اخبار داغ

دانا گزارش می‌دهد؛

تکمیل پروژه جدید ایران هراسی با بازداشت خبرنگار پرس تی وی/ حمایت از مرضیه هاشمی ترند اول توییترفارسی شد + تصاویر

تکمیل پروژه جدید ایران هراسی با بازداشت خبرنگار پرس تی وی/ حمایت از مرضیه هاشمی ترند اول توییترفارسی شد + تصاویر
در حالی اف بی آی آمریکا با فجیع ترین وضع اقدام به بازداشت مرضیه هاشمی، خبرنگار پرس تی وی کرده است که فریاد دفاع از حقوق بشر سالهاست توسط رسانه های آمریکایی حلوا حلوا می شود.
[

به گزارش خبرنگار شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ روز 26 دی ماه روابط عمومی شبکه «پرس تی‌.وی» از بازداشت مرضیه هاشمی بدون اعلام هیچ اتهامی توسط مأموران اف بی آی در واشنگتن خبرداد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

این روزنامه‌نگار و مجری متولد آمریکا که برای دیدار با برادر بیمار و فرزندان و بستگان خود به این کشور سفر کرده روز یکشنبه گذشته در فرودگاه بین‌المللی سنت‌لوئیس لامبرت بازداشت و سپس توسط مأموران «اف.بی.آی» به مرکز بازجویی منتقل شد. بستگان وی طی 48 ساعت پس از بازداشت نتوانستند اطلاعاتی دقیق از دلایل قطعی بازداشت وی کسب کنند. هاشمی در اولین گفت‌وگوی کوتاه با اعضای خانواده خود از بدرفتاری با او در بازداشتگاه خبر داد. وی گفته که مأموران آمریکایی به وی اهانت کرده و به‌ اجبار حجاب را از سرش برداشته‌، دست و پاهای او را با زنجیر بسته و با وی همانند یک مجرم رفتار کرده‌اند.

,

محمدجواد ظریف، وزیر امورخارجه اقدام آمریکا در دستگیری مرضیه هاشمی، خبرنگار پرس تی وی را سیاسی و غیر قابل قبول دانست.

,

وی درخصوص بازداشت مجری و خبرنگار شبکه پرس تی وی توسط آمریکا بیان داشت که خانم مرضیه هاشمی به لحاظ اینکه همسر یک فرد ایرانی است، شهروند ایرانی محسوب می‌شود و از همین رو وظیفه خود می‌دانیم که از حقوق شهروندان خود دفاع کنیم.

,

سخنگوی وزارت امور خارجه نیز بازداشت خبرنگار شبکه تلویزیونی پرس تی وی در آمریکا را محکوم کرد.

,

قاسمی درباره نحوه بازداشت هاشمی گفت: بازداشت یک شهروند مسلمان آمریکایی بدون مقدمه و با رفتارهای تحقیرآمیز و غیرانسانی مأمورین دولت آمریکا در اذیت و آزار این بانو، نمونه بارز رفتارهایی است که یک رژیم آپارتاید با شهروندان غیرسفیدپوست خود انجام می دهد و جمهوری اسلامی ایران خواهان برخورداری خانم هاشمی از کلیه حقوق اولیه و انسانی و آزادی فوری و بدون قید و شرط ایشان از بازداشت غیرقانونی است.

,

خبرگزاری رویترز، روز جمعه در خبری کوتاه نوشت بنابر درخواست وزارت دادگستری آمریکا قاضی بریل هاول بخشی از علت رسمی "بازداشت هاشمی" را علنی کرده است که در آن آمده او به عنوان "شاهد" در جریان تحقیقات قضایی که عنوانش فاش نشده به دادگاهی در پایتخت برده شده است.

,

به گزارش بی بی سی، همزمان خبرنگار حوزه دادگستری شبکه فاکس‌نیوز در واشنگتن با انتشار یک رشته توییت گفته "مرضیه هاشمی" با وکیل خود در دادگاه حاضر شده و "اتهامی متوجه خود او نیست".

,

جک گیبسون، خبرنگار فاکس‌نیوز نوشته: "انتظار می‌رود خانم هاشمی به محض به پایان رسیدن شهادتش در برابر قاضی که مرتبط با پرونده نقض قوانین آمریکاست، فورا آزاد شود."

,

این نخستین بار است که دولت آمریکا رسما خبر بازداشت مرضیه هاشمی و انتقال او به واشنگتن را تایید می‌کند.

,

همزمان با اعلام خبر بازداشت مرضیه هاشمی توسط اف بی آی فعالان فضای مجازی به آن واکنش نشان دادند.

,

بنابراعلام ترندیتر، هشتگ حمایت از مرضیه هاشمی امروز ترند اول توییتر فارسی شد:

,

, ,

واکنش های برخی کاربران به این اقدام جنایتکارانه دولت آمریکا را در ادامه می خوانید:

,

, ,

, ,

, ,

, ,

, ,

, ,

, ,

, ,

, ,

, ,

, ,

, ,

 

,

انتهای پیام/

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه