اخبار داغ

صرفا جهت اطلاع مسئولان؛

هاری در کمین شهروندان زاهدانی/جولان آزادانه سگ های ولگرد در پارک ملت!

هاری در کمین شهروندان زاهدانی/جولان آزادانه سگ های ولگرد در پارک ملت!
وجود سگ‌های ولگرد در پارک ملت زاهدان علاوه بر سلب آسایش مردم عاملی بر تهدید سلامتی آنان به شمار می رود که رسیدگی به آن همت مسئولان امر را می طلبد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از عصرهامون، تراژدی تکراری پرسه سگ های ولگرد در اقصی نقاط استان پهناور سیستان وبلوچستان، معضلی است که شهروندان با آن دست و پنجه نرم کرده و خواستار رسیدگی به این وضعیت هستند.

سگ های ولگردی که این روزها تعدادشان رو به فزونی رفته و علاوه بر هجوم در کوچه پس کوچه های شهر و خیابان های اصلی، در مکان های تفریحی هم جولان کرده و آسایش را از شهروندان در اوقات فراغت سلب کرده اند.

هجوم سگ های ولگرد در پارک ملت زاهدان، تنها مکانی که بیشترین مراجعه کننده را در فواصل مختلف زمانی دارد اما سبب رعب و وحشت مردم شده چرا که بسیاری از این سگ‌ها بیمار هستند و حضور آنها در حال تبدیل شدن به یک خطر بهداشتی است.
 

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصرهامون،,
,
,
,
, ،,
,

 
, ,
,
این حیوانات ضمن ایجاد آلودگی‌های بهداشتی و محیطی در سطح شهر، در برخی مواقع با حمله به مردم که احتمال وجود بیماری‌هایی که ممکن است انسان از طریق این حیوانات به آن مبتلا شود، به‌ویژه ابتلای این سگ‌ها به بیماری هاری، نگرانی‌هایی را به وجود آورده است که جمع آوری و اتلاف آنها امری ضروری است.

در پی تماسی که خبرنگار اجتماعی عصرهامون با محمد امیر براهویی سرپرست معاونت خدمات شهرشهرداری زاهدان داشت، وی اظهار کرد: نزدیکی با مرز پاکستان یکی از علل وجود سگ های ولگرد است به گونه ای که همیشه حجم زیادی از این حیوانات از طریق مرزها به کشور ما و شهر زاهدان وارد می شود.

به گفته وی، برای اتلاف سگ های ولگرد در گذشته یک اکیپ فعال بود که هم اکنون به دو اکیپ ارتقا یافته و این امر منجر به کاهش مشکلات مربوطه و همچنین روند بهتر پاکسازی در نقاط مختلف شده است.
 
,
,
,
,
,
,

 
, ,
,
براهویی راه اندازی سایت زنده گیری را یکی از راهکارهای در دست اقدام دانست و گفت: جانمایی این سایت انجام و در اعتبارات سال آینده زنده گیری حیوانات ناقل بیماری در شهر زاهدان پیش بینی شده است.

این مسئول ادامه داد: تا جایی که در توان است برای رفع معضلات شهری تلاش کرده و می کنیم، در این راستا اگر مشکلی هم در برخی از نقاط شهری وجود دارد، می طلبد شهروندان آدرس محل را اعلام تا در اسرع وقت نسبت به رفع آن اقدام شود.

سرپرست معاونت خدمات شهرشهرداری زاهدان در ادامه با اشاره به اتلاف روزانه سگ های ولگرد که با حجم بالایی در حال انجام است، خاطر نشان کرد: شهر زاهدان حاشیه های زیادی به مثل شهرک دامداران، شهرک صنعتی و کارگاهی یا پارک ملت و غیره دارد که خارج از محدوده شهری می باشد، اما با این تفاسیر پاکسازی پارک ملت در این هفته توسط دو اکیپ موجود انجام خواهد شد تا از بروز هرگونه مشکلی برای شهروندان جلوگیری به عمل آید.
 
انتهای پیام/
,
,
, ،,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه