اخبار داغ

دبیر کارگروه و مشاور اقتصادی مجلس:

استانی شدن انتخابات باعث قطع محرومین با حاکمیت می شود

استانی شدن انتخابات باعث قطع محرومین با حاکمیت می شود
دبیر کارگروه و مشاور اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: با توجه به اینکه در استانی شدن انتخابات تمرکز بر مرکز استان ها است ،این امر باعث قطع ارتباط مناطق محروم و کف جامعه با حاکمیت و نمایندگان و محرومیت هرچه بیشتر مناطق دورافتاده و محروم می شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از کلاله خبر، عبدالکریم رجبی در گفتگویی اظهار داشت: با توجه به اینکه در استانی شدن انتخابات

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, کلاله, خبر,

تمرکز بر مرکز استان ها است ،این امر باعث قطع ارتباط مناطق محروم و کف جامعه با حاکمیت و نمایندگان و محرومیت هرچه بیشتر مناطق دورافتاده و محروم می شود. که مغایر قانون اساسی و سیاستهای ابلاغی مقام معظم رهبری است. 

,

وی افزود: در این طرح تأثیر حوزه های فرعی در راهیابی نمایندگان بسیار کمتر از مرکز استان است و در این شرایط نمایندگان به جای تمرکز بر حوزه های انتخابی فرعی،به حوزه اصلی و مسائل کلان خواهند پرداخت که این امر می تواند باعث محرومیت هر چه بیشتر مناطق محروم و روستاها خواهد شد.

,

رجبی یادآورشد: در این طرح به احزاب نسبت به سایر تشکل‌های صنفی،دینی و سیاسی رسمی کشور امتیاز های خاصی داده شده است که این موضوع مغایر اصول متعدد قانون اساسی است.

,

مشاور اقتصادی مجلس گفت: مسلماً با استانی شدن انتخابات و با توجه به وسعت حوزه برای تبلیغات، هزینه تبلیغات بسیار افزایش پیدا خواهد کرد و ممکن است زمینه ورود مراکز قدرت و ثروت و رانت در انتخابات و راهیابی افراد وابسته به این مراکز به مجلس که دغدغه خدمت در آنها وجود ندارد، ایجاد شود.

,

رجبی تاکیدکرد: همچنین این طرح هزینه گزافی را برای برگزاری انتخابات به دولت تحمیل خواهد کرد که خلاف قانون اساسی است.

,

وی هشدار داد: این طرح اصل حاکمیت ملت بر سرنوشت اجتماعی خویش را نادیده گرفته و باعث کاهش شدید مشارکت مردم به ویژه مناطق محروم در انتخابات خواهد شد و دسترسی مردم مناطق محروم و روستاها به نمایندگان به عنوان تنها پل ارتباطی با حاکمیت از بین خواهد رفت و تبعات جبران ناپذیری وارد می کند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه