اخبار داغ

کارشناس مسائل سیاسی مطرح کرد ؛

افزایش ۲۰برابری نرخ امید به زندگی نسبت به سال ۵۷/میزان بی سوادی پس از انقلاب در کشور زیر ۱۰ درصد است

افزایش ۲۰برابری نرخ امید به زندگی نسبت به سال ۵۷/میزان بی سوادی پس از انقلاب در کشور زیر ۱۰ درصد است
کارشناس مسائل سیاسی گفت : خدمات بهداشت و درمانی در کشور پس از انقلاب ارتقاء پیدا کرده و نرخ امید به زندگی نسبت به سال ۵۷ حدود ۲۰ سال افزایش یافته است .
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ سید حسین صابری کارشناس مسائل سیاسی در گفتگو با خبرنگار راه آرمان با اشاره به این که انقلاب اسلامی ایران دستاوردهای زیادی در زمینه های مختلف داشته است ، اظهار داشت : بعد از انقلاب در حوزه بهداشت و درمان انصافا خدمات خوبی صورت گرفته است و در بسیاری از نقاط دور افتاده کشور واحدهای بهداشتی درمانی گسترش یافته اند .

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, راه آرمان,

وی گفت : در چند سال اول پیروزی انقلاب ما در چندین شهر کوچک از پزشکان خارجی استفاده می کردیم اما گسترش تحصیلات عالیه ما در حوزه بهداشت و درمان به حدی رسیده است که آمادگی تکثیر نیرو به سایر کشورها را داریم .

,

کارشناس مسائل سیاسی با بیان این که نرخ های مرگ و میر بعد از انقلاب در کشورقابل باور نیست ؛یادآور شد : خدمات بهداشت و درمان در کشورارتقاء پیدا کرده و نرخ امید به زندگی نسبت به سال ۵۷ حدود ۲۰ سال افزایش یافته است .

,

صابری در رابطه با توسعه آموزش و پرورش بعد از انقلاب افزود : اکنون برخی از شهرها در حد یک شهرستان در حال خدمت دهی هستند در صورتی که قبل از انقلاب همه سرمایه زیر ساختی تعلیم و تربیت آن ها تنها یک دبستان بود ولی امروزه دانشگاه های دولتی و آزاد در حد کارشناسی ارشد و دکترا دانشجو دارند .

,

وی بیان کرد : گسترش آموزش عالی در کشور بی نظیر و از دستاوردهای بزرگ نظام  است و سواد آموزی در کشور امروز نسبت به قبل از انقلاب قابل مقایسه نیست و در کل کشور وجود بی سوادی زیر ۱۰ درصد می باشد که این ظرفیت قابل قبولی است ولی هنوز تلاش ها ادامه دارد .

,

کارشناس مسائل سیاسی خاطر نشان کرد : بعد از انقلاب کشاورزی مکانیزه و استفاده از روش های نوین کشاورزی سبب شده است که حتی در مناطق محروم در فصول سال باتوجه به موقعیت آب و خاک انواع و اقسام نیازهای کشاورزی کاشته و برداشت شوند.

,

صابری تشریح کرد : خوشبختانه در سال های اخیر کشاورزی مکانیزه و استفاده صحیح و بهتر از آب به عنوان یک منبع حیاتی در حال اجراست و عمده نیازمندی های ما در حوزه کشاورزی در داخل تولید می شود و به مصرف می رسد و این جای شکرگذاری دارد .

,

وی با بیان این که در حوزه بهره برداری از صنایع و معادن نیز در همه نقاط کشور فرصت های معدنی شناسایی شده اند ، متذکر شد : قبل از انقلاب در استان کرمان در حوزه معدنی تنها در خصوص ذغالسنگ زرند کار می شد و آغاز کار مس سرچشمه نیز از سال های ۵۰ به بعد بود اما امروزه در نقاط مختلف معادن شناسایی و به صورت مکانیزه بهره برداری می شوند .

,

کارشناس مسائل سیاسی گفت : امروزه کارخانه های فولاد در استان به صورت زنجیره ای در حال بهره برداری ، احداث و آماده سازی هستند .

,

صابری ابراز داشت : در حوزه تعلیم و تربیت و گسترش حوزه های علمیه نیز زیرساخت های مذهبی در نقاط مختلف استان کرمان قدم های مختلفی برداشته شده است و این روند بیاد ادامه داشته باشد و در حوزه مطبوعات تقریبا استان کرمان جز استان های سرآمد کشور است.

,

وی توضیح داد : این همه خدمات و دستاوردها بعد از انقلاب اسلامی در حالی اتفاق افتاده است که ما دچار چالش های جدی همچون حرکت گروهک ها ، جنگ تحمیلی و تحریم هایی بودیم که از سال۵۷ شروع شد و در چند سال اخیر نفس گیرتر شده اند و این ها همه چالش هایی بوده اند که در طول ۴۰ سال انقلاب وجود داشته است .

,

کارشناس مسائل سیاسی در پایان بیان کرد : مردم از انقلاب توقعات زیادی دارند و مسئولین باید با درایت بیشتر خدمات بیشتری به مردم ارائه کنند و مردم نیز به شکرانه این خدمات باید با بصیرت و شناخت مشکلات و تهدیدها در صحنه های مختلف حضور داشته باشند .

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه