اخبار داغ

راه اندازی جایگاه پرورش شتر در میاندوآب

راه اندازی جایگاه پرورش شتر در میاندوآب
مدیر جهاد کشاورزی میاندوآب گفت: تعدادی از مجریان طرح پرورش ماهیان گرمابی مجتمع فسندوز، به منظور جلوگیری از هدر رفت اراضی ملی و بهره گیری از پتانسیل ها و ظرفیت های منطقه، به پرورش شتر اقدام کردند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا علی دیانتی در گفت و گو با خبرنگار اروم نیوز، گفت: پرورش شتر از طرح های مقرون به صرفه و اقتصادی است و شتر نسبت به سایر دام های سبک و سنگین، کمترین نیاز را به نهاده های تولید بویژه علوفه و آب دارد و در مقابل اختلاف دما بسیار مقاوم است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, اروم نیوز,

مدیر جهاد کشاورزی میاندوآب با اشاره به طرح پرورش ماهیان گرمابی مجتمع فسندوز، افزود: در سال های اخیر به دلیل تغییرات اقلیمی، کاهش نزولات جوی، خشکسالی، کمبود آبهای سطحی و زیر زمینی و اجرای برنامه های ستاد احیاء دریاچه ارومیه، آبرسانی به طرح پرورش ماهیان گرمابی مجتمع فسندوز عملاً با مشکل مواجه شد.

,

وی افزود: تعدادی از مجریان طرح پرورش ماهیان گرمابی مجتمع فسندوز ، به منظور جلوگیری از هدر رفت اراضی ملی و بهره گیری از پتانسیل ها و ظرفیت های منطقه، به پرورش شتر اقدام کردند.

,

دیانتی تصریح کرد: این طرح با ۴۰ نفر شتر آغاز شده است و قابلیت توسعه را نیز دارد.

,

مدیر جهاد کشاورزی میاندوآب اظهار کرد: حداقل مساحت مورد نیاز برای نگه‌د‌اری ۲۰ نفر شتر ۸ ×۱۵ متر بوده و در این طرح شترها در جایگاهی به مساحت ۴۰۰ مترمربع مسقف و سه هزار مترمربع فضای آزاد نگهداری می شود.

,

وی با بیان اینکه کل آمار شتر موجود در شهرستان میاندوآب ۶۵ نفر است، افزود: با اجرای این طرح برای پنج نفر بطور مستقیم و ۱۰ نفر بطور غیر مستقیم اشتغالزایی شده است.

,

دیانتی گفت: شتر تنها دامی است که با داشتن خصوصیات بیولوژیکی استثنایی در شرایط دشوار خشکسالی و فقدان آب بویژه آب قابل شرب زیست و تولید ‏مثل می‌کند.

,

مدیر جهاد کشاورزی میاندوآب افزود: گوشت شتر منبع بسیار خوبی برای بسیاری از مواد غذایی مهم و مورد نیاز بدن بوده و این گوشت حاوی پروتئین‌ هایی با ارزش غذایی بالا و تعدادی از ویتامین ‌های مفید و مورد نیاز بدن نظیر ویتامین ‌های گروه B و برخی از عناصر معدنی مهم نظیر آهن ، فسفر و کلسیم است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه