابراهیمی، کمرنگ شدن حضور اقوام را از دیگر معایب استانی شدن انتخابات دانست و اظهار کرد: در استان های که قوم و قبیله‌ها در آن نقش ویژه‌ای ایفا می‌کنند، نمایندگان آن‌ها در مجلس حضور داشتند، در انتخابات استانی، شاید نتوانند آرای لازم را کسب کنند و به مجلس راه یابند.

,

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: البته این مسئله در مورد اقلیت‌های مذهبی هم وجود دارد.

,

ابراهیمی تصریح کرد: با استانی شدن انتخابات، از تنوع قوم و قبیله‌ای و مذهبی و دینی بالاتری که در مجلس کنونی وجود دارد، کاسته می‌شود.

,

این نماینده گفت: من در مورد این طرح تردید دارم. روند ورود به مجلس در حال حاضر درست نیست و نماینده‌ها با وعده‌ووعیدهای عوام‌فریبانه و پوپولیستی که در حیطه اختیارات و وظایفشان نیست به مجلس راه می‌یابند و این نیاز به اصلاح دارد؛ اما اینکه استانی شدن انتخابات راه‌حل این مشکلات هست یا نه؟ نیاز به مطالعه و بررسی دقیق‌تری دارد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه