اخبار داغ

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان مرکزی مطرح کرد:

فعالیت ۱۸۵ واحد آلاینده ذوب ضایعات فلزی در حاشیه اراک/ پالایشگاه همچنان آلاینده است

فعالیت ۱۸۵ واحد آلاینده ذوب ضایعات فلزی در حاشیه اراک/ پالایشگاه همچنان آلاینده است
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان مرکزی گفت: متاسفانه ۱۸۵ واحد آلاینده ذوب ضایعات فلزی در حاشیه اراک داریم که با دستور های قضایی چندین واحد را پلمپ کردیم
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از دیار آفتاب؛ رضا میرزایی مدیرکل حفاظت محیط زیست استان مرکزی عصر شنبه در نشست خبری  به مناسبت هفته هوای پاک گفت: در سال ۹۷، ۲۵۹ روز هوای قابل قبول داشتیم که از این تعداد روز ۲۰ روز آن پاک و ۲۳۹ روز سالم بوده است همچنین  ۴۴ روز هوای ناسالم برای گروه های خاص و ۱ روز ناسالم برای تمام گروه ها داشتیم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, دیار آفتاب,

میرزایی ضمن اشاره به کاهش ۹ درصدی تعداد روز های آلوده عنوان کرد: در سال ۹۶، ۲۴۹ روز هوای قابل قبول داشتیم که از این تعداد ۹ روز هوای پاک و ۲۴۰ روز هوا سالم بوده است و همچنین ۵۳ روز ناسالم برای گروه های حساس و ۴ روز ناسالم برای تمام افراد ثبت شده است.

,

وی مشکل فعلی آلودگی را ذرات کم تر از ۲.۵میکرون دانست و افزود: پارامتر های آلایندگی کاهش یافته است اما ذرات و گرد و غبار های خارجی و یا گرد و غبار های برآمده از کویر میقان از عوامل آلودگی هستند.

,

توزیع بنزین یورو ۴ و ۵ در تمام جایگاه های استان

, توزیع بنزین یورو ۴ و ۵ در تمام جایگاه های استان, توزیع بنزین یورو ۴ و ۵ در تمام جایگاه های استان,

مدیر کل محیط زیست استان مرکزی با بیان اینکه بنزین توزیعی در تمام جایگاه های سوخت استان مرکزی یورو ۴ و ۵ است تصریح کرد: ماهیانه نمونه هایی از جایگاه های سوخت استان مورد بررسی قرار می گیرد، البته با توجه به قرارگیری استان مرکزی در کریدور های اصلی کشور و با توجه به تعداد بالای خودروهای عبوری و همچنین سوخت گیری این خودرو ها در دیگر جایگاه های کشور،  این خودرو ها یکی از دلایل اصلی ایجاد آلودگی در استان هستند.

,

پرونده مفتوح آلومینیوم در رابطه با آلایندگی

, پرونده مفتوح آلومینیوم در رابطه با آلایندگی, پرونده مفتوح آلومینیوم در رابطه با آلایندگی,

وی به وضعیت آلومینیوم اراک پرداخت و گفت: امسال خوشبختانه دیگ هایی که به اندازه گیری مجهز نبودند به اتمام رسید و دیگ هایی با قابلیت جمع آوری گاز های آلاینده و قابلیت سنجش مستقر شد البته قبلا هم اعلام کردیم که این مسئله دلیل بر این نیست که آلایندگی آلومینیوم تمام شده است و موضوعات آند سازی و  پسماند های این شرکت همچنان در دستور کار است و همچنین پرونده قضایی این مسئله در ۱۴ مرجع قضایی مفتوح است ولی تا به حال رأی قطعی نگرفته ایم.

,

میرزایی بیان کرد: با توجه به اینکه نیروگاه شازند در کنار پالایشگاه ساخته شده است تا از مازوت تولیدی آن استفاده کند اما به دلیل اینکه در نیروگاه  فیلتر گذاری صورت نگرفته است هر زمان از مازوت استفاده کند خروجی نا مناسبی خواهد داشت و اگر این فیلتر گذاری انجام شده بود نیروگاه می توانست از مازوت تولیدی پالایشگاه استفاده کند.

,

فعالیت ۱۸۵ واحد آلاینده ذوب ضایعات فلزی در حاشیه اراک

, فعالیت ۱۸۵ واحد آلاینده ذوب ضایعات فلزی در حاشیه اراک, فعالیت ۱۸۵ واحد آلاینده ذوب ضایعات فلزی در حاشیه اراک,

وی ضمن بیان اینکه تمام کوره های آجرپزی حاشیه اراک گاز سوز شده اند عنوان کرد : متاسفانه ۱۸۵ واحد آلاینده ذوب ضایعات فلزی در حاشیه اراک داریم که با دستور های قضایی چندین واحد را پلمپ کردیم ولی در جاهای دیگر و نامعلوم مستقر می شوند. برخی از واحدها از اصناف مجوز هایی را هم دارند که بر اساس پیگیری های انجام شده مقرر شده است که در حاشیه ۳۰ کیلومتری اراک مجوزی برای این واحد ها صادر نشود.

,

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان مرکزی از بهره برداری سیستم تصفیه خانه فاضلاب ۱۰ واحد صنعتی در دهه فجر خبر داد و در ادامه ضمن تاکید بر اینکه پالایشگاه شازند همچنان در لیست آلایندگی قرار دارد اظهار کرد: در حال حاضر در حوزه گوگرد زدایی نزدیک به ۵۰۰ تن گوگرد از سوخت تولیدی نیروگاه شازند استحصال می شود که هم بر وضعیت هوا تاثیر دارد و هم ارزش افزوده ایجاد می کند.

,

وی به ایجاد سیستم پایش در منطقه نفتی شازند و  در راستای آن ایجاد چاهک هایی برای مطالعات بیشتر  اشاره کرد و ادامه  داد: اصرار محیط زیست بر حق آب تالاب میقان است که به طور کامل اختصاص یافته است که باتوجه به راه اندازی فاز ۳ و ۴ تصفیه خانه کیفیت آب ورودی به میقان افزایش خواهد داشت. البته طبق قانون مقداری از این آب باید در اختیار فضای سبز برای آبیاری قرار گیرد که تا نرسیدن به سطح استاندارد با این مهم موافقت نخواهد شد.

,

به یمن بارش ها ۸۰ درصد میقان آب گیری شد

, به یمن بارش ها ۸۰ درصد میقان آب گیری شد, به یمن بارش ها ۸۰ درصد میقان آب گیری شد,

میرزایی میزان آب ورودی و برداشت از میقان را برابر دانست و ضمن بیان اینکه ۲۷۰ هکتار قره داغ در حاشیه تالاب کشت شده است که در دهه فجر به بهره برداری می رسد تصریح کرد: با توجه به بارندگی ها نزدیک به ۸۰ درصد تالاب آب گیری شده و در این زمینه پلمپ چاه های اطراف تالاب توسط آب منطقه ای نیز کمک کننده بوده است.

,

وی ضمن اشاره به دپو شدن پسماند شرکت املاح طی ۱۷ سال فعالیت بیان کرد: بعد از آزمایشی که در سال ۹۵ انجام شد، برگرداندن  پسماندهای این شرکت به چاله هایی که از آنها برداشت می شود مشکل زیست محیطی ندارد و تاییدیه این کار را سازمان محیط زیست داد و سال قبل ۵۵۰هزار تن از این پسماندها به چاله ها برگشت و امسال هم حدود یک میلیون تن منتقل شده است.

,

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان مرکزی به بحث پیشگیری از بیماری ها اشاره کرد و افزود: خوشبختانه با اعتبار سازمانی و استانی تجهیزات مورد نیاز برای بیماری های فوق حاد در میقان و هم بیماری هایی که در منطقه هفتاد قله حادث می شد، تهیه شده و در همین راستا ایستگاهی را در پایگاه ۷۰ قله به عنوان مرکزی تیمار و نگه داری حیات وحش ایجاد می کنیم.

,

وی تشریح کرد: از ابتدای امسال ۶ دوره آموزشی برگزار کردیم که سه دور آن مربوط به محیط بانان و ۳ دوره برای کارشناسان بوده است. همچنین دوره ضوابط استقرار صنایع، دوره سنجش آلودگی هوا، دوره ضابط قضایی برا محیط بانان و کارشناسان ، دوره آموزش دفاع شخصی و زندگی در شرایط سخت برای محیط بانان را برگزار کرده ایم.

,

میرزایی به بوی منتشر شده در منطقه فراهان اشاره کرد و ادامه داد: ابتدا گفته شده عامل بو شرکت های منطقه هستند که با توجه به نمونه برداری های انجام شده این مسئله رد شد و خالی کردن پسماند شیمیایی توسط خودرویی در آن منطقه یکی دیگر از احتمالات است که در حال بررسی هستیم زیرا این قضیه در گذشته نیز سابقه داشته است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه