اخبار داغ

امامان جمعه کردستان عنوان کردند؛

انقلاب اسلامی هویت اسلامی را به ایرانیان بازگرداند/ چهل سالگی انقلاب، دوران بلوغ و کمال است

انقلاب اسلامی هویت اسلامی را به ایرانیان بازگرداند/ چهل سالگی انقلاب، دوران بلوغ و کمال است
مام جمعه سنندج گفت: پیروزی انقلاب اسلامی سرسپردگی کشور ما به مستکبران را پایان و هویت اسلامی را به ایرانیان بازگرداند
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از کُردتودی،  ماموستا عبدالرحمن خدایی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته با تسلیت وفات ماموستا محمدکریم یوسفی از علمای برجسته اهل سنت منطقه به همه مسلمانان اظهار کرد: علما و روحانیون کردستانی از نگاه ویژه مردم متدین استان نسبت به جامعه روحانیت تقدیر و تشکر دارند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, کُردتودی،,

وی در ادامه به سالگرد فرار شاه از کشور در روز 26 دی ماه اشاره کرد و گفت: محمدرضا پهلوی با سرسپردگی بیگانگان تیشه به ریشه باورهای اسلامی مردم مسلمان ایران زده بود و با فرار وی از کشور پرونده خیانت‌های رژیم خودفروخته آنها برچیده شد.

,

امام جمعه سنندج گفت:  پیروزی انقلاب اسلامی سرسپردگی کشور ما به مستکبران را پایان و هویت اسلامی را به ایرانیان بازگرداند.

,

ماموستا خدایی به توطئه‌های ضد حجاب و عفاف و باورهای دینی رژیم طاغوت اشاره کرد و گفت: باید هم اکنون قدردان نظام اسلامی باشیم.

,

وی به تاریخ 29 دی ماه سالگرد مقاومت مردم غزه اشاره کرد و گفت: مقاومت مردم غزه و تحمیل شکست‌های 33 روزه و 22 روزه به رژیم صهیونیستی نشان دهنده این امر است که مسلمانان با استفاده از سلاح ایمان و اتحاد می‌توانند در برابر هر دشمنی ایستادگی کنند.

,

وی در ادامه خطبه‌های این هفته بر تحصیل علم و دانش توسط مسلمانان و ترویج آموزه‌های قرآنی تاکید کرد و گفت: افرادی که دنبال علم و دانش نیستند مردگانی متحرک محسوب می‌شوند که در آموزه‌های اسلامی و سیره رسول الله شاهد نهی از کم کاری در امر علم آموزی هستیم.

,

امام جمعه سنندج به کسب روزی حلال و توجه به معروفات در جامعه تاکید کرد و گفت: همه مسلمانان در خصوص مهربانی و عطوفت نسبت به اقشار جامعه باید احساس مسوولیت نمایند و به نیازمندان یاری رسانند.

,

دستاوردهای انقلاب اسلامی تبیین شود

,

خطیب جمعه بیجار با تسلیت فرا رسیدن ایام فاطمیه گفت: حجت الاسلام علی مرادی ظهر امروز در خطبه های نماز جمعه این شهر که با حضور نمازگزاران در حسینیه شهر برگزار شد، اظهار داشت: نماز جمعه یک فرضیه مهم دینی،سیاسی و اجتماعی است که بعنوان تریبونی برای بیان مشکلات مردم به حساب می آید

,

وی افزود: این نماز جمعه است که باید آگاهی بخش باشد و هشدار بدهد و روشنگری وانتقادات سازنده و پیشنهادات ارزنده برای حکومت داشته باشد.

,

امام جمعه بیجار با اشاره به فرا رسیدن دهه فاطمیه گفت: حضرت زهرا س بهترین الگو برای بانوان مسلمان جهان است. 

,

وی با تاکید بر اینکه دشمنان ما در جنگ نرم بنیان خانواده های ما را نشانه گرفته اند، بیان داشت : رعایت حجاب اسلامی همراه با تقوا موجب مایوس شدن دشمنان می شود.

,

خطیب جمعه بیجار در ادامه با بیان اینکه انقلاب اسلامی ایران معجزه قرن است ، گفت : مهترین خصوصیت بارز انقلاب اسلامی حرکت در مسیر ولایت فقیه و ایستادگی در برابر زورگویان جهان استکبار است.

,

وی تاکید کرد: در آستانه چهل سالگی انقلاب اسلامی باید دستاوردهای انقلاب به خوبی تبیین شود.

,

حجت الاسلام مرادی تصریح کرد: رهبری و مردم پشتوانه اصلی نظام هستند و مسئولان باید هر بیشتر از گذشته برای رفع مشکلات مردم تلاش کنند.

,

 اجرای بدون کم و کاست دستورات الهی لازمه بقای جوامع اسلامی ست

,

امام جمعه موقت بانه گفت : دین اسلام با تمام سختی ها و مشقت های گذشتگان اکنون به دست ما رسیده و لازم است که پیشوایان دینی در ترقی و پیشرفت این دین از هیچ کوششی دریغ نکنند.

,

مامدستا عبدالله عبدالهی در خطبه های نماز جمعه امروز ۲۸ دی ماه  افزود : هر دینی که خداوند  فرستاده است بر اساس نشیت الهی پیامبرانی آن دین را باتمام وجود پاسداشت کرده  و دستورآ الهی را بدون کم و کاست انجام داده اند.

,

وی ادامه داد : نیاز است که عالمان و پیشوایان دینی برای حفط این رین وارد عرصه شوند ولی خود امام  نیز داری ویژگی های خاصی و ویژه ای باشد از جمله عادل ، زاهد و از خودگذشته که لازمه هر پیشوای دینیست.

,

ماموستا عبدالهی تصریح کرد : افتخار هر پیامبری اینست که بنده و عبد خداوند بوده  و همواره بر روی زمین دستورات و خط مشی های خداوند را تحت هر شرایطی اجرا کرده اند و عالمان دینی نیز باید این رویه را سرلوحه کار خود قرار دهند.

,

وی با اشاره به بندگی خدا و ویژگی های آن تبیین کرد : عبد خدا کسی است که  به اندازه توانایی خود عبادت خدا را انجام داده و تابع دستورات و اوامر خداوند باشد

,

پیامبر می فرماید؛  زمانی خواهد رسید که بیشتر امت من دیگر حلال و حرام را مورد توجه قرار نمیدهد و بهترین راه برون رفت از این مساله وجود افرادی عادل و وارد به دستورات اسلامی که مردم را راهنمایی کند و دین مبین اسلام را آنگونه که هست برای مردم بیان کند

,

امام جمعه موقت بانه ضمن اشاره به افکار انحرافی که طبق سلیقه خود دین را تفسیر می کنند ، تشریح کرد : دین اسلام  با تفکر و تدبر و  تعقل به دست آمده است و اگر دینی بدون فکر و تعقل و تذکر باشد قطعا  دیگر دین نیست و جهالت است.

,

ماموستا عبدالهی تاکید کرد : دستوارت الهی در وهله اول برای اصلاح خانواده و در مرحله دوم جهت ایجاد عدالت و پیشرفت جامعه است و اگر کسی خلاف این دستوارت عمل کند و یا تعدادی را انجام داده و قسمتی را به فراموشی سپارد دیگر آنجا جامعه دینی نیست

,

وی خاطرنشان کرد : کسانی که احادیث نبوی را نقل کرده اند همواره داری فضایل و اخلاقیات حسنه ای بودند و ابتدا بیوگرافی آنها کاملا مورد بررسی قرار میگرفت بعد اجازه قرائت حدیث داده می شد پس در اینجا مشخص میشود که عالمان و پیشوایان دینی باید با خدا ، متقی ، زاهد ، عادل و جزو با اخلاصترین افراد باشند .

,

 

,


انتهای پیام /

,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه