اخبار داغ

تعطیلی یک ماهه دولت فدرال آمریکا/روند نزولی رشد اقتصادی آمریکا در سال ۲۰۱۹

تعطیلی یک ماهه دولت فدرال آمریکا/روند نزولی رشد اقتصادی آمریکا در سال ۲۰۱۹
اقتصاددانان آمریکایی بر این باورند که یک ماهه شدن تعطیلی دولت آمریکا سبب کاهش رشد اقتصادی در سال جاری خواهد شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ با گذشت یک ماه از تعطیلی دولت آمریکا نشانه‌های ضعف در بزرگترین اقتصاد جهان نمود بیشتری یافته است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
 
,
به گفته اقتصاددانان دانشگاه میشیگان، بررسی ماهانه رفتار مصرف کنندگان آمریکایی از نزول میزان اعتماد به پایین‌ترین سطح خود از زمان انتخاب دونالد ترامپ به ریاست جمهوری و در شش سال اخیر رسید. این در حالی است که احساس و رفتار مصرف کنندگان یکی از عوامل عمده در رشد اقتصاد ملی محسوب می‌شود.
,
 
,
در حالی که ۸۰۰ هزار کارمند دولتی به دلیل جنگ ترامپ با قانونگذاران دموکرات در موضوع تصویب بودجه برای دیوار مرزی مکزیک، یا در مرخصی اجباری هستند یا بدون حقوق کار می‌کنند، آمریکایی‌ها به قدرت اقتصادی دولت در سال ۲۰۱۹ اعتماد چندانی نداشته و به آن بدبین هستند.
,
 
,
اگرچه تعطیلی دولت آمریکا که از ۲۲ دسامبر آغاز شده، ۰.۵ درصد نیروی کار را مستقیماً تحت تاثیر قرار داده اما بیش از نیمی از مصرف کنندگان آمریکایی را به شکل غیرمستقیم درگیر کرده است.
,
 
,
این در حالی است که اقتصاد آمریکا در نتیجه جنگ تجاری آمریکا و چین نیز شاهد نوسانات شدیدی در بازارهای سهام است.
,
 
,
با توجه به کاهش رشد اقتصاد جهانی و عدم اطمینان تجاری، بانک فدرال انتظار دارد رشد اقتصادی در سال ۲۰۱۹ به ۲.۳ کاهش یابد این در حالی است که رشد اقتصادی آمریکا در سال ۲۰۱۸، ۳ درصد بوده است.
,
منبع: میزان
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه