اخبار داغ

اضافه شدن ۱۰۰ اتوبوس به ناوگان کرج

اضافه شدن ۱۰۰ اتوبوس به ناوگان کرج
شهردار کرج گفت: یکصد دستگاه اتوبوس با استاندار یورو شش به ناوگان عمومی کرج اضافه خواهد شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از مهر، علی‌اصغر کمالی زاده بعدازظهر شنبه در دومین همایش مدیریت سبز با عنوان هوای «پاک، مسئولان و مردم»، اظهار کرد: البرز شاخصه‌های منحصربه‌فردی در کشور دارد ازجمله اینکه کوچک‌ترین استان ایران است اما تراکم جمعیت اش ۱۰ برابر متوسط تراکم جمعیت کشور است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
 
,
وی با اشاره به اینکه البرز شاهراه مواصلاتی چند استان کشور است، گفت: ۱۸ درصد ترافیک عبوری کشور به این استان تحمیل‌شده که موجب آلودگی هوا و آلودگی صوتی در سطح  شهرهای استان ازجمله کرج می‌شود.
,
 
,
شهردار کرج با اشاره به تأثیرگذاری فعالیت نیروگاه منتظر قائم فردیس بر آلودگی هوای استان البرز، گفت: نیروگاه شهید رجایی قزوین نیز در این زمینه بر آلودگی هوای کلان‌شهر کرج تأثیرگذار بوده است.
,
 
,
کمالی زاده توضیح داد: تالاب‌هایی که در جنوب غربی استان وجود دارند در روزهای توأم با خشک‌سالی سال موجب بروز ریز گردها می‌شوند و این نیز یکی دیگر از مشکلات ما در زمینهٔ آلودگی هوا است.
,
 
,
وی در بخش دیگری با تأکید بر اینکه ۳۸ درصد ناوگان تاکسیرانی کرج فرسوده است، گفت: ناوگان اتوبوس‌رانی کرج نیز به‌صورت ۱۰۰ درصدی فرسوده است و طی ۱۰ سال اخیر حتی یک اتوبوس جدید نیز به ناوگان اضافه نشده است.
,
 
,
شهردار کرج بابیان اینکه در طول شبانه‌روز بیش از ۱۱۰ هزار خودرو از آزادراه کرج – قزوین تردد می‌کند، گفت: در اسناد بالادستی عموماً شهرها خودرو محور طراحی‌شده و عملاً به پیاده محوری، عابرمحوری و مردم مداری توجه خاصی نشده است.
,
 
,
کمالی زاده با تأکید بر اینکه برخی روزها آلودگی کرج از تهران هم بیشتر می‌شود، گفت: تلاش می‌کنیم تا با انجام اقدامات لازم کرج را به‌عنوان یکی از برندهای شهری و مقاصد سفر در کشور معرفی کنیم، اگر بخواهیم به این هدف دست‌یابیم باید برای حل معضل آلودگی هوا راه‌حلی بی اندیشیم.
,
 
,
وی بابیان اینکه طی چهار سال اخیر برای پروژه‌های عمرانی پیوست‌های زیست‌محیطی لحاظ شده است، گفت: با همکاری شورای پنجم و به‌منظور توسعه ناوگان حمل‌ونقل عمومی ۱۰۰ دستگاه اتوبوس دارای استاندارد یورو ۴ به ظرفیت فعلی اضافه می‌شود.
,
 
,
شهردار کرج با تأکید بر اینکه ۱۰۰ دستگاه اتوبوس فرسوده بر اساس الزامات استانداردهای یورو ۲ مورد ارزیابی، بازیابی و در ادامه به‌روزرسانی قرار می‌گیرد، گفت: ۱۰۰ دستگاه اتوبوس نیز بر اساس استاندارهای یورو ۶ به ناوگان اضافه خواهد شد.
,
 
,
کمالی زاده در بخش دیگری بابیان اینکه در حوزه نوسازی ناوگان تاکسیرانی گام‌های خوبی برداشته‌شده است، گفت: نگاه به خدمات شهر در حال تغییر بوده و مقرر است نام این معاونت به معاونت خدمات شهری و محیط‌زیست تغییر کند و به‌تبع این تغییرات اداره کل توسعه پایدار در این معاونت ایجاد خواهد شد.
,
 
,
وی به دو چالش پیش روی مدیریت شهری کرج اشاره کرد و گفت: چالش زیست‌محیطی و چالش فرسودگی ناوگان حمل‌ونقل عمومی پیش روی مدیریت شهری کرج است که باید در این حوزه چاره‌اندیشی کنیم.
,
 
,
شهردار کرج به ایجاد کمربند سبز در شهر کرج اشاره کرد و گفت: این کمربند هزار هکتاری در شمال غرب این کلان‌شهر ایجاد می‌شود که تاکنون در ۴۰۰ هکتار آن عملیات کاشت انجام‌شده است.
,
 
,
انتهای پیام/ 
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه