اخبار داغ

درخواست مهم دبیرکل سازمان ملل از ترامپ و رهبر کره شمالی

درخواست مهم دبیرکل سازمان ملل از ترامپ و رهبر کره شمالی
دبیرکل سازمان ملل از رهبران آمریکا و کره شمالی درخواست مهمی کرد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از خبرگزاری فرانسه، آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل روز جمعه بر توافق آمریکا و پیونگ یانگ بر سر یک نقشه راه برای مذاکره بر سر برنامه هسته‌ای و بالستیک کره شمالی تاکید کرد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
گوترش در کنفرانس خبری خود گفت: ما معتقدیم اکنون زمان مناسبی است که از آغاز دوباره مذاکره بین آمریکا و جمهوری خلق کره اطمینان حاصل کنیم و اینکه به وضوح یک نقشه راه برای خلع سلاح شبه جزیره کره تعریف شود.
,
 
,
گوترش درباره لغو تحریمها علیه کره شمالی گفت او " از هیچگونه پیش‌بینی اقدامات دیگر پیش از انجام یک مذاکره شفاف حمایت نمی‌کند.
,
 
,
دبیرکل سازمان ملل همچنین گفت که نباید ارسال کمکهای بشردوستانه به کره شمالی در گرو ملاحظات سیاسی قرار گیرد. وی دراین باره گفت: هرگز نباید از ارسال هرگونه کمکهای بشردوستانه به هر کشوری برای مردم آن کشور در هر شرایطی امتناع کنیم.
,
 
,
وی در پایان گفت که سازمان ملل به دنبال ایفای نقش پررنگ تری در موضوع خلع سلاح کره شمالی نیست و دیپلماسی را به دستهای واشنگتن و پیونگ یانگ می‌سپارد.
,
 
,
این درحالی است که ترامپ روز جمعه دیدار کوتاهی با "کیم یونگ چول" ژنرال ارشد کره شمالی در کاخ سفید داشت.
,
 
,
سارا سندرز سخنگوی کاخ سفید در اظهاراتی در جمع خبرنگاران پس از دیدار دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا با فرستاده ویژه رهبر کره شمالی، گفت: ایالات متحده به دستیابی به پیشرفت در مذاکرات خلع سلاح با کره شمالی ادامه می دهد ولی تحریم ها را علیه این کشور آسیایی همچنان حفظ خواهد کرد.
,
 
,
منبع: تسنیم
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه