اخبار داغ

مسئولان همایش معرفی فرصت‌های کرمانشاه پاسخ دهند؛

دستاوردهای همایش چند صدمیلیونی در «اسپیناس پالاس» چه بود؟

دستاوردهای همایش چند صدمیلیونی در «اسپیناس پالاس» چه بود؟
مسئولان برگزاری همایش معرفی فرصت‌های سرمایه‌گذاری کرمانشاه در پایتخت هنوز در مورد خروجی و دستاوردهای شاخص آن و ابهامات موجود توضیح مناسبی به افکار عمومی نداده‌اند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از مرصاد، استان کرمانشاه به عنوان یکی از زرخیزترین استان‌های کشور دارای ظرفیت و پتانسیل‌های فراوان در تمامی بخش‌ها و زیر بخش‌های اقتصادی است، اما برای رونق دهی به اوضاع اقتصادی، ایجاد اشتغال و دستیابی به رشد و توسعه اقتصادی با مشکل جدی کمبود منابع روبه رو است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, مرصاد,

از این رو مسئولان استان برگزاری همایش معرفی فرصت‌های سرمایه‌گذاری کرمانشاه را راه چاره‌ای برای رهایی از وضعیت رکود موجود یافتند، اما این همایش را صدها کیلومتر دورتر از استان و در پایتخت برگزار کردند.

,

روال معمول چنین همایش‌های میزبانی در استان است و اولین نقد جدی این برنامه هم به همین موضوع برمی‌گردد که چرا همایشی که برای معرفی استان است باید در قلب پایتخت برگزار شود؛ آیا سرمایه‌گذاران نباید از نزدیک این فرصت‌ها را مشاهده و لمس کنند؟

,

یکی از دلایل مطرح شده برای این موضوع دعوت از مهمانان مهمی همچون رییس قوه مقننه و  وزیر نفت بود که اگر در تهران برگزار نمی‌شد آنها حضور نمی‌یافتند؛ اولا حضور آنها در این همایش هیچ رغبتی برای سرمایه‌گذاری در بین حضار ایجاد نکرد چون خبرهای جدیدی برای معافیت‌ها و حمایت خاص از سرمایه‌گذاران در صحبت‌های هیچکدام از مهمانان نبود.

,

در ثانی چرا مقامات محترم نباید یک سفر یک روزه را به کرمانشاه اختصاص دهند؛ این موضوع به عدم توانایی مسئولان برگزار کننده برای دعوت از مقامات بازمی‌گردد و توجیه قابل قبولی نیست.

,

هرچند هزینه انجام شده در برابر سرمایه‌های کلانی که می‌توانست جذب شود رقم زیادی نیست، اما بهتر نبود این هزینه چندصد میلیونی را در همین استان انجام می‌دادید تا خیری هم از قبل آن به صنعت روبه‌ورشکستگی هتلداری کرمانشاه می‌رسید؛ مگر نه اینکه یکی از فرصت‌های سرمایه‌گذاری عالی در استان همین صنعت گردشگری و توریسم است؟!

,

اما نقد بعدی به مهمانانی است که ابتدا اعلام شد 500 شرکت و هلدینگ بزرگ در این همایش حضور خواهند داشت، تاکنون پیگیری‌ها صورت گرفته برای معرفی اسامی این افراد از اتاق بازرگانی بی‌نتیجه بوده و چیزی اعلام نشده است!

,

البته طبق مشاهدات خبرنگاران بیشتر افراد حاضر از کرمانشاه به تهران رفته بودند و لذا اگر مهمانان دعوتی را با ملازمان و خدم و حشمشان که در این برنامه حاضر بودند را حساب کنیم باز هم از این تعداد کمتر می‌شود.

,

و اینکه تا کنون تنها دستگاهی که اعلام کرده در این همایش موفق به انعقاد تفاهم نامه شده است سازمان جهادکشاورزی استان بوده که آن هم چهار تفاهم‌نامه بوده و با آمار اشتغال‌زایی 10 هزار نفر!!

,

هر چند آمار اشتغال این طرح‌ها چندان قابل هضم نیست، اما باید یادآور شد که تفاهم‌نامه هم عملا ضمانت اجرایی ندارد و ممکن است با حضور سرمایه‌گذار در استان و مشاهده وضعیت دودوتایشان چهارتا نشود و تفاهم‌نامه هم ملغی گردد و اصرار به برگزاری همایش در استان هم برای همین منظور است.

,

اما همایش‌هایی که به منظور معرفی فرصت‌های سرمایه‌گذاری  صورت می‌گیرد معمولا دو روزه بوده و برگزار پنل‌ها تخصصی همراه است که در آن فرصت‌های هر حوزه‌ای به صورت کاملا تخصصی با سرمایه‌گذاران در میان گذاشته می‌شود و آنها را برای سرمایه‌گذاری مجاب می‌کنند، اما در همایش «چندساعته» کرمانشاه تنها به توزیع کتابچه‌های معرفی فرصت‌ها بسنده کرد!

,

به هرحال خروجی و دستاوردهای این همایش هنوز توسط مسئولان برگزارکننده آن مطرح نشده است و ابهامات فراوانی را ایجاد کرده است؛ هرچند تا زمانی که فضای استان سرمایه‌گریز باشد وضعیت تغییر خاصی هم پیدا نخواهد کرد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه