اخبار داغ

دکترای حقوق جزا در گفت و گو با صبح زاگرس:

استانی شدن انتخابات زمینه ساز بروز تخلفات و جرایم انتخاباتی بیشتری است/عدم نظارت صحیح اختلافات قومی، قبیله ای و مذهبی به دنبال دارد

استانی شدن انتخابات زمینه ساز بروز تخلفات و جرایم انتخاباتی بیشتری است/عدم نظارت صحیح اختلافات قومی، قبیله ای و مذهبی به دنبال دارد
کرم جانی پور: قطعا اجرای این طرح باعث هزینه فراوان و افزایش بار اقتصادی دولت و داوطلبان نمایندگی مجلس خواهد شد به تبع این طرح کسانی موفق تر خواهند بود که از وضعیت اقتصادی بهتری برخوردار باشند لذا برخی از داوطلبان نیز به دلیل عدم تمکن مالی از شرکت در انتخابات منصرف می شوند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ رئیس دانشگاه آزاد یاسوج در گفت و گو با پایگاه تحلیل و اطلاع رسانی صبح زاگرس درباره طرح استانی شدن انتخابات مجلس با بیان اینکه یک سری اشکالات به  استانی شدن انتخابات وارد است گفت:  صدمات و لطمه های جبران ناپذیر ابطال انتخابات در یک حوزه انتخابیه خصوصا در استان های بزرگ به نحوی که امکان دارد با ابطال دو حوزه انتخابیه اصلی بزرگ عدد نمایندگان مجلس از چهار و پنج  بیفتد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح زاگرس,  ,

 

,

کرم جانی پور بیان کرد: نظر به آثار و پیامد های منفی ابطال انتخابات هیئت های اجرایی و نظارت، شورای نگهبان به ناچار با تسامح بیشتری برخورد کرده و این امر زمینه  ساز بروز تخلفات و جرایم انتخاباتی بیشتری خواهد شد.

,

 

,

دکترای  حقوق جزا گفت: قطعا اجرای این طرح باعث هزینه فراوان و افزایش بار اقتصادی دولت و داوطلبان نمایندگی مجلس خواهد شد به تبع این طرح کسانی موفق تر خواهند بود که از وضعیت اقتصادی بهتری برخوردار باشند لذا برخی از داوطلبان  نیز به دلیل عدم تمکن مالی از شرکت در انتخابات منصرف می شوند.

,

 

,

جانی پور عنوان کرد: با این طرح در استان هایی که قومی و قبیله ای هستند  در صورت عدم نظارت صحیح امکان به روز اختلافات قومی، قبیله ای و مذهبی وجود دارد.

,

 

,

وی  با اشاره به اینکه خود طرح نیز  دارای اشکالاتی است گفت:  به نظر می رسد مهمترین ایراد این طرح شرط مندرج در تبصره (1) ماده 28 مکرر است با این عنوان " هر داوطلب نمایندگی باید متولد محدوده جغرافیایی حوزه انتخابیه فرعی محل ثبت نام بوده یا سابقه حداقل  پنج سال  سکونت مستمر متصل به زمان ثبت نام در آن محدوده و .. را داشته باشد.

,

 

,

رئیس دانشگاه آزاد یاسوج ادامه داد: اما این شرط جامع و مانع نیست چرا که امکان دارد شخصی بیست سال در یک حوزه انتخابیه فرعی سکونت داشته ولی چند ماه قبل از زمان ثبت نام محل سکونتش تغییر یافته باشد و عملا از این حق محروم شود لذا عرف قانون نویسی به این شیوه است که قید متوالی و متناوب هر دو ذکر شود.

,

 

,

جانی پور افزود: از طرفی مهمتر اینکه به محل فعالیت مهم و شغل یا شغل داوطلب نشده است و این یک نقص اساسی است چرا که امکان دارد محل اشتغال یا حرفه مهم داوطلب سالیان متمادی در یک حوزه انتخابیه دیگری بوده اما به دلیل نزدیکی مسافت آنجا را به عنوان محل سکونت انتخاب نکرده که در این صورت نمایندگی ان حوزه از او سلب می شود.

,

 

,

دکترای  حقوق جزا بیان کرد: پیشنهاد می شود که متن تبصره اینگونه اصلاح شود که هر داوطلب نمایندگی باید متولد محدوده جغرافیایی حوزه انتخابیه فرعی محل ثبت نام بوده یا سابقه حداقل پنج سال متناوب در آن محدوده را داشته یا پنج سال در آن محدوده به شغل یا حرفه مهم اشتغال داشته یا سابقه نمایندگی مجلس  شورای اسلامی در آن حوزه را داشته باشد.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه