اخبار داغ

بیداد بحران مدیریتی در بشاگرد؛

بنیاد مسکن مسئولیت جابجایی تیرهای چراغ برق را به عهده نمی گیرد/ پرداخت هزینه جابه جایی از توان دهیاری خارج است

بنیاد مسکن مسئولیت جابجایی تیرهای چراغ برق را به عهده نمی گیرد/ پرداخت هزینه جابه جایی از توان دهیاری خارج است
علی رغم اینکه جابه جایی تیرهای برق در مناطق مسکونی بر عهده بنیاد مسکن می باشد اما مسئولان بشاگردی به دلیل ضعف مدیریتی در جذب اعتبارات از زیر بار مسئولیت شانه خالی می کنند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از هرمز؛ طرح های هادی روستایی  در زمره پروژه هایی به شمار می روند که در راستای توسعه و عمران مناطق روستایی کلید خوردند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, هرمز,

این طرح با اهداف مختلفی از جمله تجدید حیات و هدایت روستاها در ابعاد اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی ابتدا در یکی از نقاط روستایی شهرکرد اجرا شد و پس از آن توسط بنیاد مسکن انقلاب اسلامی به طور جدی پیگیری شد.

,  تجدید حیات و هدایت روستاها در ابعاد اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی ابتدا در یکی از نقاط روستایی شهرکرد اجرا شد و پس از آن توسط بنیاد مسکن انقلاب اسلامی به طور جدی پیگیری شد.,

طرح هادی روستایی علاوه بر ساماندهی و اصلاح بافت موجود، میزان استفاده از زمین برای عملکردهای مختلفی نظیر مسکونی، تولیدی، تجهیزات، نیازمندی های عمومی روستایی را در قالب مصوبات طرح های ساماندهی فضا و سکونتگاه های روستایی امکان پذیر می سازد.

,

استان هرمزگان به دلیل وسعت و گستردگی جغرافیایی و پراکنده بودن نقاط روستایی همچون سایر استان ها از طرح های هادی روستایی بی نصیب نماند چرا که با اجرایی شدن این طرح ضمن بهبود معیشت و رفاه سطح زندگی ساکنان روستاها، از مهاجرت بی رویه روستانشینان به واسطه جلب سرمایه گذاری ها و اصلاح بافت های مناطف مسکونی و تقویت زیرساخت های حمل و نقلی پیشگیری می کرد.

,

روستای اهون واقع در دهستان جکدان بخش مرکزی شهرستان بشاگرد به دلیل قرارگیری در منطقه کوهستانی و صعب العبور با جمعیتی بالغ بر 820 نفر از جمله روستاهایی است که برای اجرایی شدن طرح هادی روستایی انتخاب شد.

,

طرح هادی روستای اهون در سال های گذشته پس از تهیه نقشه، انجام مطالعات پایه و تحلیل نتایج بررسی های اولیه آغاز شد و امید می رفت مسئولان برای توسعه و عمران این روستا تلاش های خود را مضاعف کنند.

,

 

,

اجرای طرح هادی روستای اهون نیمه کاره رها شده است

, اجرای طرح هادی روستای اهون نیمه کاره رها شده است,

یا وجود اینکه 2سال از اجرایی شدن یان طرح و با مشارکت مردم به وسیله پیمانکاران می گذرد در حال حاضر به دلیل نیمه کار مانده این طرح زیرسازی و جدول کشی های انجام شده براساس بارندگی تخریب شده است.

,

علاوه بر تخریب جدول کشی ها، وجود 6پایه تیر برق در مناطق مسکونی آن هم در وسط جاده ای که محل عبور و مرور مردم روستاست برمشکلات ساکنان این منطقه بیش از پیش افزوده است.

,

علی رغم اینکه براساس مصوبات طرح های هادی روستایی  جابه جایی تیرهای برق در مناطق مسکونی به عهده بنیاد مسکن و با همکاری شرکت توزیع برق می باشد اما در روستای اهون برخلاف سایر روستاها عمل می شود.

,

مطابق نتایج کارشناسی های صورت گرفته جابه جایی تیرهای برق مذکور حداقل به 16الی 20میلیون تومان اعتبار نیازدارد اما بیناد مسکن شهرستان بشاگرد در حال حاضر از زیربار مسئولیت شانه خالی کرده و تلاش دارد تا هزینه های آن را از محل اعتبارات دهیاری این روستا تامین کند که خلاف قانون می باشد.

,

 

,

پرداخت هزینه جابه جایی تیرهای برق از توان دهیاری خارج است

, پرداخت هزینه جابه جایی تیرهای برق از توان دهیاری خارج است,

صابر حسن زاده، عضو شورای اهون بشاگرد در گفتگو با خبرنگار ما با اشاره به اینکه 2سال از اجرایی شدن طرح هادی در روستای اهون می گذرد، گفت: این طرح که با مشارکت مردم و به وسیله پیمانکاران روستایی ساخته شد اکنون نیمه کاره رها شده است.

,

وی عضو شورای روستای اهون با اشاره به وجود 6تیربرق در وسط جاده مناطق مسکونی اظهار کرد: از آنجایی که براساس مصوبات طرح های هادی روستایی جابه جایی تیرهای برق برعهده بنیاد مسکن می باشد بنابراین این نهاد باید از طریق مذاکره با اداره برق این مشکل را برطرف نماید.

,

حسن زاده یاد آور شد: دفعات متعددی برای رفع این مشکل به بنیاد مسکن شهرستان بشاگرد مراجعه کرده ایم اما متاسفانه شنیده می شود که ادامه این پروژه باید به صورت مشارکتی توسط مردم و دهیاری انجام شود در حالی که پرداخت هزینه های آن از توان دهیاری و مردم خارج است.

,

وی تاکید کرد: به دلیل سهل انگاری مسئولان بنیاد مسکن در جابه جایی تیرهای برق اگر شب هنگام خطری متوجه اهالی روستا شود این اداره مقصر اصلی ماجراست.

,

عضو شورای روستای اهون با اشاره به اجرای طرح های هادی روستایی در غرب استان هرمزگان تصریح کرد: با توجه به اطلاعاتی که از ناظرین این طرح در سایر نقاط استان کسب کردم متوجه شدیم که بنیاد مسکن شهرستان مربوطه تمامی هزینه های جابه جایی تیرهای برق را پرداخت کرده است.

,

حسن زاده با تاکید براینکه جابه جایی تیرهای برق در پارسیان توسط بنیاد مسکن این شهرستان انجام شده است، گفت: هرینه  این جابه جایی ها از طریق مناقصه و اسناد خزانه به پیمانکاران و ناظران پرداخت شده  است.

,

وی با اشاره به ضعف مسئولان بنیاد مسکن بشاگرد گفت: دود کوتاهی و عدم پیگیری مسئولان این سازمان در جذب اعتبارات مورد نیاز برای اجرای این طرح به چشم روستاییان می رود.

,

عضو شورای روستای اهون بشاگرد خاطرنشان کرد: در برخی از مناطق بشاگرد طرح هاددی روستایی اجرا شده اما در روستای اهون به دلیل کم کاری مسئولان بلاتکلیف مانده است.

,

 

,

 

,

انتهای پیام/

,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه