اخبار داغ

مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری همدان اعلام کرد؛

بازنگری طرح هادی در ۳۰ روستای همدان

بازنگری طرح هادی در ۳۰ روستای همدان
مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری همدان گفت: بازنگری طرح هادی برای 30 روستا در دستور کار قرار دارد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ ظاهر پورمجاهد در گفت‌و‌گو با نافع از اجرا شدن طرح هادی در روستاهایی با بیش از 20 خانوار خبر داد و گفت: طرح هادی نقشه راه بسیار خوبی است که بنیاد مسکن انقلاب، شورا، دهیار و ادارات مختلف برای اجرای هر طرحی باید به آن توجه کنند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, نافع ,

وی با اشاره به اینکه رعایت شاخصه‌های طرح هادی باعث ارتقا سطح روستاها می‎شود، افزود: رعایت طرح هادی باعث انجام صحیح برنامه‌ریزی‌ها شده  و مانع از دوباره کاری شده  و در منابع اعتباری صرفه‌جویی قابل قبولی رخ خواهد داد.

,

مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری همدان با اشاره به اینکه بازنگری در طرح هادی هر 10 سال یکبار انجام می‌شود، تصریح کرد: اگر در تصویب و یا مطالعه طرح هادی وضعیت موجود به خوبی توسط مشاور در نظر گرفته شود، یک طرح مطلوب حاصل می‌شود.

,

وی ادامه داد: پس از تصویب طرح هادی و در هنگام اجرای طرح به تناسب مشارکت مردم روستا اعتباراتی که در فازهای مختلف در اختیار بنیاد مسکن و یا دهیاری‌ها تعلق گرفته، کار عمران و بهسازی روستاها انجام می‌شود.

,

پورمجاهد خاطرنشان کرد: اگر همه دستگاه‌های متولی به دنبال اجرای طرح هادی باشند، به طور قطع برای روستاها مفید خواهد بود.

,

وی با اشاره به اینکه مشکلات این راه را باید به موقع حل کرد، گفت: در برخی از روستاها طرح هادی اجرا شده و زمین و یا خانه خالی برای اسکان جدید وجود ندارد و باید زمینی به روستا الحاق شود.

,

مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری همدان با تأکید بر اینکه این اقدام می‌تواند برای افرادی که مهاجرت به زادگاه خود دارند و یا تازه ازدواج کرده‌اند مفید باشد، اظهار کرد: برخی موارد ممکن است در زمان تصویب کارشناسی دقیق به خوبی صورت نگرفته باشد که البته نیاز به بازنگری طرح هادی است.

,

وی با بیان اینکه اکنون 30 روستا داریم که بازنگری طرح هادی آنها در دست اقدام است، خاطرنشان کرد: بودجه لازم برای این اقدام نیز درخواست شده تا هرچه زودتر این کا رعملیاتی  صورت بگیرد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه