اخبار داغ

گام های مصمم چهارمحال و بختیاری برای رفع موانع تولید

گام های مصمم چهارمحال و بختیاری برای رفع موانع تولید
استان چهارمحال و بختیاری با اجرای 83 درصد از مصوبات ستاد تسهیل و رفع موانع تولید در سه ماهه سوم امسال از استانهای پیشرو این حوزه ارزیابی شد و گام های مصمم تری در این مسیر برداشته است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  جهانبین نیوز ؛ در نیمه مرداد ماه سال ۱۳۹۳ لایحه ای تحت عنوان رفع موانع تولید رقابت پذیری و ارتقای نظام مالی کشور به پیشنهاد معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی ریاست جمهوری در ۳۰ ماده تنظیم و پس از تصویب از سوی هیات وزیران برای طی تشریفات قانونی تقدیم مجلس شورای اسلامی شد.

پس از بررسی، جرح و تعدیل مواد آن، قانون تخصصی رفع موانع تولید رقابت پذیری و ارتقای نظام مالی کشور مشتمل بر ۶۰ ماده در جلسه علنی مجلس همزمان با اردیبهشت ماه سال ۹۴ تصویب و به تایید شورای نگهبان رسید.

در اسفند سال گذشته در جریان رسیدگی به طرح الحاق ۲ ماده به قانون رفع موانع تولید در مجلس با تشکیل کارگروه های استانی تسهیل و رفع موانع تولید نیز موافقت شد.

سیاست ستاد رفع موانع تولید، تنظیم روابط اقتصادی است بنحوی که ضمن استمرار مهار تورم با اجرای آن شاهد رونق بخش های مولد اقتصاد کشور باشیم.

بدنبال چنین تدبیری، مشکلات بسیاری از واحدهای تولیدی و صنعتی چهارمحال و بختیاری که با رکود و یا موانع تولید مواجه بودند برطرف شده است.

هم اینک بیش از یک هزار واحد تولیدی در این استان با اشتغال مستقیم بیش از ۳۰ هزار نفر فعال است که مشکلات بیمه ای، تامین وثیقه بانکی، تعیین تکلیف بدهی های معوق و استمهال تسهیلات از مهمترین دغدغه ها و مطالبات این واحدها به شمار می رود که بسیاری از این خواسته با مطرح کردن آن در ستاد رفع موانع تولید استان برطرف شده و زمینه برای ادامه فعالیت این واحدها تسهیل شده است.

این استان در نیمه نخست امسال مقاوم دوم کشور را از سوی وزارت کشور در اجرای مصوبات ستاد تسهیل و رفع موانع تولید کسب کرد.

این ستاد در همین مدت ۱۰۵ مصوبه داشته که ۸۰ درصد آن را اجرایی کرده است.
چهارمحال و بختیاری همچنین در سه ماه سوم سالجاری نیز با اجرای ۸۳ درصد مصوبات توانست در ردیف استانهای برتر کشور در اجرای اهداف و سیاست های این ستاد قرار گیرد.

استاندار چهارمحال و بختیاری در همین خصوص اظهار داشت: ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان در سه ماهه سوم امسال ۱۲۳ مصوبه داشت که از این تعداد ۱۰۳ مصوبه اجرا شده و مابقی مصوبات در دست اقدام است.

اقبال عباسی ادامه داد: ۴۹ درصد مصوبات در خصوص سرمایه در گردش، ۳۳.۱ درصد مصوبات در حوزه سرمایه ثابت، ۱.۲۷ درصد مصوبات در حوزه استمهال، ۶ دهم درصد مصوبات در رابطه با بیمه تامین اجتماعی و ۱۶ درصد مصوبات مربوط به سایر مشکلات واحدهای تولیدی بوده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, جهانبین نیوز,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,

وی، برگزاری نشست های ستاد تسهیل و رفع موانع تولید در کارخانه ها و واحدهای تولیدی دارای مشکل را از اقدامات ابتکاری استان در این حوزه اعلام کرد و گفت: بررسی مشکلات از نزدیک و ارتباط مستقیم با واحدهای تولیدی نقش مهمی در رفع مشکلات این حوزه دارد.

استاندار چهارمحال و بختیاری با اشاره به سهم استان در حوزه تسهیلات اشتغالزایی، تصریح کرد: سهمیه استان در حوزه مشاغل روستایی و عشایری ۳ هزار میلیارد ریال است که از ابتدای امسال تاکنون افزون بر یک هزار و ۹۰۰ میلیارد ریال تسهیلات انعقاد قرارداد شده و برای ۲ هزار و ۸۰۰ نفر فرصت شغلی ایجاد شده است.

عباسی ادامه داد: همچنین سهم استان در حوزه مشاغل فراگیر ۴ هزار میلیارد ریال است که از این میزان یک هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال به متقضیان پرداخت شده و زمینه اشتغال ۴۱۲ نفر را فراهم کرده است.

وی خاطرنشان کرد: در حوزه مشاغل خانگی نیز ۹۲۰ پرونده با اعتباری افزون بر ۶۵ میلیارد ریال انعتقاد قرارداد شده است.

عباسی تصریح کرد: بخش قابل توجهی از تسهیلات اشتغال فراگیر در واحدهای تولیدی استان جذب شده و زمینه رونق اشتغال را فراهم کرده است.

,
,
,
,
,
,
,
,
,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه