اخبار داغ

مشکلات لاینحل فاضلاب شهری در بندرعباس/ انسداد معابر مهمترین دغدغه ساکنان محله درخت سبز

مشکلات لاینحل فاضلاب شهری در بندرعباس/ انسداد معابر مهمترین دغدغه ساکنان محله درخت سبز
انسداد معابر و کوچه های محلات بندرعباس به دلیل طولانی شدن عملیات اجرایی طرح فاضلاب بر مشکلات عبور و مرور ساکنان محله درخت سبز  به شدت افزوده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از هرمز؛ طرح فاضلاب از بزرگترین پروژه های زیست محیطی کشور محسوب می شود که در سال های اخیر توجه مسئولان رابه خود جلب ساخته است چرا که افزایش مصرف آب توسط شهروندان به خودی خود منجر به تولید فاضلاب می شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, هرمز,

اجرای طرح جمع آوری فاضلاب بنا به ضرورت علاوه بر اینکه با فراز و نشیب های بیشماری همراه بوده است، مشکلات و نارسایی هایی را در حوزه دفع فاصلاب به دنبال داشته است.

,

مسائل بهداشتی و آلودگی محیط، بهم خوردن وضعیت طبیعی آب و بالاآمدن سطح آب های زیرزمینی و آلودگی منابع آبی و نیز شیوع بیماری هایی نظیر هپاتیت های عفونی، اسهال، انگل های روده ای ناشی از دفع نادرست فاضلاب ها در شهرهاست.

,

از آنجایی که بندرعباس در سال های اخیر به واسطه برخورداری از بنادرمهم تجاری کشور، صنایع مادری چون فولاد و آلومینیوم القاب دهان پرکنی چون پایتخت اقتصادی، پایتخت تجاری و اقتصادی را از آن خود کرده لذا سبب شده تا پذیرای بسیاری از هموطنان از اقصی نقاط کشور باشد.

,

افزایش جمعیت شهرنشین در بندرعباس سبب شد تا افراد ساکن در بافت شهری در مصرف آب زیاده روی کرده و فاضلاب هادر سطح کوچه ها، محلات و حتی خیابان های شهری جاری شوند بنابراین اجرای صحیح طرح ساماندهی فاضلاب در چنین شرایطی ضروری بود.

,

پس از اجرای طرح فاضلاب در نقاط محتلف شهر بندرعباس این بار نوبت ساماندهی و لوله گذاری فاصلاب های شهری به محلاتی چون درخت سبز، چاهستانی ها و... رسیده است.

,

, , ,

 فاضلاب بندرعباس معضلی بدون پایان

,  فاضلاب بندرعباس معضلی بدون پایان,

  بیست و چهارم آبانماه سال جاری عملیات اجرایی جمع آوری فاضلاب درمحله درخت سبز بندرعباس با حضور استاندار هرمزگان ونمایندگان مردم درمجلس شورای اسلامی آغازشد.

,

فریدون همتی، استاندار هرمزگان با اشاره به اینکه اعتبار اجرای این طرح ۸۰ میلیارد تومان است، گفت: هف اجرای این طرح ارتقای شاخص‌های سلامت و بهداشت در این محلات است.

,

با توجه به اینکه طرح ایجاد شبکه فاضلاب در پنجاه هکتار از بافت فرسوده بندرعباس در سه فاز اجرا می‌شود لذا منطقه درخت سبز، حد فاصل خور گورسوزان تا بولوار راه آهن و منطقه شیر اول تا سوم از جمله مناطقی هستند که درالویت اجرایی این طرح قرار گرفته اند.

,

براساس اظهارات مسئولان پس از لوله گذاری فاضلاب جمع آوری و به تصفیه خانه بندرعباس منتقل تا از ورود فاضلاب به خور‌های شهر بندرعباس جلوگیری شود.

,

علی رغم اینکه بیش از یک ماه از اجرای طرح لوله گذاری فاضلاب در محله درخت سبز می گذرد اما ساکنان این منطقه همچنان با مشکلات ناشی از کنده های آن به شدت رنج می برند.

,

 

,

, , ,

 

,

یکی از شهروندان بندرعباس در گفتگو با خبرنگار ما با اشاره به اینکه چندین هفته از شروع طرح لوله گذاری جمع آوری فاضلاب در محله بیست متری درخت سبز( خیابان دوراهی ایسینی بندرعباس) می گذرد، گفت: کوچه های آیندگان 6 و 14 تنها کوچه هایی است که وسائل نقلیه و خودروهای شخصی به راحتی می توانند از آنها عبور کنند.

,

وی افزود: بیش از 50خانواده ساکن دارای وسیله نقیله از این کوچه ها عبور می کردند اما از آغاز اجرای طرح لوله گذاری جمع آوری فاضلاب ها به طورکامل مسدود شده اند.

,

این شهروند بندرعباسی با اشاره به اتمام عملیات لوله گذاری کوچه آیندگان6 اظهار کرد: کنده کاری چند روزه کوچه آیندگان 14 بر مشکلات عبور و مرور اهالی ساکن درمنطقه درخت سیز بندرعباس به شدت افزوده است.

,

وی با اشاره به انسداد این کوچه ها و عدم توجه مسئولان برای رفع سریعتر این مشکل تاکید کرد: با توجه به حادثه در یک لحظه اتفاق افتد بنابراین اگر بطور ناگهانی حوادثی چون آتش سوزی و بیماری فوریتی رخ دهد، مردم باید با مرگ دست وپنجه نرم کنند.

,

این شهروند بندرعباسی با بیان اینکه برخی از مسئولان در انجام وظایف خود کوتاهی می کنند، گفت: متاسفانه اموری از این قبیل که به نظارت و کنترل مداوم نیازمند هستند هیچ گاه به موقع اقدامی برای رفع آنها انجام نمی شود.

,

 

,

انتهای پیام/

,

 

,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه