اخبار داغ

هوای آلوده شهر زابل در روز ملی هوای پاک!

هوای آلوده شهر زابل در روز ملی هوای پاک!
وزش بادهای شدید در برخی نقاط سیستان و بلوچستان باعث بروز پدیده گرد و غبار شده، به طوری که شاخص کیفی هوای زابل با ثبت عدد (PM10) 162 در محدوده ناسالم قرار گرفته است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ علی ملاشاهی، کارشناس پیش بینی اداره کل هواشناسی سیستان و بلوچستان در گفت وگو با خبرنگار عصرهامون، اظهار کرد: گرد و خاک در نواحی مرکزی استان تا ساعات ابتدایی امشب ادامه دارد و سرعت باد در این مناطق بین 70 تا 80 کیلومتر بر ساعت انتظار می رود.

وی گفت: این احتمال وجود دارد که در لحظاتی کوتاه، سرعت وزش باد از 80 کیلومتر بر ساعت نیز تجاوز کند.

ملاشاهی با بیان اینکه همزمان با فروکش کردن بادها در نواحی مرکزی، نفوذ توده هوای سرد در غرب و سمت کویر لوت، قسمت هایی از شمال استان و نوار شرق بویژه در اطراف سراوان را خواهیم داشت، تصریح کرد: سرما در این نواحی با وزش باد نسبت شدید از سمت شمال همراه خواهد بود و هفته نسبتا سردی را پیش رو خواهیم داشت.

وی اذعان کرد: در زاهدان غلظت ریزگردها ظرف شبانه روز گذشته به دو برابر حد مجاز خود رسیده است.

وی با اشاره به نفوذ سامانه بارش به استان خاطرنشان کرد: بعد از ظهر امروز در نواحی جنوب شرق، بارش هایی بصورت پراکنده و نسبتا کم خواهیم داشت.

لازم به ذکر است بنا به گزارش اداره کل حفاظت محیط زیست استان، شاخص کیفی هوا هم اکنون برای زاهدان 71 و در محدوده هوای قابل قبول، در زابل  162 و در محدوده هوای ناسالم و برای چابهار 18 و در محدوده هوای پاک است.

انتهای پیام/

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصرهامون,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه