اخبار داغ

در نشست خبری هفته هوای پاک در مشهد مطرح شد؛

۷۰ درصد آلودگی هوای مشهد از خودروها است/ متوسط شدت صوت مشهد بالاتر از سطح آستانه سلامتی است

۷۰ درصد آلودگی هوای مشهد از خودروها است/ متوسط شدت صوت مشهد بالاتر از سطح آستانه سلامتی است
مدیر محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری مشهد با اشاره به اینکه 70 درصد آلودگی هوا توسط خودروها صورت می‌گیرد، اظهار کرد: در هفته هوای پاک معاینه فنی تاکسی‌ها  در مرکز معاینه فنی حافظ به صورت رایگان انجام می‌شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از مشهدپیام، محمد پذیرا ظهر امروز در نشست خبری هفته هوای پاک که در سالن شهدای شهرداری مشهد برگزار شد، با بیان اینکه به طور روزانه بیش از یک میلیون خودرو در سطح شهر مشهد رفت‌وآمد می‌کنند، گفت: روزانه 250 خودرو نیز به این تعداد افزوده می‌شوند که عامل اشغال 0.5 هکتار از خیابان‌های مشهد هستند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, مشهدپیام,

مدیر محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری مشهد با اشاره به اینکه 70 درصد آلودگی هوا توسط خودروها صورت می‌گیرد، اظهار کرد: در هفته هوای پاک معاینه فنی تاکسی‌ها  در مرکز معاینه فنی حافظ به صورت رایگان انجام می‌شود، همچنین تست تنظیم موتور رایگان برای شهروندان در حدود 10 تعمیرگاه مجاز و 3 نمایندگی مجاز در حال اجرا است.

,

وی با تشریح تعداد روزهای پاک، سال و ناسالم طی سال جاری با سال گذشته، بیان کرد: در سال جاری وضعیت مناسبت‌تری در مشهد شاهد بودیم که عوامل بهبود آن تغییرات جوی و استفاده از سوخت یورو 4 است.

,

وی اضافه کرد: تشکیل حلقه دانش آموزی، برگزاری مسابقه نقاسی در 500 مدرسه با همکاری اداره کل آموزش و پرورش، اکران بیلبوردهای شهری و برگزاری برنامه در فرهنگسراهای سطح شهر برای گروه‌های هدف از اقدامات اجرایی به مناسبت هفته هوای پاک است.

,

 

,

آلودگی صوتی جدی گرفته نمی‌شود

, آلودگی صوتی جدی گرفته نمی‌شود,

سرپرست معاونت خدمات شهری شهرداری مشهد در تشریح اهمیت هوای پاک، تأکید کرد: هوا نسبت به آب و غذا دارای اهمیت بیشتری برای حیات انسان است، همچنین هوای پاک حق تمامی شهروندان است.

,

مهدی یعقوبی با بیان اینکه انسان، خوردوها و صنایع در آلودگی هوا تأثیرگذار هستند، افزود: استفاده از سوخت فسیلی آلودگی شهرها را در پی دارد که آثار آن به خوبی در شهر مشهد مشاهده می‌شود و ایجاد مشکل کرده است و مونوکسیدکربن نیز به عنوان یکی از عوامل آلاینده هوا محسوب می‌شود.

,

وی با اشاره به اینکه یکی از راهکارهای اساسی برای کاهش آلودگی هوا کنترل منبع آلودگی است، گفت: توسعه حمل و نقل عمومی، استفاده از سوخت CNG، از رده خارج کردن خودروهای فرسوده و استفاده از انرژی پاک می‌تواند به بهبود کیفیت هوای مشهد کمک کند.

,

سرپرست معاونت خدمات شهری شهرداری مشهد با اشاره به وجود 23 ایستگاه سنجش هوا در شهر مشهد، بیان کرد: 10 ایستگاه توسط شهرداری مشهد تجهیز شده است، 12 ایستگاه متعلق به اداره کل محیط زیست و یک ایستگاه هم متعلق به سازمان هواشناسی است، علاوه بر اینها 5 ایستگاه برای سنجش آلودگی صوتی و 10 ایستگاه پرتابل سنجش نیز وجود دارد.

,

یعقوبی با بیان اینکه آلودگی صوتی متأسفانه جدی گرفته نمی‌شود، متذکر شد: متوسط شدت صوت شهر مشهد 75 دسی‌بل و بالاتر از سطح آستانه سلامتی است، به همین علت گشت‌ها علاوه بر کنترل اگزوز و موتور خودروها، شدت صوت آن‌ها را هم کنترل کرده و در صورت نیاز اعمال قانون می‌کنند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه