اخبار داغ

معاون آموزش و پرورش مازندران خبر داد؛

اجرای طرح قرآن‌آموزی والدین در مدارس مازندران

اجرای طرح قرآن‌آموزی والدین در مدارس مازندران
معاون پرورشی آموزش و پرورش مازندران با اعلام اینکه فعالیت‌های قرآنی این اداره تنها مربوط به دانش‌آموزان نمی‌شود، گفت: برنامه‌ریزی برای مشارکت والدین هم در دستور کار قرار دارد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محمد شعبانی در گفت‌وگو با بلاغ، درباره اقدامات اداره کل در زمینه فعالیت‌های قرآنی اظهار کرد: اداره کل در حوزه سه منشور نورانی قرآن، عترت و نماز فعالیت می‌کند.

وی با بیان اینکه برای برگزاری فعالیت‌های قرآنی از ابتدا تا پایان سال تحصیلی همیشه برنامه‌ریزی می‌کنیم، افزود: در ابتدای سال تحصیلی فعالیت قرآنی این اداره آغاز و مراسم اختتامیه آن در پایان سال برگزار می‌شود.

معاون پرورشی آموزش و پرورش مازندران با اشاره به اینکه این فعالیت قرآن این مجموعه بسیار وسیع است، گفت رسالت خاص در حوزه تربیت دینی فرزندان داریم.

این مسئول یادآور شد: فعالیت‌های متنوع از اول ابتدایی تا پیش دانشگاهی هم برای دانش‌آموزان و فرهنگیان شرکت می‌کنند.

شعبانی با اعلام اینکه فعالیت‌های قرآنی این اداره تنها مربوط به دانش‌آموزان نمی‌شود،افزود: برنامه‌ریزی برای مشارکت والدین هم در دستور کار قرار دارد.

وی با بیان اینکه فعالیت قرآنی تنها در حوزه قرآن و عترت خلاصه نمی‌شود، مباحث آموزش نماز به صورت ویژه در دستور کار قرار دارد، گفت: مسابقات ویژه قرآنی هر سال در آموزش و پروش در دستور کار است.

معاون پرورشی آموزش و پرورش مازندران با اعلام اینکه حدود 200 دانش‌آموز در رشته‌های متعدد، حفظ، قرائت و مفاهیم شرکت می‌کنند، افزود: فعالیت‌های قرآنی در زمینه صحیفه سجادیه، نهج‌البلاغه، مفاهیم قرآن، اذان، انشاء نماز احکام مسابقات برگزار می شود.

شعبانی یادآور شد: فعالیت‌های قرآنی در سه مرحله آموزشگاهی در مدارس در هفته قرآن و عترت، شهرستانی در ایام دهه فجر و مرحله استانی در روز میلاد حضرت فاطمه زهرا سلام الله برگزار می‌کنیم.

معاون پرورشی اداره کل آموزش و پرورش مازندران در خصوص منتخبین مباحث قرآنی گفت:حدود 100 دانش آموز برای شرکت در مراسم اختتامیه که امسال در زنجان و مشهد برگزار می‌شود، معرفی می‌شوند.

وی با بیان اینکه در حوزه مسابقات در کنار مسابقات انفرادی یک مسابقه گروهی همخوانی قرآن کریم برگزار می‌شود که دانش‌آموزانی مازندرانی در این حوزه بسیار مستعد هستند، افزود: در دو سال گذشته سه گروه توانستند رتبه‌های اول و سوم را کسب کنند.

شعبانی با اشاره به اینکه فعالیت‌های قرآنی در دارالقرآن برگزار می‌شود ، گفت: در حال حاضر 34 دارالقرآن با مجوز داریم که در سطوح مختلف آموزشی، مفاهیم ، قرائت قرآن و تخصص در حوزه قرآنی بر عهده دارد.

وی تصریح کرد: در کنار دارالقران محافل انس با قرآن و کرسی‌های تلاوت فرهنگیان فرهنگی و دانش آموزان در طول هفته برگزار می‌شود.

معاون پرورشی اداره کل آموزش و پرورش مازندران،بابیان اینکه اداره قرآن، عترت و نماز اداره کل آموزش و پرورش مازندران نگاه کاربردی کردن مفاهیم دینی در زندگی دارد، افزود: با برگزاری مسابقات بیشتر بدنبال این هستیم که دانش‌آموزان بیشتر در زمینه انس با قرآن و تقویت در حوزه قرآن، عترت و نماز باشند.

وی بیان کرد: در حوزه پژوهشی دانش‌آموزان در زمینه صحیفه سجادیه ، نهج البلاغه نماز تحقیق ارائه می‌دهند که این امر موجب ایجاد نگرش در دانش‌آموزان می‌شود.

شعبانی با اعلام اینکه بیش از 4 هزار مدرسه در استان داریم، تصریح کرد : جامعه آماری به تفکیک به کشور محدود و در شهرستان‌ها دامنه وسیع‌تر می‌شود.

وی ادامه داد: در مسابقات استانی حدود 4 هزار دانش آموز باید در مسابقات شرکت کنند که این موجب هزینه بالا می شود.

شعبانی با بیان اینکه بدلیل هزینه بالا مسابقات نهایی و نیمه نهایی برگزار می کنیم، اظهار کرد: پس از برگزاری مسابقات آثار برتر دانش‌آموزان از طریق سی دی ارسال و داوری می شود و حدود 600 تا 800 دانش آموز با بالاترین امتیاز به برنامه نهایی راه می‌یابد.

وی خاطرنشان کرد: اگر همه دانش‌آموزان حضور داشته باشند یک جریان‌سازی بسیار خوب صورت می‌گیرد و فضایی خوبی ایجاد می‌کند.

شعبانی بیان کرد: در سه سال اخیر کل کشور به این نتیجه رسیدیم که فعالیت‌های قرآنی از اوقاف و امور خیریه به آموزش و پرورش واگذار شود و این اداره کل مسابقات زیر 18 سال را بر عهده گیرد.

وی در ارتباط با میزان حمایت‌ها ارگان‌های مرتبط گفت: ارتباط با همه دستگاه های بسیار خوب است و دستگاه های اجرایی همچون اوقاف و امور خیریه، تبلیغات اسلامی و ارشاد اسلامی در حد توان خود کمک کنند.

شعبانی با بیان اینکه سبک زندگی و خوراک در جامعه امروز تغییر کرده است، اظهار کرد: در مجموع فضای حاکم بر تعلیم و تربیت چه در حوزه قرآنی بسیار بالاست.

وی با اعلام اینکه حدود 90 تا 100 دانش آموز بعنوان نخبه در فعالیت قرآنی انتخاب شدند، گفت: در حوزه بین المللی دانش آموزان دعوت شدند و همچنین در بخش نهایی باید ماه آینده مشخص شود.

معاون آموزش و پرورش مازندران از برگزاری مسابقات سیره اهل بیت در قالب طرح رضوان و سیره حضرت زهرا در قالب طرح کوثر ، جشنواره همای رحمت در قالب حضرت امیر و مسابقه امیر خوانی خبر داد.

انتهای پیام/

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, بلاغ,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه