اخبار داغ

امام جمعه موقت بیرجند:

ضعف‌ها مربوط به ذات انقلاب اسلامی نیست/ نظام سلطنتی ایران را به کشوری کوچک و مستعمره آمریکا تبدیل کرد

ضعف‌ها مربوط به ذات انقلاب اسلامی نیست/ نظام سلطنتی ایران را به کشوری کوچک و مستعمره آمریکا تبدیل کرد
امام جمعه موقت بیرجند گفت: صدمات انقلاب اسلامی مربوط به ذات نظام و اسلام نیست بلکه سه منشأ تحمیلی دارد که شامل فتنه‌های استکبار، قصور و تصمیمات دوستان داخلی اعم از مسئولان و دیگران و علل و عوامل طبیعی است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از خاورستان، حجت‌الاسلام و المسلمین محمد مختاری امام جمعه موقت بیرجند امروز در خطبه‌های نماز جمعه این شهر با اشاره به چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی گفت: دو نوع تفکر در خصوص انقلاب اسلامی وجود دارد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, خاورستان, خاورستان, خاورستان, حجت‌الاسلام و المسلمین محمد مختاری امام جمعه موقت بیرجند امروز در خطبه‌های نماز جمعه این شهر با اشاره به چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی گفت: دو نوع تفکر در خصوص انقلاب اسلامی وجود دارد.,

 

,

وی افزود: اولین تفکر این است که تمام اقدامات انجام‌شده در گذشته را سیاه و و دستاوردهای انقلاب اسلامی را ناچیز می‌داند و به مردم القای پشیمانی می‌کند و مردم را برای براندازی و شورش تحریک می‌کند که پشت این تفکر، مثلث شوم آمریکا، صهیونیست و ارتجاع عرب منطقه است که با دلار آمریکا و ریال عربستان و با زور و تزویر و غول رسانه‌ای تلاش می‌کند خورشید انقلاب اسلامی را پنهان کنند و نشان دهد تلاش‌های انقلاب اسلامی در 40 سال گذشته به جایی نخواهد رسید.

,

 

,

امام جمعه موقت بیرجند اظهار کرد: انقلاب اسلامی ایران برای مردم دستاوردهای فراوانی داشته است و به منطقه، امید و بیداری و به جهان بشریت مردم‌سالاری دینی تزریق کرده است.

,

 

,

بشریت زخم‌خورده استکبار است

, بشریت زخم‌خورده استکبار است, بشریت زخم‌خورده استکبار است,

حجت‌الاسلام مختاری تصریح کرد: دنیای استکبار و صهیونیست برای مردم کشورهای جهان فقط قتل، غارت و تجاوز داشته است که می‌توان به بمیاران اتمی ژاپن، کشتار مردم میانمار، بحرین، سوریه، عراق، یمن و دیگر کشورها اشاره کرد.

,

 

,

وی با بیان این‌که جای‌جای جهان بشریت زخم خورده استکبار است گفت: مستکبران از جمله آمریکا و صهیونیست، چون منطق ندارند، افراد منتقد و مخالف را تکه‌تکه می‌کنند، خانم محجبه آمریکایی‌الاصل را به جرم اینکه در شبکه ایرانی کار می‌کند و هیچ جرم دیگری ندارد، دستگیر و با او بدرفتاری می‌کنند.

, ,

 

,

امام جمعه موقت بیرجند تأکید کرد: ما به انقلاب شکوهمند بهمن ۱۳۵۷ افتخار می‌کنیم و با افتخار به گذشته و امید به آینده، راه امام خمینی رحمه‌الله‌علیه را تا انقلاب حضرت مهدی موعود عجل‌الله‌تعالی‌فرجه‌الشریف ادامه خواهیم داد.

,

 

,

حجت‌الاسلام مختاری گفت: تفکر دوم در خصوص انقلاب اسلامی که برای کشور و اسلام مفید است این است که در ۴۰ سال گذشته دستاوردهای بزرگ و افتخارآمیز فراوانی داشته‌ایم البته ضعف‌هایی داشته است که باید برطرف کنیم.

,

 

,

وی با بیان این‌که باید نقاط قوت و ضعف در کنار هم بگذاریم افزود: خدمات انقلاب اسلامی بسیار بیشتر از ضعف‌های آن است.

,

 

,

اگر انقلاب اسلامی نبود امروز نوکر استکبار بودیم

, اگر انقلاب اسلامی نبود امروز نوکر استکبار بودیم, اگر انقلاب اسلامی نبود امروز نوکر استکبار بودیم,

امام جمعه موقت بیرجند با بیان این‌که با بررسی منشأ خدمات و ضعف‌ها می‌توان نظامی را منصفانه تأیید یا رد کرد گفت: اگر انقلاب اسلامی نبود امروز فاجعه بود و نوکر ۱۰۰ صددرصد دنیای استکبار بودیم و دین‌مان را از دست داده بودیم.

,

 

,

حجت‌الاسلام مختاری اظهار کرد: صدمات انقلاب اسلامی مربوط به ذات نظام و اسلام نیست بلکه سه منشأ تحمیلی دارد که شامل فتنه‌های استکبار، قصور و تصمیمات دوستان داخلی اعم از مسئولان و دیگران و علل و عوامل طبیعی است.

,

 

,

وی با بیان این‌که به فرموده امام خمینی رحمه‌الله‌علیه حفظ انقلاب اسلامی از اوجب واجبات است گفت: صدماتی که پهلوی‌ها به مردم رساندند ریشه در ذات فاسد آن‌ها دارد.

,

 

,

امام جمعه موقت بیرجند تأکید کرد: انقلاب اسلامی ایران همان نظام پیامبر اسلام صلی‌الله‌علیه‌وآله‌وسلم است.

,

 

,

حجت‌الاسلام مختاری افزود: نظام پیامبر اسلام صلی‌الله‌علیه‌وآله‌وسلم مؤفق‌ترین نظام است اما صدماتی داشته اشت، فاطمیه، کربلا و جنایت‌های بنی‌عباس و بنی‌امیه را داشته است و این صدمات مربوط به فتنه‌های افراد دنیاطلب و غفلت توده‌های مردم بوده است.

,

 

,

تبدیل‌کردن ایران به کشوری کوچک و مستعمره آمریکا توسط پهلوی

, تبدیل‌کردن ایران به کشوری کوچک و مستعمره آمریکا توسط پهلوی, تبدیل‌کردن ایران به کشوری کوچک و مستعمره آمریکا توسط پهلوی,

وی گفت: کشور ایران دارای تمدن بزرگ و کشوری پهناور بود اما شاهان آن را تبدیل به کشوری کوچک و مستعمره آمریکا کردند.

,

 

,

امام جمعه موقت بیرجند افزود: نظام سلطنتی ایران را به کشوری مستعمره آمریکا و محلی برای تاخت‌وتاز بیگانگان تبدیل کرد.

,

 

,

حجت‌الاسلام مختاری تصریح کرد: صدمات نظام سلطنتی ریشه در ذات فاسد آن داشت و در آن نظام، شخص اول مملکت از سه روش ارث، قلدری و روز و دست‌نشانده استعمار تعیین می‌شد.

,

 

,

وی تأکید کرد: این ملت هرگز اجازه نخواهند داد سلطنت‌طلب‌های راحت‌طلب، لیبرال‌ها و سکولارهای مزدور، مرعوب و غرب‌زده بر این کشور مسلط شوند و بدانند آرزوی براندازی این نظام را به گور خواهند برد.

,

 

,

قدر فاطمیه را بدانید

, قدر فاطمیه را بدانید, قدر فاطمیه را بدانید,

امام جمعه موقت بیرجند با اشاره به شهادت حضرت فاطمه زهرا سلام‌الله‌علیها و آغاز دهه اول فاطمیه گفت: قدر فرصت طلایی ایام فاطمیه را بدانید و از این فرصت استفاده کرده و مردم را به حقایق فرهنگ فاطمی و حقایق دین خداوند به خوبی آشنا کنید تا مردم به خصوص جوانان گرفتار شیاطین انس و جن و فتنه‌های امروز نشوند.

,

 

,

حجت‌الاسلام مختاری تصریح کرد: از بهترین اقدامات برای نجات جوانان از فرقه‌های انحرافی امروزی، مجالس حضرت فاطمه زهرا سلام‌الله‌علیها و فرزندان ایشان است.

,

 

,

اختیار و الزامی‌بودن ایمان/ ترجمه‌ای غلط از آیه قرآن

, اختیار و الزامی‌بودن ایمان/ ترجمه‌ای غلط از آیه قرآن, اختیار و الزامی‌بودن ایمان/ ترجمه‌ای غلط از آیه قرآن,

وی گفت: قرآن‌کریم می‌فرماید حق از ناحیه پروردگار است و هر کس بخواهد ایمان می‌آورد و هر کس بخواهد کفر می‌ورزد.

,

 

,

امام جمعه موقت بیرجند اظهار کرد: خداوند متعال ایمان و کفر را تزریق و از کسی سلب اختیار نمی‌کند بلکه از طریق انبیا و اولیا راه حق و باطل را نشان می‌دهد که عده‌ای ایمان می‌آورند و عده‌ای راه کفر را انتخاب می‌کنند.

,

 

,

حجت‌الاسلام مختاری افزود: برخی از افراد آیه قرآن را به غلط ترجمه کرده‌اند و گفته‌اند که در دین الزامی نیست و برای دین‌دار شدن مردم سخت نگیرید و مردم را به حال خود واگذار کنید و برخی این جملات را به کار می‌برند که عیسی به دین خودش و موسی به دین خودش یا اینکه می‌گویند من را در گور خودم می‌گذارند و شما را در گور خودتان می‌گذارند.

, ,

 

,

وی با بیان این‌که از این جملات استفاده باطل و نابه‌جا می‌شود تصریح کرد: این ترجمه غلط است بلکه در این الزام تشریعی و وظیفه‌مداری است و وظیفه عقلی و شرعی همه ما است که ایمان بیاوریم اما اگر ایمان نیاوریم به زور وادار نمی‌کنند بلکه عقلی و شرعی بر ما لازم است چراکه آن‌چه باعث نجات انسان از تنگناهای عالم ماده است، ایمان است.

,

 

,

امام جمعه موقت بیرجند با بیان این‌که ایمان جهت رسیدن مردم به اوج است گفت: اخلاق برای زندگی بشر الزامی است اما اجباری نیست و دارو برای بهبودی مریض لازم است.

,

 

,

حجت‌الاسلام مختاری افزود: خداوند 124 هزار پیامبر و کتاب‌های آسمانی فرستاده و پاداش و کیفر قرار داده است یعنی ایمان لازم است و همه باید ایمان بیاورند.

,

 

,

وی اضافه کرد: اگر ایمان الزامی نبود و مباح بود، خداوند پیامبران را نمی‌فرستاد و قرآن را نازل نمی‌کرد.

,

 

,

امام جمعه موقت بیرجند با بیان این‌که ایمان الزام قانونی است اما اجبار تکوینی نیست اظهار کرد: دو نوع مواجهه می‌توان با افراد داشت که دو روش غلط و یکی درست است.

,

 

,

حجت‌الاسلام مختاری گفت: اولین مواجه این است که به اجبار باید افراد ایمان بیاورند و همه انسان‌ها را مؤمن کنید که این امکان‌پذیر نیست و غلط است.

,

 

,

وی افزود: خداوند می‌تواند انسان‌ها را مؤمن بیافریند اما حکمتش این است اختیار داده است.

,

 

,

سکوت در برابر کفر پسندیده نیست

, سکوت در برابر کفر پسندیده نیست, سکوت در برابر کفر پسندیده نیست,

امام جمعه موقت بیرجند اظهار کرد: مواجهه دوم، تزامح و تسامح است که در این نوع مواجهه، می‌گویند دعوت و تبلیغ نباشد، استدلال و مباحثه وجود ندارد و مردم را به حال خودشان رها کنید یعنی کفر و شرک مردم را با سکوتمان تأیید کنیم که این، همان سازشکاری است.

,

 

,

حجت‌الاسلام مختاری گفت: اگر ببینیم انسان‌ها در چاه می‌افتند و گرفتار مشکل می‌شوند، نباید ساکت بنشینیم و پیامبران ساکت ننشستند و با فرعون‌ها و قریش‌ها در افتادند تا بندگان خدا را نجات دهند.

,

 

,

وی افزود: پیامبران با معجزه سعی کردند انسان‌ها را از بندگی غیر خدا رها کنند و مجازات برای این بود که می‌خواستند به انتخاب درست مردم کمک کنند.

,

 

,

امام جمعه موقت بیرجند اظهار کرد: قرآن به پیامبر دستور می‌دهد مردم را با موعظه، حکمت و گفتمان به سوی پروردگار دعوت کن نگذار بیراهه بروند.

,

 

,

حجت‌الاسلام مختاری تصریح کرد: اینکه در برابر ایمان و کفر مردم ساکت باشیم، پسندیده نیست.

, ,

 

,

با دعوت‌کردن به حق حجت را تمام کنید

, با دعوت‌کردن به حق حجت را تمام کنید, با دعوت‌کردن به حق حجت را تمام کنید,

وی گفت: سومین نوع مواجهه این است که دعوت و ارشاد و امر به معروف و نهی از منکر کنیم.

,

 

,

امام جمعه موقت بیرجند با بیان این‌که بالاترین معروف ایمان و بالاترین منکر، کفر و شرک است افزود: ما باید وظیفه‌مان را انجام دهیم و امر به معروف و نهی از منکر کنیم و اگر نپذیرفتند با آن‌ها مدارا کنیم، بداخلاقی نکنیم و با منطق رفتار کنیم و اینگونه حجت را بر آن‌ها تمام کنیم.

, ,

 

,

حجت‌الاسلام مختاری اظهار کرد: گاهی برخی از افراد، آیات سوره کافرون را به معنای تسامح می‌دانند که غلط است و در این سوره بیان شده بعد از ارشاد اگر نپذیرفتند، مدارا کنید چراکه حجت را تمام کرده‌اید.

,

 

,

انتهای پیام/

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه