اخبار داغ

کارشناس مسائل سیاسی:

استانی شدن انتخابات باعث می شود اقلیتها نتوانند نمایندگان خود را انتخاب کنند

استانی شدن انتخابات باعث می شود اقلیتها نتوانند نمایندگان خود را انتخاب کنند
کارشناس مسایل سیاسی گفت: استانی شدن انتخابات به ضرر مناطق دورافتاده بوده و باعث می شود اقلیتها نتوانند نمایندگان خود را انتخاب کنند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از کُردتودی، این روزها یکی از مهمترین مسائلی که در مجلس شورای اسلامی در حال بررسی آن اهستند طرح استانی شدن انتخابات مجلس بوده که کلیات آن به تصویب نمایندگان رسیده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, کُردتودی،, کُردتودی،,

 

,


احمدی کار شناس مسائل سیاسی شهرستان دهگلان با بیان اینکه طرح استانی شدن انتخابات مجلس شورای اسلامی دارای مزایا و معایبی خواهد بود گفت: حوزه های انتخابیه استانی می تواند از یک سو با مزایایی مانند پرداختن بهتر نمایندگان به وظایف ملی، تقویت نقش شوراهای محلی، گسترش فرهنگ و اندیشه حزبی و کاهش درگیری های قومی و قبیله ای همراه باشد و از دیگر سوی با معایبی مانند کاهش مشارکت مردم در انتخابات، افزایش شکاف و تنش های اجتماعی، بی پاسخ ماندن خواسته های مردم و افزایش هزینه های انتخابات همراه شود.

,
,

 

,

این کارشناس سیاسی دهگلانی اظهار داشت: با توجه به اینکه کشور ایران اسلامی از اقوام و مذاهب گوناگون تشکیل شده و طبق قانون اساسی کشور هریک از اقوام و اقلیتها باید نمایندگان خود را درمجلس داشته باشند اما شاید براساس این طرح اقلیتها د راستانهای که  دارای زبان و مذهب خاص هستند نتوانند نمایندگان خود را انتخاب کنند که این خود زمینه ساز نوعی مشکلات  شده و قطعا به ضرر این قشر خواهد بود.

,

 

,

احمدی دیگر مشکل این طرح را عدم توجه کافی به مناطق محروم  شهرستان ها و مناطق دور افتاده عنوان کرد و گفت: احتمالا این طرح باعث می شود که نماینده دیگر پیگر مطالبات و پروژه های این مناطق نباشد و بیشتر به صورت کلان فکر کند.

,

 

,

 وی در ادامه گفت: تصویب طرح استانی شدن انتخابات مجلس باعث توجه بیشتر قانونگذار به مسائل کلان کشور خواهد شد و شاید به مسائل و مشکلات شهرستان به صورت جزئی نگریسته شود.

,


وی جدا شدن بدنه مردم از لایه‌های بالای حاکمیت، کاهش مشارکت مردم درانتخابات،ایجاد دوقطبی، مشکلات قومی ومذهبی و .. را از جنبه های منفی طرح استانی شدن انتخابات ذکر کرد.

,
,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه