اخبار داغ

در ادامه پیگیری مطالبه کارکنان خدماتی بیمارستان قائم(عج) اسدآباد؛

شرکت‌های پیمانکاری حق اخراج کارکنان را ندارد

شرکت‌های پیمانکاری حق اخراج کارکنان را ندارد
معاون منابع و توسعه دانشکده علوم پزشکی اسدآباد گفت: : هیچ شرکتی حق اخراج کارکنان را نداشته و اگر فردی هم در اعتراض به عدم پرداخت حق و حقوقش، اخراج شده ما می‌توانیم پیگیر شکایتی که او در اداره کار انجام داده، باشیم
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ منصور حیدری امروز در گفت‌وگو با نافع در خصوص عدم پرداخت حقوق کارکنان خدماتی توسط برخی شرکت‌های پیمانکاری نیروی انسانی، اظهار کرد: در قراردادی که دانشکده علوم پزشکی اسدآباد با شرکت‌های پیمانکاری نیروی انسانی دارد، موظف شده‌اند که سه الی ۶ ماه بدون دریافتی از دانشکده باتوجه به سودهایی که می‌گیرند، حقوق کارکنان را پرداخت کنند که البته شرکت‌ها با هم متفاوت هستند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, نافع ,

وی افزود: در حال حاضر دانشکده خارج از قرارداد به هیچ کدام از شرکت‌های پیمانکاری نیروی انسانی بدهکاری ندارد، بنابراین باید حقوق کارکنان پرداخت شود.

,

معاون منابع و توسعه دانشکده علوم پزشکی اسدآباد گفت: در بحث عدم پرداخت حقوق کارکنان ممکن است که اختلافی بین کارگر و کارفرما وجود داشته باشد که ما نیز در این زمینه بسیار اذیت شدیم، براساس وزارتخانه ناظر اداره کار است و اگرکارگری حقوق پایین، پاداش و یا عیدی را کم دریافت کند و یا دریافت نکند می‌تواند به اداره کار شکایت کرده که اگر اداره کار نیز به ما گزارش دهد ملزم هستیم از سپرده شرکت حق و حقوق کارگر را پرداخت کنیم.

,

وی با بیان اینکه اداره کار در یک مورد یک نامه دو پهلو برای ما ارسال کرده است، تصریح کرد:  نظارت ما بر شرکت‌ها به این صورت است که بر پول‌هایی که به شرکت پرداخت می‌شود، نظارت می‌کنیم و اجازه نمی‌دهیم پولی برداشت کنند مگر رضایت کارکنان جلب شده باشد یعنی مستندات پرداختی به آنها انجام شده باشد.

,

حیدری ادامه داد: در صورتی که کارکنان خدماتی از شرکت‌های پیمانکار چندین ماه حقوق دریافت نکرده‌ باشند می‌توانند با تنظیم شکایتی عدم صلاحیت آن شرکت را اعلام کرده و قید کنند که حق و حقوق کارکنان را تضیع کرده و ما می‌توانیم حداکثر تا یک ماه با شرکت مورد نظر  فسق قرارداد کنیم.

,

وی با بیان اینکه پنج الی ۶ شرکت پیمانکاری نیروی انسانی زیر نظر دانشکده علوم پزشکی اسدآباد کار می‌کنند، گفت: حدود ۱۵۰نفر نیروی انسانی در دانشکده و تابع شرکت‌ها فعالیت دارند.

,

معاون منابع و توسعه دانشکده علوم پزشکی اسدآباد بیان کرد:  نیروها در دو بخش هستند برخی خرید خدمتی و برخی دیگر زیر نظر این شرکت هستند.

,

وی با اشاره به 38 نفر نیروی آوای سلامت که در پست‌های مختلف در اواخر شهریور ماه آزمون داده و جذب شدند، گفت: برای پرداخت حقوق این نیروها با مشکل مواجه بودیم که براساس محاسباتی که انجام شد حقوق این نیروها یک میلیارد تومان بود و با پیگیری نماینده مجلس این اعتبار را از وزارتخانه دریافت کردیم.

,

کارکنان خدماتی که حقوق دریافت نکردند، شکایت کنند

, کارکنان خدماتی که حقوق دریافت نکردند، شکایت کنند, کارکنان خدماتی که حقوق دریافت نکردند، شکایت کنند,

حیدری ادامه داد: از یک میلیارد تومان اعتباری که از وزارتخانه دریافت کردیم، حقوق عقب‌افتاده چهار ماه پرسنل آوای سلامت را پرداخت کردیم.

,

وی با بیان اینکه ما قسمت نسخه پیچی داروخانه را به صورت حجمی به پیمانکار داده‌ایم که در ازای مثلا پیچیدن ۱۵هزار نسخه مبلغی را پرداخت کنیم، گفت: ما در تعداد نیروی این قسمت دخل و تصرفی نداریم و اگر نسبت به پرداخت یا عدم آن اعتراضی دارند، می‌توانند به اداره کار شکایت ببرند.

,

معاون منابع و توسعه دانشکده علوم پزشکی اسدآباد خاطرنشان کرد: هیچ شرکتی حق اخراج کارکنان را نداشته و اگر فردی هم در اعتراض به عدم پرداخت حق و حقوقش، اخراج شده ما می‌توانیم پیگیر شکایتی که او در اداره کار انجام داده، باشیم. 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه