اخبار داغ

وزیر سابق فرهنگ و ارشاد اسلامی:

نگاه جمهوری اسلامی به ترانه و برنامه‌های شاد انسدادی نیست/ «دایه دایه» اثری دل‌نشین

نگاه جمهوری اسلامی به ترانه و برنامه‌های شاد انسدادی نیست/ «دایه دایه» اثری دل‌نشین
وزیر اسبق فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: برخی فکر می‌کنند نگاه جمهوری اسلامی به ترانه و برنامه‌های مفرح و شاد نگاه انسدادی است درحالی‌که هرگز این مسئله قابل‌قبول نیست.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از سفیر افلاک، سید محمد حسینی امشب در چهارمین جشنواره سرودهای حماسی و آواهای انقلابی که در سالن جلسات بانک صادرات خرم‌آباد برگزار شد با اشاره به روحیه مقاومت و جوانمردی داوود پیامبر اظهار داشت: اگر جوانان چنین الگوهایی داشته باشند می‌توانند خیلی نقش‌آفرینی کنند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سفیر افلاک,

 

,

وی بیان کرد: این جلسه ما را به چهار دهه قبل می‌برد، اجرای سرودهای دل‌نشین که مربوط به دوران انقلاب بود؛ وقتی سرودهای حماسی خوانده می‌شود پیوندی بین جوانان مبارز و انقلابی ایجاد می‌شود چرا که این سرودها و آواهای انقلابی در عین سادگی به دلیل معنویت و نورانیت ماندگار بودند.

,

 

,

وزیر سابق فرهنگ و ارشاد اسلامی عنوان کرد: سرودهایی که در دوران انقلاب و در دوران دفاع مقدس خوانده می‌شد خیلی ساده بودند و چون از دل خوانده می‌شد بر دل می‌نشست بنابراین نوجوانان و جوانانی که می‌خواهند در این عرصه گام بردارند باید توجه داشته باشند که معنویت است که می‌تواند سبب ماندگاری شود.

,

 

,

وی بابیان اینکه اثر «دایه دایه» خیلی دل‌نشین است و کسانی که می‌خوانند تأثیر خاص خود را دارند تصریح کرد: امیدواریم این حرکت تداوم داشته باشد؛ ای‌کاش در مدارس ما همان امور تربیتی وجود داشت و تعطیل نمی‌شد و دانش آموزان را با آهنگ و شعر آشنا می‌کردند.

,

 

,

حسینی خاطرنشان کرد: رهبر فرزانه و هنرپرور ما نیز مطالبی در این راستا بیان کردند؛ برخی فکر می‌کنند نگاه جمهوری اسلامی به ترانه و برنامه‌های مفرح و شاد نگاه انسدادی است درحالی‌که هرگز این مسئله قابل‌قبول نیست.

,

 

,

وی گفت: در قبل از انقلاب یک دانشکده موسیقی داشتیم و الان بالغ‌بر 20 دانشکده است، قبل از انقلاب 15 استریو صداگذاری و ضبط  داشتیم اما الآن به 150 مرکز افزایش پیداکرده ‌است؛ مراکز تهیه، تولید و تکثیر آثار صوتی از 20 مرکز به 403 مرکز ارتقا پیداکرده است و تعداد آموزشگاه موسیقی از 22 آموزشگاه به هزار و 426 مرکز افزایش‌یافته است.

,

 

,

وزیر سابق فرهنگ و ارشاد اسلامی اظهار داشت: قبل از انقلاب 90 درصد موسیقی ما وارداتی بود است یعنی موسیقی بی‌هویت داشتیم و فضا به شکلی بود که موسیقی غربی مانند سینما و تئاتر در حال سیطره بود.

,

 

,

وی افزود: این موسیقی بی‌هویت پس از انقلاب به موسیقی هدفمند، عدالت‌خواه، متعالی و حماسی تبدیل‌شده است و بخشی از هنرمندان متعهد وارد این عرصه شدند و تحول اساسی ایجاد کردند؛ ایران کشوری با تاریخ غنی و درخشان است و از همه نوآوری‌ها و ابزارهای مدرن استفاده می‌کنیم.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه