اخبار داغ

ساحلی ترین شهر کشور پارکینگ صیادی مناسب ندارد!

ساحلی ترین شهر کشور پارکینگ صیادی مناسب ندارد!
آن چیز که این روزها باعث گلایمندی صیادان بندری شده نبود پارکینگ مناسب برای قایق های صیادی آن هاست به طوریکه قایقداران مجبور به پارک آن در جلوی منازلشان هستند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از هرمز؛ استان هرمزگان با برخورداری از دو دریای بزرگ خلیج فارس و عمان یکی از مهم ترین شهرهای ساحلی کشور محسوب می شود به طوری که زندگی مردمان این دیار با دریا گره خورده و اکثر اهالی این منطقه امرار و معاش خود را از طریق دریا تامین می سازند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, هرمز,

شغل صیادی ارثیه ای از آبا و اجداد هرمزگانی هاست که نسل به نسل از گذشتگان به آنها ارث رسیده و  جز لاینفکی از زندگی آنها محسوب می شود به طوری که مردمان این دیار هر روزه با توکل به خدا روزی خود را از دیا طلب می کنند.

,

شغل صیادی چنان در این استان رونق دارد که روزانه انواع و اقسام ماهی های این منطقه علاوه بر تامین نیاز بازار هرمزگان به استان های دیگر و حتی خارج از کشور نیز صادر می شود و ماهی های این منطقه به دلیل قرار گیری در آب های شور طرفداران زیادی در سراسر جهان دارد.

,

, ,

با عبور از خط ساحلی شهر بندرعباس به خصوص محلات پشت شهر، خواجه عطا و سورو قایق هایی مشاهده می شود که در جلوی منازل مردم ساحل نشین پارک شده و نشانه ای از نماد و اصالت و شغل آبا و اجدادی مردم این منطقه را به نمایش می گذارد.

,

محله سورو یکی از محلات کهن بندرعباس به شمار می رود که قدمتی به اندازه تاریخ این استان دارد و در گذشته های دور با دارا بودن اسکله محلی مناسب برای داد و ستد تجار به شمار می رفته و از آن زمان ها مردمان این منطقه شغل صیادی را در صدر دیگر مشاغل خود قرار داده بودند.

,

سورو تنها محله بندرعباس بوده که همچنان مردمان آن با چنگ و دندان از شغل صیادی دفاع کرده و روزی خود را از دیای بیکران به دست می آورند و وجود قایق های صیادی درب منازل این ساحل نشینان گواهی بر این مدعاست.

,

آن چیز که این روزها باعث گلایمندی صیادان بندری شده نبود پارکینگ مناسب برای قایق های صیادی آن ها بوده به طوری که این امر تبدیل به چالشی برای صیادان بومی بندری شده و مجبور هستند قایق های خود را در جلوی خانه ها و یا حیاط منازلشان پارک کنند.

,

 

,

, ,

در نزدیکی محله سورو در خط ساحلی این شهر یک پارکینگ برای قایق های صیادی وجود دارد که با وجود حجم زیاد قایق های صیادی جواب گوی همه آن ها نبوده و ظرفیت محدودی دارد و با دارا بودن دیواره های کوتاه حتی شرایط ایمن و استاندارد نیز ندارد.

,

به گفته یکی از صیادان بومی بندری پارکینگ بنا شده در خط ساحلی بندرعباس و نزدیک دریا با همت صیادان بومی بنا شده و قایقداران با هزینه خود یک نگهبان برای آن استخدام کرده اند تا از قایق های آن ها پاسبانی کند.

,

این صیاد بندری با بیان اینکه قایق های صیادی خیلی گران هستند، گفت:  قایق های صیادی تمام دارایی ما به شمار می رود اما در سایه نبود پارکینگ مناسب مجبور به پارک آن در جلوی منازلمان ، مساجد، مغازه ها و هر جایی که احساس کنیم امن بوده هستیم.

,

امید است که مسئولان استان همان طور  تمام مشکلات صیادان و جاشوهای هرمزگانی را مشاهده می کتتد و در صدد حل آن بوده کمبود و نبود پارکینگ مناسب قایق ها را نیز در نظر بگیرند و با حرکت جهادی به حل این مشکل بپردازند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه