اخبار داغ

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر مشهد:

انضباط ترافیکی از مقوله‌های آموزش فرهنگ شهروندی است

انضباط ترافیکی از مقوله‌های آموزش فرهنگ شهروندی است
رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر مشهد گفت: یکی از مقوله‌هایی که در آموزش فرهنگ شهروندی مورد توجه قرار می‌گیرد بحث انضباط ترافیکی است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ احسان اصولی در گفت‌وگو با خبرنگار مشهدپیام، در خصوص فرهنگ ترافیک، گفت: یکی از مقوله‌هایی که در آموزش فرهنگ شهروندی مورد توجه قرار می‌گیرد بحث انضباط ترافیکی است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, مشهدپیام,

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر مشهد اضافه کرد: تبیین و رساندن فرهنگ ترافیک به نقطه پذیرش مردم و قیود رعایت انضباط ترافیکی باید به نحوی طراحی شود که به عنوان یک هنجار پذیرفته‌شده در بین مردم تبدیل شود که البته نیاز به مجموعه‌ای از اقدامات است.

,

وی در رابطه با اقدامات مدیریت شهری در این زمینه تشریح کرد: در حوزه اعتبارات آموزش فرهنگ شهروندی بحث تبلیغ و ترویج، تشویق و بازدارندگی و تنبیه در این حوزه مد نظر قرار می‌گیرد که مجموعه این‌ها در کنار یکدیگر می‌تواند منتج به تغییر رفتار شهروندان و ایجاد یک فضای ذهنی برای پذیرش قواعد انضباط ترافیکی به عنوان یک هنجار شود.

,

اصولی ادامه داد: بنابراین ما در برنامه عملیاتی و برنامه‌های بودجه سنواتی به سمتی حرکت می‌کنیم که خروجی اجرای برنامه‌های آموزش فرهنگ شهروندی به ویژه در مورد ترافیک، تغییر رفتار شهروندان به شکل کمی شده باشد، برای مثال یعنی حرکت از نقطه A  به نقطه B به صورت کمی قابل گزارش باشد.

,

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر مشهد یادآور شد: پیش از این آموزش فرهنگ شهروندی به گونه‌ای بود که فقط انجام فعالیت را به عنوان شاخص پیامدی تعریف می‌کردند اما ما معتقد هستیم باید منجر به تغییر رفتار شود.

,

وی اظهار کرد: با این تغییر رفتار برای مجموعه مدیریت شهری یک قید و الزام سنگین ایجاد کردیم اما خطر اجرای آن را پذیرفتیم تا براساس تغییر رفتار شهروندان، خود و برنامه‌مان را ارزیابی کرده و به آن نمره موفقیت دهیم.

,

اصولی با اشاره به اینکه این اقدامات در یک بسته تکمیل می‌شود، تأکید کرد: یکی از کلیدی‌ترین بخش‌هایی که باید به آن توجه کنیم افزایش مشارکت مردم و تشکل‌های مردمی در اجرای این برنامه‌ها است.

,

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر مشهد خاطرنشان کرد: در صورتی که مردم به کمک آمده و همیاری کنند، امکان موفقیت زیادی در این برنامه که در سال 98 عملیاتی می‌شود، وجود دارد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه