اخبار داغ

کارشناس مسائل حقوقی:

استانی‌شدن انتخابات عرصه را برای حضور باندهای بی‌نام‌ونشان بازمی‌کند/ به مناطق حاشیه‌ای و شهرستان‌ها بی‌توجهی خواهد شد

استانی‌شدن انتخابات عرصه را برای حضور باندهای بی‌نام‌ونشان بازمی‌کند/ به مناطق حاشیه‌ای و شهرستان‌ها بی‌توجهی خواهد شد
کارشناس مسائل حقوقی با بیان اینکه استانی شدن انتخابات عرصه را برای برخی از باندهای بی نام و نشان باز می‌کند، گفت: طبیعتا در استان‌های وسیع و پرحاشیه این طرح مشکلات و چالش‌های بیشتر و عمیق‌تری خواهد شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محمد هوشیار در گفت‌وگو با شاخص، درباره طرح استانی شدن انتخابات مجلس، اظهار کرد: بحثی که وجود دارد این است که انسان حکومت‌های پادشاهی و امپراطوری و حکومت‌های ارباب و رعیتی را پشت سر گذاشت و به کشورهایی با پادشاهی کوچک‌تر رسید و بعد از این مرحله هم مشروطه را تجربه کرد و بعد جمهوری‌ها روی کار آمد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, شاخص،,

وی افزود: در حکومت‌های جمهوری حداکثر مردم پای صندوق آمدند و با نظر و رای خود پاسخ مثبت به حکومت جمهوری دادند و از حقوق شهروندی برخوردار شدند و در مرحله مترقی‌تری قرار گرفتند.

,

کارشناس مسائل حقوقی ابراز کرد: حالا همین جمهوری‌ها آسیب هایی دارند که باید بررسی و شناسایی شود؛ امام خمینی(ره) با توجه به شرایط روز حکومت جمهوری را در ایران تشکیل دادند و ملت ایران را در مسیر پیشرفت قرار دادند.

,

مدرس دانشگاه بیان کرد: جامعه‌ای که قرن‌های زیادی با نظام پادشاهی مطلقه و شاه مستبد خو گرفته بود یکدفعه وارد جمهوریت شد و این هنر بزرگی بود که امام راحل انجام دادند و ملت ایران چنین رشدی را پیدا کرد.

,

هوشیار عنوان کرد: با توجه به اینکه انقلاب ما بر اساس اسلام و ارزش‌های اسلامی بنا شده است که بر مبنای آن خداوند انسان را آزاد آفریده و می‌تواند برای سرنوشت خود تصمیم بگیرد.

,

وی ادامه داد: عقل درواقع حجتی برای انسان است که باید به آنچه که مصلحت کشور و عموم مردم است عمل شود، نه اینکه به عرف جهانی نگاه کنیم و نباید از روشنفکران سکولار تمکین و تبعیت کنیم چراکه ما گنجینه ارزشمند انقلاب اسلامی را داریم و نباید از سیستمی که دنیا طرح کرده پیروی کنیم.

,

کارشناس مسائل سیاسی تصریح کرد: متاسفانه امروز می‌بینیم که در انتخابات نمایندگان هرکسی که عکس رنگی و قشنگ‌تر چاپ می‌کند و سفره‌های رنگی پهن می‌کند و وعده‌های قشنگ‌تری به قشرهای مختلف می‌دهد بر کرسی نمایندگی می‌نشیند.

,

مدرس دانشگاه افزود: مردم باید انتخاب خود را بر اساس توانایی و تخصص افراد بگذارند چراکه روش‌های رایج امروز در کسب رای با ارزش‌های انقلاب مغایر است.

,

هر تصمیمی که در مجلس گرفته می‌شود باید بر محور عدالت باشد

, هر تصمیمی که در مجلس گرفته می‌شود باید بر محور عدالت باشد,

وی بیان کرد: اگر انتخابات مجلس استانی شود اصولا اگر شخصی با توانایی و تخصص بالا در مناطق روستایی و یا شهرستانی باشد برای اینکه  بخواهد به مرکز استان بیاید و در انتخابات شرکت کند قاعدتا با مشکلات زیادی مواجه خواهد شد.

,

هوشیار بیان کرد: در این شرایط از حضور افراد متخصص و توانمندی که در شهرستان‌ها هستند محروم خواهیم شد چراکه این افراد باید از هفت خان رستم بگذرند تا بتوانند پا به عرصه انتخابات بگذارند.

,

وی با بیان اینکه استانی شدن انتخابات عرصه را برای برخی از باندهای بی نام و نشان باز می‌کند، گفت: طبیعتا در استان‌های وسیع و پرحاشیه این طرح مشکلات و چالش‌های بیشتر و عمیق‌تری خواهد شد.

,

کارشناس مسائل حقوقی تصریح کرد: این طرح موجب می‌شود که مناطق حاشیه‌ای و شهرستان‌ها در بحث رسیدگی و امکانات مورد توجه نمایندگان قرار نگیرد.

,

هوشیار اضافه کرد: با توجه به اینکه قانون اساسی بحث عدالت در جامعه را مطرح می‌کند و ملاک ما عدالت  و دستورات اسلامی است و بر ستون عدل استوار هستیم لذا هر تصمیمی که در مجلس گرفته می‌شود باید بر محور عدالت باشد.

,

وی در پایان افزود: شایسته سالاری و ارزش‌ها در اسلام مطرح است و این نکات باید مدنظر قرار بگیرد و نمایندگان ابتدا باید رابطه خود را با اسلام و قرآن تحکیم کنند تا بتوانند تصمیم درست و استوار بر عدالت بگیرند.

,

انتهای پیام/ 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه