اخبار داغ

مدیرعامل شرکت شهرکهای صنعتی استان زنجان خبرداد؛

پیش‌بینی استفاده از پساب در شهرکهای صنعتی جدید/ راه اندازی تصفیه خانه فاضلاب در ۵ شهرک صنعتی استان زنجان

پیش‌بینی استفاده از پساب در شهرکهای صنعتی جدید/ راه اندازی تصفیه خانه فاضلاب در ۵ شهرک صنعتی استان زنجان
مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان زنجان گفت: در طراحی شبکه‌های توزیع آب در شهرکهای صنعتی جدید، سیستم استفاده از پساب پیش بینی شده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ ایرج احمدی در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; اظهار کرد: با توجه به اینکه پساب، کالای جدیدی به حساب می‌آید و در گذشته عملا به دلیل عدم وجود تصفیه خانه‌های فاضلاب در شهرها، وجود نداشته؛ بنابراین استفاده از این کالای جدید نیازمند وجود زیرساخت لازم برای این کار است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, موج رسا;,

وی با اشاره به اینکه در شهرکهای قدیمی استان شبکه توزیع آب برای همه زون‌های شهرک به صورت واحد در نظر گرفته شده است؛ تصریح کرد: در این شهرکها آب مصرفی همه واحدهای مستقر از یک منبع و شبکه توزیع مشترک تامین می‌شود.

,

وی افزود: به طوریکه واحدهای فعال در زمینه‌های مختلف مثل مواد غذایی، بهداشتی و حتی صنایع سلولزی و فولادی آب مورد نیازشان از یک منبع واحد است؛ بنابراین به دلیل رعایت موازین و مسائل بهداشتی نمی‌توان پساب را به چرخه توزیع در این شهرکها وارد کرد.

,

احمدی خاطر نشان کرد: به اجرای شبکه جمع آوری و تصفیه خانه فاصلاب در شهرکهای صنعتی استان اشاره کرد و گفت: هم اکنون در 5 شهرک صنعتی استان تصفیه خانه فاصلاب به بهره برداری رسیده و 2 تصفیه خانه دیگر نیز در دست مطالعه است.

,

مدیرعامل شرکت شهرکهای صنعتی استان افزود: در این 5 شهرک، از پساب تصفیه خانه های فاضلاب برای آبیاری فضای سبز استفاده می شود و به نوعی با اجرای بازچرخانی آب، صرفه جویی قابل توجهی در مصرف آب صورت می گیرد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه