اخبار داغ

امام جمعه کرمانشاه:

ایران حرف اول را در دنیا می‌زند/لزوم قیاس اوضاع قبل و بعد انقلاب

ایران حرف اول را در دنیا می‌زند/لزوم قیاس اوضاع قبل و بعد انقلاب
امام جمعه کرمانشاه با بیان اینکه ایران در بسیاری از حوزه‌های علمی حرف اول دنیا را می‌زند بر لزوم مقایسه وضعیت قبل و بعد از انقلاب تاکید کرد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ آیت الله مصطفی علما در خطبه های عبادی- سیاسی نماز جمعه این هفته کرمانشاه، ضمن دعوت و توصیه همه خواهران و برادران ایمانی به تقوا، پرهیزگاری و دوری از معصیت گفت: در آستانه فرا رسیدن ایام فاطمیه قرار داریم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

وی با اشاره به فرمایشات پیامبر اکرم(ص) در خصوص حضرت فاطمه زهرا (س) افزود: ایشان نکات بسیار مهمی درباره حضرت صدیقه بیان کرده اند که همه این نکات دلالت بر عظمت حضرت زهرا (س) دارد.

,

خطیب جمعه کرمانشاه تصریح کرد: تعریفاتی که پیامبر اکرم (ص) از حضرت زهرا(س) دارد، منهای این است که ایشان دختر پیغمبر بوده‌اند.

,

وی ادامه داد: فرمایشات پیامبر اکرم(ص)  بر عظمت حضرت زهرا(س) و شخصیت معنوی صدیقه کبری و قربی که او پیش خداوند تبارک و تعالی دارد، دلالت می کند.

,

آیت الله علما تاکید کرد: مادر ۱۱ امام بودن کار ساده و آسانی نیست و معنای آن این است که صدیقه کبری یک منزلتی داشته که ۱۱ امام معصوم از نسل ایشان بوده اند.

,

وی گفت: حضرت زهرا (س) مادر همه سادات عالم است و اکثر کشورهایی چون اردن سادات هستند و معنای آن این است که یک کشور چون اردن از نسل صدیقه کبری (س) است.

,

امام جمعه کرمانشاه یادآور شد: حضرت زهرا (س) کسی است که سوره کوثر در شأن و منزلت او نازل شده است و اگر شخصیت حضرت زهرا (س) برای امیرالمومنین(ع) نبود هیچ شخصیتی همسنگی برای حضرت امیرالمومنین (ع) تصور نمی شد.

,

وی افزود: حضرت صدیقه کبری کسی بود که با اینکه سن کمی داشت همه ائمه معصومین به حال او و موقعیت او در محضر خداوند تبارک و تعالی غبطه می‌خوردند.

,

آیت الله علما اشاره ای نیز به بصیرت حضرت زهرا (س) داشت و گفت: ایشان حداکثر ۹۳ روز پس از پیامبر عمر داشتند اما در این مدت خدمات و برکات زیاد و خط دهی های سیاسی بصیرت و آگاهی خوب و زیادی از خود به جای گذاشت و صدیقه کبری شخصیتی است که کسی نمی تواند او را بیان کند.

,

کسی قادر به درک شخصیت حضرت زهرا(س) نیست

,

وی اشاره ای نیز به آثار علامه مجلسی در خصوص شخصیت حضرت زهرا فاطمه (س) داشت و گفت: به این دلیل حضرت زهرا را فاطمه می گویند که همه از درک شخصیت موقعیت او عاجز هستند و کسی نمی تواند او را تفسیر کند.

,

امام جمعه کرمانشاه  گفت: رسول خدا(ص) حضرت فاطمه زهرا (س) را پاره تن و نور چشم خود می داند و ما که به اندازه سعه وجودی خودمان شخصیت و ویژگی رسول خدا(ص) را درک می‌کنیم و قادر به درک حقیقت ولایت امامت و نبوت نیستیم قادر به درک کامل شخصیت حضرت زهرا(س) نیز نخواهیم بود.

,

وی تاکید و خاطرنشان کرد: همانطور که در آثار علامه مجلسی آمده است کسی قادر به درک شخصیت وجودی صدیقه کبری که پاره تن پیامبر است نخواهد بود.

,

نماینده ولی فقه در استان کرمانشاه با بیان اینکه یکی از اسماء حضرت زهرا (س) طاهره بوده است، گفت: به معنای آن است که ایشان از تمام نقیصه ها عاری هستند وهیچ نقصانی ظاهری و باطنی در فاطمه زهرا (س) وجود ندارد.

,

وی افزود: در جوهره حضرت فاطمه زهرا (س) چیزی جز توحید و بندگی تام نیست و همانطور که علامه مجلسی در آثارش اشاره کرده همه در درک شخصیت حضرت زهرا (س) متحیر هستند.

,

آیت الله علما تصریح کرد: حضرت زهرا (س) را صدیقه می‌گویند چون مقام، اساس و ریشه  عصمت برگشت به صدیقه کبری (س) دارد.

,

وی ادامه داد: حضرت زهرا (س) را مبارکه  می‌گویند، به این معنا که منشأ تمام برکات تمام خیرات حضرت فاطمه زهرا (س) است.

,

منشا انقلاب اسلامی ایران حضرت زهرا(س) است

,

خطیب جمعه کرمانشاه، امام خمینی(ره) را فرزند حضرت فاطمه (س) دانست و گفت: ایشان منشا انقلابی بود که محاسبات و موازنه قدرت تمام عالم را به هم ریخت.

,

آیت الله علما مسئله هدایت را بالاترین برکت برشمرد و افزود: این مسئله در تمام شئون از اولاد فاطمه زهرا (س) است و تمام هدف ائمه معصومین مسئله هدایت بود.

,

نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه انقلاب اسلامی ایران را نیز از برکات حضرت زهرا (س) و فرزند خلف ایشان یعنی امام راحل دانست.

,

وی از جوانان خواست که اسماء ائمه معصومین و حضرت فاطمه زهرا (س) را بر فرزندانشان بگذارد چرا که این نامه ها همه پیام دارد و این در حالی است که نام های دیگر این پیامها را ندارد.

,

خطیب جمعه کرمانشاه سرمایه همه انسان‌ها را تقوا دانست و گفت: امیرالمومنین علی (ع) می فرمایند خوش به حال کسی که تمام وجودش را تقوا پر کرده باشد.

,

نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه تاکید کرد: همه چیز به پایان می رسد  و تنها چیزی که حتی پس از مرگ نیز همراه ما خواهد بود همین تقواست.

,

وی اشاره‌ای به مناسبت های پیش رو داشت و گفت: ۲۹ دی ماه روز غزه است که غزه نماد مقاومت و پیروزی است. همچنین این روز مصادف با شهادت حضرت صدیقه کبری (س) و مصادف با با شهادت شیخ عباس قمی  است که اخلاص این مرد مورد اجماع همه است و باعث شده که امروز هر جا که می‌رویم مفاتیح الجنان وجود داشته باشد.

,

آیت الله علما افزود: همچنین این روز مصادف با ترور «حسنعلی منصور» نخست وزیر شاه، توسط شهید بخارایی عضو هیئت موتلفه اسلامی و فدائیان اسلام است و آن روز که این اتفاق افتاد کمر شاه و دستگاه پهلوی شکسته شد.

,

وی سوم بهمن را مصادف با تشکیل کمیته استقبال از امام دانست و گفت: مرحوم شهید مطهری و سایر بزرگان در دانشگاه تهران در حال انجام کارهای استقبال از امام بودند که بختیار جلوی کار را گرفت.

,

برپایی باشکوه نماز جمعه از برکات انقلاب است

,

خطیب جمعه کرمانشاه اشاره‌ای نیز به چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی ایران داشت و گفت: یکی از برکات انقلاب همین نماز جمعه است و اینکه امروز به این صورت باشکوه در سراسر کشور برگزار می شود، از برکات انقلاب است.

,

وی افزود: نماز جمعه خدمتگزار مردم است و به مردم امید می‌دهد و این امام جمعه ها بودند که جبهه ها را و پشت جبهه ها را مدیریت می‌کردند و خواسته ها و مطالبات مردم در همین نماز جمعه بیان و انجام می شود.

,

آیت الله علما یادآور شد: امام راحل می‌فرمایند «انقلاب اسلامی یک تحفه الهی بود که خداوند تبارک و تعالی از عالم بالا به ما هدیه فرستاد»، لذا انقلاب اسلامی ما در دنیا نظیر ندارد.

,

 وی افزود: گاهی تورم، گرانی، فشارها و سختی ها، مزاحمت ها و تحریم ها ممکن است آن لذت انقلاب را از انسان بگیرد اما توجه داشته باشید همانطور که امام راحل فرمود این انقلاب از عالم بالا به ما هدیه شده است.

,

ابرقدرت‌ها از کلمه ایران هراس دارند

,

آیت الله علما ادامه داد: همانطور که مقام معظم رهبری نیز می‌فرمایند انقلاب اسلامی نه یک حادثه منطقه ای یا حادثه تاریخی است بلکه یک حادثه عظیم دنیایی است و امروز تمام دنیا را فرا گرفته و ابرقدرت ها از کلمه اسلام هراس دارند.

,

وی با اشاره به پیام اخیر مقام معظم رهبری به انجمن های اسلامی در اروپا گفت: ایشان خطاب به دانشجویان عزیز این انجمنها می‌فرمایند «خدمت به پیشرفت دانش و فناوری جهان فی سبیل الله است».

,

خطیب جمعه کرمانشاه تصریح کرد: امروز مقام معظم رهبری دانشجویان اروپا و دانشجویان مسلمان دنیا را مورد خطاب قرار می دهد و پیوستن دانشجویان ایرانی در هر نقطه از جهان به حرکت پیشرفت و بی نیاز کردن کشور از بیگانگان جهاد فی سبیل الله است.

,

وی با تاکید بر اینکه امروز مسیر انقلاب و نظام مسیر ترقی و تعالی و شکوفایی اسلام است، گفت: توجه داشته باشید که مقام معظم رهبری همواره دنیا دانشجویان و دانشگاهیان را به انجام کار علمی و پیشرفت کشور توجه می دهد و آن جهاد فی سبیل الله است.

,

ایران ۹۰ حوزه علمی در دنیا را تسخیر کرده است

,

آیت الله علما با بیان اینکه ایران اسلامی بیش از ۹۰ حوزه علمی در دنیا را تسخیر کرده و در دنیا بی‌نظیر است، افزود: علیرغم تمام مشکلاتی که ما داشتیم هم اکنون غنی سازی اورانیوم ۲۰ درصد را در کشور داریم و از این نظر جزو چند کشور اول دنیا هستیم.

,

وی خاطرنشان کرد: تورم گرانی و فشار نمی گذارد ما خیلی از مسائل را متوجه شویم اما ما احداث کننده بزرگترین و بلندترین سد بتنی در دنیا هستیم. همچنین امروزایران اولین تولید کننده داروی ام اس در دنیا است و در پیوند های پزشکی نیز در دنیا رتبه اول را دارد و امروز ما در دنیا حرف اول را می‌زنیم.

,

خطیب جمعه کرمانشاه اشاره ای نیز به بازداشت فاطمه هاشمی مجری شبکه پرس تی وی داشت و گفت: آمریکایی که دم از حقوق بشر می زند بی دلیل اقدام به بازداشت مجری شبکه پرس تی وی کرده و او را وادار به خوردن گوشت خوک و برداشتن حجابش می کند.

,

وی افزود: امروز ایران یک کشور مقتدر و توانمند و ایستاده در مقابل دشمن است و این موج اسلام هراسی که توسط دشمن راه افتاده برای مقابله با ایران است که ما باید به این موضوعات توجه داشته باشیم.

,

آیت الله علما اشاره به فرارسیدن دهه فجر نیز داشت و گفت: در این دهه مبارک آنها هایی که تریبونی در اختیار دارند باید یک مقایسه‌ای از وضعیت قبل از انقلاب و پس از انقلاب داشته باشند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه