اخبار داغ

حل مشکل کشاورزان کنارکی در دستور کار جهادکشاورزی قرار گرفت

حل مشکل کشاورزان کنارکی در دستور کار جهادکشاورزی قرار گرفت
رئیس سازمان جهاد کشاورزی سیستان وبلوچستان از تشکیل کارگروهی در استان به منظور رفع مشکل کشاورزان زرآباد شهرستان کنارک خبر داد و گفت: به زودی مشکل سوخت و برق دار کردن چاه‌های کشاورزان مرتفع می شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از  عصرهامون،معاون امور باغبانی وزارت جهادکشاورزی عصر روز گذشته از باغات میوه های گرمسیری بخش زرآباد شهرستان کنارک بازدید کرد.

طهماسبی معاون امور باغبانی وزارت جهادکشاورزی در این بازدید خطاب به کشاورزان اظهار کرد: با استفاده از سایه بان ضمن حفظ رطوبت وکاهش تنش‌های محیطی  تولید کمی وکیفی محصولات باغی خصوصا میوه‌های گرمسیری افزایش خواهد یافت.

به گفته وی، با بهره‌گیری از شیوه‌های برداشت مکانیزه ضمن حفظ کیفیت محصول، ارزش افزوده بیشتری عاید منطقه وکشاورزان می شود.

مشکل سوخت و برق دار کردن چاه‌های کشاورزان مرتفع می شود
مجتبی پیری رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان هم در جمع کشاورزان زرآباد که مشکلات بخش کشاورزی را مطرح کردند،گفت: به منظور تسریع در روند تعیین وتکلیف چاه های کشاورزی فاقد پروانه کارگروهی در استان تشکیل شده است که مشکل سوخت و برق دار کردن چاه‌های کشاورزان مرتفع و زمینه اجرای سیستم های نوین آبیاری ومدیریت مصرف آب در مزارع و باغات فراهم می شود.
 

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصرهامون،,
,
,
,
,
,
, مشکل سوخت و برق دار کردن چاه‌های کشاورزان مرتفع می شود,
, و,
,
, ,

در ادامه این بازدید سعید محمد اولیایی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کنارک هم سطح زیرکشت باغات این شهرستان را سه هزار و  ۸۶۰هکتار با تولید۸۰هزار تن عنوان کرد و افزود: سه هزار و  ۵۰۰ هکتار از باغات شهرستان زیرکشت موز است که در این راستا سالیانه حدود ۷۲ هزارتن موز تولید و روانه بازار مصرف می شود.

انتهای پیام/
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه