اخبار داغ

بیژن نوباوه در گفت و گو با دانا مطرح کرد؛

خبط بزرگ آمریکا در ماجرای بازداشت مرضیه هاشمی/ آمریکا هیچ سندی ندارد/ تاکنون اقدام رسمی جهت آزاد سازی مرضیه هاشمی از سوی وزارت امور خارجه مشاهده نشده است

خبط بزرگ آمریکا در ماجرای بازداشت مرضیه هاشمی/ آمریکا هیچ سندی ندارد/  تاکنون اقدام رسمی جهت آزاد سازی مرضیه هاشمی از سوی وزارت امور خارجه مشاهده نشده است
نماینده سابق مردم تهران در مجلس با اشاره به وضعیت مرضیه هاشمی گفت: تا کنون اقدام رسمی جهت آزاد سازی مرضیه هاشمی از سوی وزارت امور خارجه مشاهده نشده است اما امیدوار هستیم که حتما این اقدام صورت بگیرد.
[

بیژن نوباوه، نماینده سابق تهران در مجلس در خصوص آخرین وضعیت پیگیری خانم مرضیه هاشمی از سوی وزارت امور خارجه به شبکه اطلاع رسانی راه دانا گفت: آن چیزی که در رسانه اتفاق افتاده این است که یک کار حقوقی رسانه ای صورت گرفته و شبکه پرس تی وی نیز قطعاً پیگیر ماجرا بوده و اقدامات لازم را حتی الامکان بعمل آورده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

 

,

وی اظهار داشت: رسانه برون مرزی جمهوری اسلامی ایران و به خصوص عبدالعلی علی عسگری، رئیس رسانه ملی هم در این خصوص صحبت هایی کرده است که حتماً اقدامات حقوقی انجام خواهد داد.

,

 

,

نماینده سابق مردم تهران در مجلس در پاسخ به این سوال که "دستگاه دیپلماسی ما چه اقداماتی را در این زمینه بعمل آورده است؟" گفت: من همیشه منتقد اقدامات وزارت امور خارجه بوده ام، ما حتی به مطبوعات داخلی و خارجی خودمان در وزارت ارشاد هم همیشه این انتقاد را می کردیم.

,

 

,

نوباوه به حضور و تردد خبرنگار کشورهای خارجی به ایران اشاره کرد و بیان داشت:  این خبرنگارها در ایام گوناگون با نام 22 بهمن و یا ایام خاص به کشور ایران می آیند و آزادانه به همه جا می روند.

,

 

,

وی در ادامه افزود: وزارت امور خارجه باید حداقل بداند برای اصلاح بهبود وضعیت خبرنگاران ایرانی در خارج از کشور به خصوص در آمریکا، حتما از این امتیاز استفاده کند و بستر سهولت در کار خبر را برای روزنامه نگاران و خبرنگاران ایرانی فراهم کند.

,

 

,

نماینده سابق مجلس در ادامه افزود: تا کنون اقدام رسمی جهت آزاد سازی مرضیه هاشمی از سوی وزارت امور خارجه مشاهده نشده است اما امیدوار هستیم که حتما این اقدام صورت بگیرد.

,

 

,

بیژن نوباوه تصریح کرد: آمریکا قطعا  مترصد افکار عمومی و عکس العمل سایر کشورها نسبت به خودش خواهد بود، چرا که فردا یک چنین ادعایی را ممکن است خودش مطرح کند.

,

 

,

وی اظهار داشت: چندی پیش دولت انگلیس سفیر ایران را خواسته است و نسبت به خانم زاغری در حالی که محاکه رسمی شده، اعتراض کرده است، در حالی که نازنین زاغری هیچ مشکلی نداشته است و با خانواده خودش هم در ارتباط است و باید دوران محکومیت را طی کند.

,

 

,

نماینده سابق مردم تهران عنوان کرد: دستگاه دیپلماسی ما باید فعال تر برخورد کند، چرا که اگر وزارت امور خارجه در این زمینه فعالیت لازم را نداشته باشد، آن ها هم ممکن است که نسبت به به نوع رفتار ایران برداشت سوء داشته باشند.

,

 

,

بیژن نوباوه در پاسخ به این سوال که "آیا قانون "شاهد کلیدی" ناقض حقوق بشر نیست؟" گفت: آمریکا نمی تواند فرد شاهد یک پرونده را بازداشت کند؛ یک شاهد حتی اگر شاهد صحیحی هم باشد باید احضار  شود و نه بازداشت.

,

 

,

وی افزود: اگر فردی شاهد باشد به داداگاه دعوت می شود تا شهادت دهد، در واقع بازداشت با این شرایط غیر انسانی قابل قبول نیست، حتی با یک قاتل هم نمی شود اینگونه برخورد کرد قاتلی که سر صحنه قتل هم دستگیر شود، کسی نمی تواند قبل از محاکمه و اعلام جرم و اتهام اینگونه برخورد کند.

,

 

,

نماینده سابق مردم تهران در مجلس اظهار داشت: حالا آمریکا یک ژورنالیست را بعنوان شاهد بازداشت کرده است که این قانون آمریکا است و دولت آمریکا باید جوابگو باشد.

,

 

,

نوباوه در پایان گفت: اگر آمریکا یک منطق محکمه پسند داشت حتما ادعایش را مطرح می کرد، به نظر می رسد آمریکا هیچ سندی ندارد اگر داشت اعلام می کرد تا خود را از اتهام خلاص می کرد، قطعاً آمریکایی ها در این قضیه دچار خبط بزرگی شده اند.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه