اخبار داغ

امام جمعه موقت شیراز گفت:

42 عامل برای بالا رفتن سن ازدواج در ایران وجود دارد/ تقوای علوی و فاطمی لازمه زندگی اسلامی

42 عامل برای بالا رفتن سن ازدواج در ایران وجود دارد/ تقوای علوی و فاطمی لازمه زندگی اسلامی
امام جمعه موقت شیراز گفت: بالا رفتن سن ازدواج طبق تحقیق و بررسی های که انجام گرفته حدود 42 عامل دارد که مهریه های بالا، جهیزیه های نامتعارف، برگزاری جشن های عروسی سنگین از جمله این ها است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از شیرازه، حجت الاسلام و المسلمین محمدحسن مرادی بیست و هشتم دی ماه در خطبه های نماز جمعه شیراز با اشاره به اینکه ایام فاطمیه را پیش رو داریم به بیان نکاتی درخصوص رفتار فاطمی و علوی پرداخت.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, شیرازه, شیرازه,
امام جمعه موقت شیراز تقوا، اخلاص در نیت و عمل، عفاف، پاکدامنی، ایثار و انفاق را از جمله ویژگی های حضرت زهرا سلام الله علیها عنوان کرد و گفت: هر کس عمل خالصش را به طرف خداوند متعال بفرستد خدا هم بهترین و بالاترین سرنوشت و مصلحت را برایش مقدر می کند.
,
 
,
وی خاطرنشان کرد: بانوان اثرگذار زیادی چون همسر حضرت ابراهیم، مادر حضرت موسی، همسر حضرت ایوب در طول تاریخ بودند که علیرغم تمامی مشکلات و سختی ها تقوا پیشه کرده و همواره بخاطر رضایت خدا تلاش می کردند.
,
 
,
مرادی با تاکید بر اینکه حضرت زهرا حلقه وصلی بین نبوت، امامت و ولایت است، اذعان داشت: مبارزات سیاسی و غیره (حتی امید به اینده) همگی به یمن برکت ایشان است.
,
 
,
امام جمعه موقت شیراز با اشاره به ایام دفاع مقدس، گفت: در آن ایام 196 عملیات داشتیم که بزرگترین و موفق ترین عملیات ها با رمز حضرت زهرا (س) بود و بقیه نیز به نام فرزندان این بانوی گرانقدر بود.
,
 
,
وی اظهار داشت: حضرت زهرا علاوه بر عفاف و پاکدامنی، در کارهای خانه، تربیت فرزندان، همسرداری، جهیزیه، مهریه، جشن عروسی ساده، ایثار و انفاق و درواقع تمامی ابعاد زندگی الگو بودند.
,
 
,
مرادی به بیان نکاتی درخصوص اینکه چه کنیم تا زندگی علوی داشته باشیم پرداخت و با تاکید بر اینکه چند اصل مهم و لازم را بایستی رعایت و اجرا کرد، گفت: زن باید در خانه مایه سکون و آرامش باشد چنانکه خداوند متعال در قرآن کریم به آن اشاره کرده و فرموده که ما برای شما همسرانی آفریدیم تا در کنار هم با آرامش زندگی کنید.
,
 
,
وی با ابراز تاسف از اینکه عده ای اینگونه نیستند و تشکیل خانواده و ازدواج برایشان کابوس شده است، تصریح کرد: متاسفانه برخی از دخترها دنبال سه تا جیم (جمال، جلال و جهاز) هستند، خوشتیپی، شغل و ثروت و جهیزیه برایشان در ارجحیت است به بهانه اینکه می خواهند زندگی را با سختی شروع نکنند.
,
 
,
امام جمعه موقت شیراز افزود: بالا رفتن سن ازدواج طبق تحقیق و بررسی های که انجام گرفته حدود 42 عامل دارد که مهریه های بالا، جهیزیه های نامتعارف، برگزاری جشن های عروسی سنگین از جمله این ها است.
,
 
,
مرادی نکاتی درخصوص نوع رفتار زن و شوهر با یکدیگر بیان کرد و گفت: زن و شوهر باید در زندگی به یکدیگر اعتماد داشته باشند، کمک حال هم باشند نه مایه ناراحتی و سختی، به شخصیت و سلایق یکدیگر احترام بگذارند، به سلامت هم توجه کنند، در خانه هم نفس باشند نه هم قفس، عشق و علاقه هایشان را به همدیگر ابراز کنند و احساساتشان را بیان کنند، قدردان زحمات هم باشند، عذرخواهی کردن از همدیگر را سخت و مشکل تصور نکنند.
,
 
,
وی با تاکید بر اینکه وقتی مشکلی پیش می اید به فکر حل آن باشند نه اینکه به دنبال مقصر باشند، افزود: توقعات نامتعارف و خارج از توان زوجین از یکدیگر موجب سخت و تلخ شدن زندگی می شود دو طرف باید یاد بگیرند در تمام امور با همسر خود همکاری داشته باشند.
,
 
,
امام جمعه موقت شیراز در انتهای سخنان خود در خطبه اول نماز جمعه اذعان داشت: تقوای علوی و فاطمیِ بای مردها و زن ها لازمه زندگی اسلامی  است.
,
 
,
انتهای پیام/
]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه