اخبار داغ

در نشست خبری رادیو قرآن؛

برنامه های قرآنی رادیو قرآن در دهه فجر تشریح شد

برنامه های قرآنی رادیو قرآن در دهه فجر تشریح شد
نشست خبری رادیو قرآن با حضور احمدابوالقاسمی مدیر شبکه رادیویی به تشریح فعالیت های این شبکه در آستانه چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی پرداخت.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل ازمهر، نشست خبری برنامه های چهل سالگی پیروزی انقلاب اسلامی از سوی رادیو قرآن ، باحضوراحمد ابوالقاسمی رییس رادیو امروز شنبه ۲۹ دی ماه با حضور اصحاب رسانه برگزار شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, مهر,

در ابتدای این نشست مهدی عادلی به تلاوت آیاتی چند از کلام الله مجید پرداخت و در ادامه محمدهادی صلح جو اجرای این نشست را برعهده گرفت.

,

سپس ابوالقاسمی با بیان اینکه در چهلمین سالگرد همه نهاد ها  سعی در بیان دستاوردهای خود میپردازند گفت: شبکه رادیویی قرآنی به عنوان یک نهاد اصیل تلاش می کنددر این زمینه کوشا باشد و برنامه های متعددی در ایام دهه فجر در نظر گرفته که یک برنامه برای اولین بار و به صورت ویژه از اول بهمن ماه با عنوان کاروان قرآنی انقلاب از حرم مطهر امام خمینی (ره) حرکت خود را آغاز خواهد کرد.

,

وی با بیان نکاتی از سخنان رهبری در اهمیت تلاوت قرآن ادامه داد: بر اساس سخنان رهبری در خصوص اهمیت تلاوت قرآن که فرمودند:این تلاوت قاریان با صداهای خوش نقش خوبی در عمومی کردن تلاوت قرآن دارد،یا در جایی دیگر خوب است جوانان بتوانند با صدای خوش قرآن بخوانند، صدای قرآن با آهنگ خوش موجب انس با قرآن و جذب دلها است و این یک همراه شدن در راه فهم قرآن است ما را به عنوان مسئولین امر بر آن داشت تا با محافل گوناگون در سراسر کشور موجب تقویت پرداخت به تلاوت قرآن باشیم.

,

ابوالقاسمی با اعلام اینکه رادیو قرآن در ایام دهه فجر برنامه ها قرآنی را پوشش میداده است افزود:به مناسبت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی  به مدت ۲۲ روز قاریان و افراد قرآنی از محل حرم حضرت امام خمینی(ره)این حرکت را با گلباران مزار شهدا آغاز کرده و اولین محفل در حرم حضرت امام خمینی(ره)از ساعت ۲۰ الی ۲۱ اجرا خواهد شد.

,

رییس رادیو قرآن اظهار داشت: سپس کاروان به سمت قم حرکت کرده و علاوه بر حرم حضرت معصومه(ع) تلاوت اذانگاهی ظهر و مغرب در امامزاده شاه سید علی از ساعت ۱۹ الی ۲۰ شب محفل قرآنی برگزار خواهد شد.هدف این کاروان در این است تا از قاریان استانی جهت ایجاد انگیزه و استعدادیابی برای جوانانی که در استانها استعدادهای خوبی در تلاوت دارند بهره و استفاده شود.

,

وی ادامه داد:صبح روز دوم بازدید از مرکز هسته ای و آب سنگین اراک و برپایی کرسی تلاوت اذانگاهی از دیگر برنامه های این کاروان است و همچنین محفل انس با قرآنی نیز از ساعت ۱۹ الی ۲۰ در مسجد جامع اراک برپا می شود.

,

ابوالقاسمی در ادامه تشریح فعالیت های این کاروان افزود: سوم بهمن ماه علاوه بر افتتاح یک موسسه قرآنی شهرخمین در محل ولادت بنیانگذار انقلاب اسالامی سرخواهیم زدودر همه استانها و مراکز تلاوت اذانگاهی ظهر و مغرب  را اجرا خواهیم کرد. در غروب و شهر محلات محفل خواهیم داشت.

,

وی ادامه داد:در این کاروان نشست هایی با حضور جامعه قرآنی و اصناف در هر استان برگزار خواهد شد که اولین نشست با جامعه قرآنی کاشان برپا و محفلی نیز در آستانه هلال ابن علی برپا می شود.

,

ابوالقاسمی ضمن برشمردن شهرهایی که در آنها محفل انس با قرآن برپا می شود،افزود:بعد از آن به خوزستان رفته و خرمشهر و آبادان و نبدر امام خمینی(ره) از دیگر مقاصد این کاروان قرآنی می باشد.سپس وارد بوشهر شده و در روستای ده چارک که به مصر ایران معروف است محافلی را اجرا خواهیم کرد.و آخرین برنامه در بوشهر نیز در عسلویه اجرا خواهد شد و بعد از آن وارد استان هرمزگان شده و بر روی ناو سهند که از تولیدات داخلی است به اجرای محفل خواهیم پرداخت.

,

رییس رادیو قرآن با اعلام اینکه در یکی از زیر دریایی های خلیج فارس به صورت محدود اجرا خواهیم داشت ادامه داد: سپس وارد منطقه محروم قلعه گنج خواهیم شد و در آنجا نیز از قاریانی که در زمینه پزشکی تخصصی دارند ضمن خدمات دهی به مردمان مناطق محروم به ارائه فعالیت های قرآنی در این محافل خواهند پرداخت.دکتر نیک دستی و دکتر طهماسب متخصص ارتودنسی و قاری قرآن هستند که در این مسیر همراه کاروان خواهند شدتا راه نزدیکی مردم و قرآن  برای تمام طیف های مردم حس شود.

,

ابوالقاسمی به ارائه نکات دیگر در این زمینه فعالیت های این کاروان پرداخت و گفت: جیرفت و کرمان مقاصد بعدی  کاروان هستند که روز هفدهم بهمن ماه وارد استان یزد خواهد شد و در مزار شهید منا قاری قرآن حسن دانش محفلی اجرا خواهد شد.

,

وی ادامه داد: پس از یزد به سمت خراسان جنوبی ، در طبس در آستانه امام زاده حسین ابن موسی ابن جعفر محفلی با حضور قاریان   استانی برپا خواهیم کرد و بعد از آن استان خراسان رضوی و شهرستان فریمان از دیگر برنامه های این کاروان خواهد بود.

,

وی با اعلام اینکه راهپیمایی روز ۲۲ بهمن را در کنار مردم شاهرود اجرا خواهند کرد افزود:در هنگام بازگشت به تهران در شهرستان شاهرود در روز ۲۲ بهمن ماه نشستی با جامعه قرآنی و محفلی آمیخته با یاد و گرامی داشت شهدای والفجر ۸ برگزار خواهیم کرد.و بعد از آن نیز در جلسه ای به عنوان اختتامیه در حرم مطهر امام خمینی(ره) برگزار خواهد شد و از عوامل همراه این کاروان قرآنی تقدیر به عمل خواهد آمد.

,

وی با اعلام سازمان ها و نهادهایی که  همکاری لازم را در این زمینه داشته اند، افزود: سازمان دارالقرآن، سازمان اوقاف و امور خیریه ، سازمان تبلیغات، نیروی دریایی ارتش خبرگزاری ها به جهت انعکاس خبری در این حرکت نقش بسزایی داشته اند.همچنین شبکه قرآن و معارف سیما نیز بصورت ویژه محافل را پوشش خواهد داد.مستندی نیز از اعضای مستند ساز شبکه سه سیما این کاروان را همراهی خواهند کرد و در یکی از شبکه های رسانه ملی پخش خواهد شد.

,

ابوالقاسمی  به تشریح دیگر برنامه هایی که در آستانه دهه فجر پیروزی انقلاب اسلامی از رادیو برگزار خواهد شد گفت:برنامه های انقلاب و آیه ها شنبه ها به صورت تولیدی به معارف انقلاب از منظر قرآن میپردازد همچینین ویژگی زنان انقلاب با الگو گیری از حضرت زهرا(س) و قصه های انقلاب که کاری نمایشی است هر شب پخش خواهد شد.معرفی موسسات و اساتید قرآنی در استانها و شهرستانها از دیگر برنامه های قرآنی رادیو قرآن خواهد بود.

,

وی با اسامی افراد قرآنی حاضر در این کاروان گفت:در این کاروان قرآنی اساتیدی چون حمیدرضا احمدی وفا ، استاد نظریان، سید کریم موسوی، محمدرضا پورزرگری به ارائه محافل قرآنی میپردازند همچنین محمدهادی صلح جو،علی جباری، حمید مجیدی مهر، محمدرضا پورمعین به اجرای برنامه های این کاروان خواهند پرداخت.

,

وی در پاسخ این سوال ، در خصوص چگونگی ارتباط قاریان هر استان با این کاروان گفت: اجرای برنامه های کاروان از سوی اداره کل تبلیغات اسلامی  و مسئول قرآنی  سازمان دارالقرآن هر استان صورت گرفته است.این افراد از طریق اداره کل تبلیغات معرفی و با شورای عالی قرآن هماهنگ شده اند و سپس برای اجرا به این کاروان معرفی شده اند.

,

گفتنی است در پایان این نشست احمد ابوالقاسمی رییس رادیو قرآن به همراه محمدرضا ذکاوت قائم مقام این شبکه رادیویی از پوستر اتوبوس کاروان انقلاب اسلامی رونمایی شد.

,

انتهای پیام /

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه