اخبار داغ

نمایندگان سراسر کشور به طرح استانی‎شدن انتخابات مجلس واکنش نشان دادند/3؛

ابطحی: با این طرح مجلسِ نمایندگانِ اشراف تشکیل می‎شود/ عباسی: استانی‎شدن انتخابات مجلس، ارتباط چهره‎به‎چهره مردم با نمایندگان را کم‎رنگ می‎کند/نماینده بروجرد:استانی‎شدن انتخابات به مصلحت نظام نیست

ابطحی: با این طرح مجلسِ نمایندگانِ اشراف تشکیل می‎شود/ عباسی: استانی‎شدن انتخابات مجلس، ارتباط چهره‎به‎چهره مردم با نمایندگان را کم‎رنگ می‎کند/نماینده بروجرد:استانی‎شدن انتخابات به مصلحت نظام نیست
ارائه طرح استانی‎شدن انتخابات مجلس شورای اسلامی به مجلس، آنهم برای ششمین بار بدون درنظر گرفتن پیوست‌های اجتماعی، سیاسی و امنیتی موجب عکس‌العمل منفی نمایندگان مجلس به این طرح در سراسر کشور شده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ طرح استانی شدن انتخابات که ناظر به تعیین حدود حوزه‌های انتخابیه است، برای نخستین بار در سال 1378 و در مجلس شورای اسلامی دوره‌ی پنجم مطرح شد و طرح مذبور با اصلاحاتی در مجالس دوره‌ی ششم، هفتم، هشتم و نهم نیز مطرح شد و در مواردی نیز تا مرحله‌ی بررسی شورای نگهبان پیش رفت و لیکن از جهات مختلف مورد ایراد شورای نگهبان واقع شده و در دوره‌هایی نیز به عنوان مصوبه‌ی مجلس، به این شورا راه نیافت و لذا هیچکدام تبدیل به قانون نشده است. حال برای ششمین بار، این طرح تقدیم مجلس شورای اسلامی شده است. آنچه که در این طرح در نظر گرفته نشده است، پیوست‌های اجتماعی و سیاسی و امنیتی طرح است که قبل از اجرای آن نیاز است آثار و تبعات منفی و مثبت آن سنجیده شود که همین امر موجب عکس العمل نمایندگان مجلس در سراسر کشور شده است.
 

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
,

عضو کمیسیون آموزش مجلس مطرح کرد؛ با این طرح مجلسِ نمایندگانِ اشراف تشکیل می‎شود

, عضو کمیسیون آموزش مجلس مطرح کرد؛ با این طرح مجلسِ نمایندگانِ اشراف تشکیل می‎شود, عضو کمیسیون آموزش مجلس مطرح کرد؛ با این طرح مجلسِ نمایندگانِ اشراف تشکیل می‎شود,

Image result for ‫سید محمدجواد ابطحی‬‎

, Image result for ‫سید محمدجواد ابطحی‬‎,

سید محمدجواد ابطحی در گفت‌وگو با صاحب نیوز با اشاره به طرح استانی‎شدن انتخابات مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: اهداف طراحان این طرح این بود که مجلس را از این حالت انفعال و شورای محلی خارج کنند و جایگاه را به‌طرف مسائل ملی سوق دهند.

, صاحب نیوز,

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی گفت: نمایندگان اکنون بیشتر به فعالیت‌های محلی و کمتر به فعالیت‌های کشوری می‌پردازند و به علت برخی از برنامه‌های شهرستانی، حضورشان در مجلس کم می‌شود.

,

وی افزود: با این استانی شدن انتخابات فعالیت‌های نمایندگان در حوزه‌های انتخابی بیشتر می‌شود، مردم استان خواهان رفع مشکلاتشان از نمایندگان هستند؛ این طرح کار خاصی نمی‌کند بلکه مشکلات کنونی را بیشتر می‌کند.

,

ابطحی با بیان اینکه با استانی شدن انتخابات مردم با داوطلبان آشنایی ندارند و مشکلاتی مانند تهران که لیستی رأی دادند ایجاد می‌شود، تصریح کرد: این طرح مشکلاتی مانند اینکه تعداد زیادی از مردم نمایندگان خود را نمی‌شناسند و لذا هزینه‌های تبلیغات در سطح استان نجومی و میلیاردی می‌شود.

,

وی خاطرنشان کرد: با استانی شدن انتخابات، افرادی بیشتر می‌توانند رأی بیاوردند که هزینه بیشتر برای تبلیغات اختصاص داده‌اند و اگر اینگونه شود مجلس نمایندگان اشراف تشکیل می‌شود.

,

عضو مجمع نمایندگان استان اصفهان بیان کرد: علی‌رغم اینکه می‌گویند با این طرح نخبگان فرصت بیشتری در حضور در مجلس دارند اما این شرایط فقط برای ثروتمندان مناسب است؛ اشکالات متعددی در این طرح وجود دارد.

,

وی ادامه داد: این طرح خلاف دو اصل قانون اساسی است؛ اصل شش پیرامون مشارکت مردم در انتخابات و اصل ۷۵ که بار مالی زیادی برای کشور دارد.

,

ابطحی با اشاره به وجود خلاف شرع در این طرح گفت: یکی از بندهای طرح استانی شدن انتخابات مجلس، شرایط عمومی داوطلبین را تنزل می‌کند، وقتی شورای نگهان می‌تواند افرادی که محکومیت در دادگستری دارند و به‌صورت علنی گفتند که ما مسلمان نیستیم و اعتقادی به انقلاب نداریم رد صلاحیت می‌کند.

,

وی اضافه کرد: اما با فردی که در یک جلسه خصوصی این صحبت‌ها را داشته باشد، برخورد نمی‌شود و کسی نمی‌تواند این فرد را رد صلاحیت کند؛ اگر این طرح با همین جزئیات در مجلس رأی بیاورد شورای نگهبان آن را رد می‌کند.

,

 

,

نماینده لاهیجان و سیاهکل: در طرح استانی‎شدن انتخابات کانون‎های قدرت و ثروت برنده انتخابات می‎شوند/ در این طرح به مناطق کوچک و دور افتاده اهمیتی داده نمی‎شود

Image result for ‫ذبیح نیکفر لیالستانی‬‎

ذبیح نیکفر لیالستانی در گفتگو با خبرنگار ۸دی در واکنش به طرح استانی شدن انتخابات با ابراز مخالفتش با این طرح به آماده نبودن زیرساخت‎های لازم برای اجرای این طرح اشاره کرد و گفت: طرح استانی‎شدن انتخابات منجربه کاهش مشارکت مردم می‎شود.

وی با اشاره به بحث فتنه‎ای که رهبر انقلاب به آن اشاره کردند که باید مراقب آن بود، برانگیخته شدن حساسیت قومی در شرایط حساس کشور را نیز از دلایل مخالفتش با این طرح نام برد.

نماینده مردم لاهیجان و سیاهکل در مجلس افزود: با تصویب طرح استانی شدن انتخابات نخبگان و افراد صالح به دلیل عدم توانایی تأمین هزینه ها شانسی برای رأی آوردن نخواهند داشت و چون احزاب واقعی در کشور هنوز شکل نگرفته است کانون های قدرت و ثروت برنده انتخابات خواهند بود.

نیکفر بیان کرد: طرح استانی شدن انتخابات دسترسی مردم به نمایندگان شان را سخت و محدود می کند و این در حالی است که به مناطق کوچک و دور افتاده اهمیتی داده نخواهد شد و به اموراتشان رسیدگی نمی شود.

 

نماینده بروجرد: استانی شدن انتخابات به مصلحت نظام نیست/تضعیف پشتوانه مردمی

استانی شدن انتخابات به مصلحت نظام نیست/تضعیف پشتوانه مردمی

عباس گودرزی در گفت‌وگو با سفیر افلاک، با اشاره به استانی‎شدن انتخابات اظهار داشت: این طرح در مجالس ششم، هفتم، هشتم و نهم مجلس شورای اسلامی، هر بار به‌نوعی به آن پرداخته‌شده و در مجلس نهم تصویب شد اما شورای نگهبان آن را رد کرد.

 

وی افزود: این طرح امسال با امضای نمایندگان مجلس در دستور کار قرار گرفت و کلیات این طرح در صحن مجلس تصویب شد و برای بررسی به کمیسیون شوراها ارجاع داده شد و قرار است از امروز به جزئیات آن پرداخته شود.

 

نماینده مردم بروجرد در مجلس شورای اسلامی با اشاره به معایب این طرح عنوان کرد: این طرح با توجه به اینکه نقش تعیین‌کنندگی شهرهای کوچک و روستاها را در انتخاب نماینده هر شهرستان در سطح استان کم می‌کند، باعث کاهش مشارکت مردم و از بین رفتن انگیزه مردم می‌شود.

 

وی تصریح کرد: با توجه به اینکه افرادی که توان مالی کمتری دارند و علاقه‌ای ندارند که در لیست جریانات و گروه‌های سیاسی قرار بگیرند، امکان حضور در رقابت انتخابات در سطح استان برایشان فراهم نمی‌شود و با نوعی تبعیض مواجه خواهیم بود.

 

گودرزی خاطرنشان کرد: از طرفی با اجرای این طرح، هزینه‌های انتخاباتی افزایش پیدا می‌کند و سبب می‌شود کاندیداها بیشتر وامدار به کانون‌های ثروت و قدرت شوند چراکه فردی که اهل ریخت‌وپاش نباشد، دست به این اقدام نخواهد زد اما کسانی که اهل ریخت‌وپاش بوده و تحت حمایت کانون‌های ثروت و قدرت هستند قطعاً در سطح استان هم هزینه‌های هنگفتی خواهند کرد.

 

وی گفت: اجرای این طرح سبب جلوگیری از رویش نخبگان نوظهوری است که در عرصه انتخابات ظهور و بروز پیدا می‌کنند و مانع رشد و تبلورشان خواهد شد؛ نگرانی دیگر از این طرح موضوع امنیتی است چراکه در برخی از استان‌ها به لحاظ مذاهب و قومیتی، اقلیت‌ها و اکثریت‌هایی وجود دارد که با توجه به بازماندن اقلیت دررسیدن به کرسی نمایندگی و عقب ماندن در رقابت‌های انتخاباتی، سبب سرخوردگی آن‌ها و به‌تدریج باعث کهنه شدن این زخم و ایجاد شکاف بین آن گروه و حاکمیت می‌شود و ممکن است به چالشی برای نظام تبدیل شود.

 

عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس اظهار داشت: دلایل متعددی وجود دارد که انتخابات استانی به مصلحت مردم، کشور و نظام نیست و اگر قرار است تغییری در انتخابات صورت گیرد باید کل نظام انتخاباتی ما دستخوش تغییرات و تحولات باشد و با توجه به اینکه زیرساخت‌های لازم برای پیگیری مطالبات مردم وجود ندارد، مطلوبِ طرح حاصل نخواهد شد بلکه باعث جدایی و شکاف مردم با حاکمیت است و این بزرگ‌ترین آسیبی است که به جمهوریت نظام و پشتوانه مردمی نظام زده می‌شود.

 

وی افزود: شرایط فعلی اصلاً شرایط پرداختن به این مسئله نیست و این طرح را به مصلحت مردم نمی‌دانم، به هر ترتیب با توجه به اینکه با تحقق این طرح و عملیاتی شدن آن فاصله بین مردم و مسئولان بیشتر خواهد شد این تهدیدی است برای پشتوانه مردمی و از آنجایی‌ که دوره قبل شورای نگهبان این طرح را به دلایل منطقی رد کرد امیدواریم دوستان ما متقاعد شوند و از دستور کار خارج کنند و چنانچه تأیید شود منتظر خواهیم ماند تا نظر شورای محترم نگهبان اعلام شود.

 

گودرزی بیان کرد: ایراد دیگر این طرح، مغایرت آن با بندهایی از اصول قانون اساسی و مغایرت با بند 1،2 و 5 سیاست‌های کلی انتخابات است و به نظر بنده این طرح با توجه به فضای انتخاباتی کشور، زیرساخت‌های موجود و نظام پارلمانی موجود کشور، تضعیف پشتوانه مردمی نظام محسوب می‌شود و به جهت اینکه سهم تأثیر شهرهای کوچک و روستاها در انتخاب نماینده مجلس کاهش پیدا خواهد کرد، این کاهش منجر به کاهش مشارکت خواهد شد و کاهش مشارکت مردم یعنی گرفتن یکی از مؤلفه‌های قدرت و اقتدار در نظام جمهوری اسلامی است بنابراین استانی شدن به مصلحت نظام نیست.

 

نماینده رودسر و املش: استانی شدن انتخابات مجلس ارتباط چهره به چهره مردم با نمایندگان را کم رنگ می کند

Image result for ‫اسدالله عباسی‬‎

اسدالله عباسی در گفت و گو با خبرنگار ۸دی در واکنش به طرح استانی شدن انتخابات مجلس، اظهار کرد: برخی موارد این طرح نیاز به اصلاح دارد و بخشی هم نظر محترم شورای نگهبان است که ایرادات گرفته شده باید برطرف شود.

وی با اشاره به اینکه مجلس ما می تواند در سطح ملی تصمیم بگیرد، تصریح کرد: طراز مجلس باید در سطح ملی باشد و در این رابطه پارلمان های محلی مانند شوراهای شهر، روستا و شهرستان را باید تقویت کرد.

نماینده مردم رودسر و املش در مجلس، این را ما بر اساس قانون می توانیم تنظیم کنیم و به نتیجه برسانیم، منتهی آن ایرادات باید برطرف شود تا  همه جنبه ها و ابعادش مورد توجه قرار بگیرد.

نماینده مردم رودسر و املش در مجلس در تشریح ایرادات این طرح، افزود: استانی شدن انتخابات مجلس احتمالا هزینه های انتخابات را افزایش می دهد زیرا احزاب هنوز در کشور ما شکل نگرفته است و احتمال دارد در این بخش سختی هایی وجود داشته باشد.

وی با بیان اینکه حضور نمایندگان در استان ها، آنها را به خاطر وسعت و پراکندگی با مشکل مواجه می کند، تصریح کرد: شاید نمایندگان نتوانند آنطور که باید و شاید اهدافشان را محقق کنند.

نماینده رودسر و املش در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه استانی شدن انتخابات مجلس ارتباط چهره به چهره مردم با نمایندگان را کم رنگ می کند، اظهار کرد: از طرفی این طرح کار مجلس را مأموریت‎گرا می کند و در چارچوب وظایفش انجام می شود و نمایندگان نقش اصلی شان را ایفا می کنند.

 

عضو فراکسیون امید مجلس: استانی‎شدن انتخابات حلقه ارتباط مردم و حاکمیت را قطع می‎کند

رمضانعلی سبحانی‎فر در گفتگو با خبرنگار قم فردا بابیان این‌که مخالف طرح استانی شدن انتخابات مجلس شورای اسلامی است، اظهار داشت: نمایندگان مجلس برای رسیدگی به مشکلات مردم مدت‌زمان زیادی را صرف می‌کنند که نشان‌دهنده ضرورت حفظ این ارتباط تنگاتنگ است چراکه اگر نمایندگان ملت به مشکلات مردم رسیدگی نکنند چه کسانی می‌توانند به داد مردم برسند.


وی افزود: نمایندگان مجلس حلقه ارتباط مردم و حاکمیت هستند و در صورت استانی شدن انتخابات، حلقه ارتباط مردم و حاکمیت قطع می‌شود.


نماینده مردم سبزوار در مجلس تصریح کرد: در صورت تصویب این طرح دیگر از شهرستان‌ها کسی به مجلس راه نخواهد یافت و تنها کسانی که صاحب ثروت و موقعیت هستند، می‌توانند به مجلس راه یابند.


وی بابیان اینکه اجرای این طرح موجب گردش نخبگان نمی‌شود، گفت: این طرح جامع و کامل نیست و باید ایرادات آن برطرف شود.

 

رئیس مجمع نمایندگان استان قزوین: طرح "استانی‌شدن انتخابات"، شهرستان‌های کوچک را فراموش می‌کند/ هزینه تبلیغات افزایش می‌یابد

طرح"استانی‌شدن انتخابات"، شهرستان‌های کوچک را فراموش می‌کند/ هزینه تبلیغات افزایش می‌یابد

روح‌الله بابایی صالح در گفت‌و‌گو‌ با خبرنگار سیاسی صبح قزوین اظهار کرد: نمایندگان مجلس به یک فوریت استانی شدن انتخابات رای داده‌اند، البته دوره‌های پیش نیز بارها این موضوع در مجلس طرح شده اما با عدم تائید شورای نگهبان مواجه شده است. 

وی ادامه داد: شاید این طرح در اجرا با فواید و آسیب‌هایی همراه باشد. فراموش شدن شهرستان‌های کوچک یکی از مواردی است که با اجرای این طرح اتفاق می‌افتد؛ چراکه نمایندگان استقرار خود را در مرکز استان تعریف کرده و خود را نماینده مرکز استان می‌دانند. 

نماینده مردم آوج و بوئین زهرا ابراز کرد: هزینه تبلیغات انتخاباتی قطعا برای کسانی که کاندیدای نماینده شدن هستند افزایش می‌یابد، زیرا پیش از این تبلیغ در یک نقطه یا چند منطقه بوده اما در آن زمان کل استان را شامل می‌شود. 

عضو مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: در زمان حاضر گروه‌های مختلف نمایندگان اصولگرا، مستقلین و اصلاح طلبان در مجلس حضور دارند، در شهرهای بزرگ همچون تهران این اتفاق می‌افتد و در شهرهای کوچک نماینده بیشتر در پی خدمات است، با استانی شدن حزبی شدن مطرح می‌شود. 

وی تاکید کرد: استانی شدن انتخابات در دوره‌های قبل نیز مطرح شد، اما به نتیحه نرسید و از طرف شورای نگهبان ایراداتی بر آن وارد شده و مورد تایید واقع نشده است، این موضوع باید در کمیسیون شوراها بررسی شود و مورد رای‌گیری کلی در مجلس قرار گیرد، البته به دلیل ماموریت کاری در روز رای گیری طرح در مرحله پیش حضور نداشتم. 

بابایی صالح در پایان گفت: قانونگذاری در مجلس برای کل کشور است، اما با استانی شدن حضور در شهرستان‌ها به‌ویژه شهرستان‌های دور از مرکز استان فراموش شده و کمرنگ می‌شود.

 

نماینده آزادشهر و رامیان: احتمال کاهش مشارکت مردم و افزایش هزینه تبلیغات با استانی‎شدن انتخابات

علیرضا ابراهیمی نماینده مردم آزادشهر و رامیان در مجلس در گفت‌گو با خبرنگار گلستان ما در رابطه با استانی شدن انتخابات اظهارکرد: در نظر مخالفین و موافقین طرح انتخابات استانی، این طرح یک سری معایب و منفعت هایی دارد.

وی افزود: معایب متعددی در این طرح وجود دارد. ممکن است مشارکت مردم پایین بیاید، یا اینکه ممکن است هزینه‌های انتخاباتی افزایش یابد و ... .

ابراهیمی خاطرنشان کرد: افزایش قدرت پاسخگویی، پرداختن به تصمیمات استان و کشور، تقویت قانون‎گذاری و در کل پرداختن نمایندگان به وظیفه اصلی خود از منافع‌ این طرح است.

نماینده مردم آزادشهر و رامیان در مجلس در تشریح طرح استانی انتخابات بیان داشت: در این طرح کاندیداهای هر شهرستان به رقابت با هم می پردازند و از بین افرادی که کف رای، مثلا ۱۵ درصد آرای حوزه انتخابیه را آورده اند، کسی نماینده آن حوزه است که بتواند رای بیشتری در استان کسب کند.

وی تصریح کرد: فضای مجلس بر تصویب این طرح بود، کلیات طرح استانی شدن انتخابات تصویب شده و  در دو هفته آینده جزئیات آن نیز به صحن مجلس می آید.

 

فاطمه سپهوند

,

نماینده لاهیجان و سیاهکل: در طرح استانی‎شدن انتخابات کانون‎های قدرت و ثروت برنده انتخابات می‎شوند/ در این طرح به مناطق کوچک و دور افتاده اهمیتی داده نمی‎شود

, نماینده لاهیجان و سیاهکل: در طرح استانی‎شدن انتخابات کانون‎های قدرت و ثروت برنده انتخابات می‎شوند/ در این طرح به مناطق کوچک و دور افتاده اهمیتی داده نمی‎شود, نماینده لاهیجان و سیاهکل: در طرح استانی‎شدن انتخابات کانون‎های قدرت و ثروت برنده انتخابات می‎شوند/ در این طرح به مناطق کوچک و دور افتاده اهمیتی داده نمی‎شود,
Image result for ‫ذبیح نیکفر لیالستانی‬‎
, Image result for ‫ذبیح نیکفر لیالستانی‬‎,

ذبیح نیکفر لیالستانی در گفتگو با خبرنگار ۸دی در واکنش به طرح استانی شدن انتخابات با ابراز مخالفتش با این طرح به آماده نبودن زیرساخت‎های لازم برای اجرای این طرح اشاره کرد و گفت: طرح استانی‎شدن انتخابات منجربه کاهش مشارکت مردم می‎شود.

وی با اشاره به بحث فتنه‎ای که رهبر انقلاب به آن اشاره کردند که باید مراقب آن بود، برانگیخته شدن حساسیت قومی در شرایط حساس کشور را نیز از دلایل مخالفتش با این طرح نام برد.

نماینده مردم لاهیجان و سیاهکل در مجلس افزود: با تصویب طرح استانی شدن انتخابات نخبگان و افراد صالح به دلیل عدم توانایی تأمین هزینه ها شانسی برای رأی آوردن نخواهند داشت و چون احزاب واقعی در کشور هنوز شکل نگرفته است کانون های قدرت و ثروت برنده انتخابات خواهند بود.

نیکفر بیان کرد: طرح استانی شدن انتخابات دسترسی مردم به نمایندگان شان را سخت و محدود می کند و این در حالی است که به مناطق کوچک و دور افتاده اهمیتی داده نخواهد شد و به اموراتشان رسیدگی نمی شود.

 

نماینده بروجرد: استانی شدن انتخابات به مصلحت نظام نیست/تضعیف پشتوانه مردمی

استانی شدن انتخابات به مصلحت نظام نیست/تضعیف پشتوانه مردمی

عباس گودرزی در گفت‌وگو با سفیر افلاک، با اشاره به استانی‎شدن انتخابات اظهار داشت: این طرح در مجالس ششم، هفتم، هشتم و نهم مجلس شورای اسلامی، هر بار به‌نوعی به آن پرداخته‌شده و در مجلس نهم تصویب شد اما شورای نگهبان آن را رد کرد.

 

وی افزود: این طرح امسال با امضای نمایندگان مجلس در دستور کار قرار گرفت و کلیات این طرح در صحن مجلس تصویب شد و برای بررسی به کمیسیون شوراها ارجاع داده شد و قرار است از امروز به جزئیات آن پرداخته شود.

 

نماینده مردم بروجرد در مجلس شورای اسلامی با اشاره به معایب این طرح عنوان کرد: این طرح با توجه به اینکه نقش تعیین‌کنندگی شهرهای کوچک و روستاها را در انتخاب نماینده هر شهرستان در سطح استان کم می‌کند، باعث کاهش مشارکت مردم و از بین رفتن انگیزه مردم می‌شود.

 

وی تصریح کرد: با توجه به اینکه افرادی که توان مالی کمتری دارند و علاقه‌ای ندارند که در لیست جریانات و گروه‌های سیاسی قرار بگیرند، امکان حضور در رقابت انتخابات در سطح استان برایشان فراهم نمی‌شود و با نوعی تبعیض مواجه خواهیم بود.

 

گودرزی خاطرنشان کرد: از طرفی با اجرای این طرح، هزینه‌های انتخاباتی افزایش پیدا می‌کند و سبب می‌شود کاندیداها بیشتر وامدار به کانون‌های ثروت و قدرت شوند چراکه فردی که اهل ریخت‌وپاش نباشد، دست به این اقدام نخواهد زد اما کسانی که اهل ریخت‌وپاش بوده و تحت حمایت کانون‌های ثروت و قدرت هستند قطعاً در سطح استان هم هزینه‌های هنگفتی خواهند کرد.

 

وی گفت: اجرای این طرح سبب جلوگیری از رویش نخبگان نوظهوری است که در عرصه انتخابات ظهور و بروز پیدا می‌کنند و مانع رشد و تبلورشان خواهد شد؛ نگرانی دیگر از این طرح موضوع امنیتی است چراکه در برخی از استان‌ها به لحاظ مذاهب و قومیتی، اقلیت‌ها و اکثریت‌هایی وجود دارد که با توجه به بازماندن اقلیت دررسیدن به کرسی نمایندگی و عقب ماندن در رقابت‌های انتخاباتی، سبب سرخوردگی آن‌ها و به‌تدریج باعث کهنه شدن این زخم و ایجاد شکاف بین آن گروه و حاکمیت می‌شود و ممکن است به چالشی برای نظام تبدیل شود.

 

عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس اظهار داشت: دلایل متعددی وجود دارد که انتخابات استانی به مصلحت مردم، کشور و نظام نیست و اگر قرار است تغییری در انتخابات صورت گیرد باید کل نظام انتخاباتی ما دستخوش تغییرات و تحولات باشد و با توجه به اینکه زیرساخت‌های لازم برای پیگیری مطالبات مردم وجود ندارد، مطلوبِ طرح حاصل نخواهد شد بلکه باعث جدایی و شکاف مردم با حاکمیت است و این بزرگ‌ترین آسیبی است که به جمهوریت نظام و پشتوانه مردمی نظام زده می‌شود.

 

وی افزود: شرایط فعلی اصلاً شرایط پرداختن به این مسئله نیست و این طرح را به مصلحت مردم نمی‌دانم، به هر ترتیب با توجه به اینکه با تحقق این طرح و عملیاتی شدن آن فاصله بین مردم و مسئولان بیشتر خواهد شد این تهدیدی است برای پشتوانه مردمی و از آنجایی‌ که دوره قبل شورای نگهبان این طرح را به دلایل منطقی رد کرد امیدواریم دوستان ما متقاعد شوند و از دستور کار خارج کنند و چنانچه تأیید شود منتظر خواهیم ماند تا نظر شورای محترم نگهبان اعلام شود.

 

گودرزی بیان کرد: ایراد دیگر این طرح، مغایرت آن با بندهایی از اصول قانون اساسی و مغایرت با بند 1،2 و 5 سیاست‌های کلی انتخابات است و به نظر بنده این طرح با توجه به فضای انتخاباتی کشور، زیرساخت‌های موجود و نظام پارلمانی موجود کشور، تضعیف پشتوانه مردمی نظام محسوب می‌شود و به جهت اینکه سهم تأثیر شهرهای کوچک و روستاها در انتخاب نماینده مجلس کاهش پیدا خواهد کرد، این کاهش منجر به کاهش مشارکت خواهد شد و کاهش مشارکت مردم یعنی گرفتن یکی از مؤلفه‌های قدرت و اقتدار در نظام جمهوری اسلامی است بنابراین استانی شدن به مصلحت نظام نیست.

 

نماینده رودسر و املش: استانی شدن انتخابات مجلس ارتباط چهره به چهره مردم با نمایندگان را کم رنگ می کند

Image result for ‫اسدالله عباسی‬‎

اسدالله عباسی در گفت و گو با خبرنگار ۸دی در واکنش به طرح استانی شدن انتخابات مجلس، اظهار کرد: برخی موارد این طرح نیاز به اصلاح دارد و بخشی هم نظر محترم شورای نگهبان است که ایرادات گرفته شده باید برطرف شود.

وی با اشاره به اینکه مجلس ما می تواند در سطح ملی تصمیم بگیرد، تصریح کرد: طراز مجلس باید در سطح ملی باشد و در این رابطه پارلمان های محلی مانند شوراهای شهر، روستا و شهرستان را باید تقویت کرد.

نماینده مردم رودسر و املش در مجلس، این را ما بر اساس قانون می توانیم تنظیم کنیم و به نتیجه برسانیم، منتهی آن ایرادات باید برطرف شود تا  همه جنبه ها و ابعادش مورد توجه قرار بگیرد.

نماینده مردم رودسر و املش در مجلس در تشریح ایرادات این طرح، افزود: استانی شدن انتخابات مجلس احتمالا هزینه های انتخابات را افزایش می دهد زیرا احزاب هنوز در کشور ما شکل نگرفته است و احتمال دارد در این بخش سختی هایی وجود داشته باشد.

وی با بیان اینکه حضور نمایندگان در استان ها، آنها را به خاطر وسعت و پراکندگی با مشکل مواجه می کند، تصریح کرد: شاید نمایندگان نتوانند آنطور که باید و شاید اهدافشان را محقق کنند.

نماینده رودسر و املش در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه استانی شدن انتخابات مجلس ارتباط چهره به چهره مردم با نمایندگان را کم رنگ می کند، اظهار کرد: از طرفی این طرح کار مجلس را مأموریت‎گرا می کند و در چارچوب وظایفش انجام می شود و نمایندگان نقش اصلی شان را ایفا می کنند.

 

عضو فراکسیون امید مجلس: استانی‎شدن انتخابات حلقه ارتباط مردم و حاکمیت را قطع می‎کند

رمضانعلی سبحانی‎فر در گفتگو با خبرنگار قم فردا بابیان این‌که مخالف طرح استانی شدن انتخابات مجلس شورای اسلامی است، اظهار داشت: نمایندگان مجلس برای رسیدگی به مشکلات مردم مدت‌زمان زیادی را صرف می‌کنند که نشان‌دهنده ضرورت حفظ این ارتباط تنگاتنگ است چراکه اگر نمایندگان ملت به مشکلات مردم رسیدگی نکنند چه کسانی می‌توانند به داد مردم برسند.


وی افزود: نمایندگان مجلس حلقه ارتباط مردم و حاکمیت هستند و در صورت استانی شدن انتخابات، حلقه ارتباط مردم و حاکمیت قطع می‌شود.


نماینده مردم سبزوار در مجلس تصریح کرد: در صورت تصویب این طرح دیگر از شهرستان‌ها کسی به مجلس راه نخواهد یافت و تنها کسانی که صاحب ثروت و موقعیت هستند، می‌توانند به مجلس راه یابند.


وی بابیان اینکه اجرای این طرح موجب گردش نخبگان نمی‌شود، گفت: این طرح جامع و کامل نیست و باید ایرادات آن برطرف شود.

 

رئیس مجمع نمایندگان استان قزوین: طرح "استانی‌شدن انتخابات"، شهرستان‌های کوچک را فراموش می‌کند/ هزینه تبلیغات افزایش می‌یابد

طرح"استانی‌شدن انتخابات"، شهرستان‌های کوچک را فراموش می‌کند/ هزینه تبلیغات افزایش می‌یابد

روح‌الله بابایی صالح در گفت‌و‌گو‌ با خبرنگار سیاسی صبح قزوین اظهار کرد: نمایندگان مجلس به یک فوریت استانی شدن انتخابات رای داده‌اند، البته دوره‌های پیش نیز بارها این موضوع در مجلس طرح شده اما با عدم تائید شورای نگهبان مواجه شده است. 

وی ادامه داد: شاید این طرح در اجرا با فواید و آسیب‌هایی همراه باشد. فراموش شدن شهرستان‌های کوچک یکی از مواردی است که با اجرای این طرح اتفاق می‌افتد؛ چراکه نمایندگان استقرار خود را در مرکز استان تعریف کرده و خود را نماینده مرکز استان می‌دانند. 

نماینده مردم آوج و بوئین زهرا ابراز کرد: هزینه تبلیغات انتخاباتی قطعا برای کسانی که کاندیدای نماینده شدن هستند افزایش می‌یابد، زیرا پیش از این تبلیغ در یک نقطه یا چند منطقه بوده اما در آن زمان کل استان را شامل می‌شود. 

عضو مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: در زمان حاضر گروه‌های مختلف نمایندگان اصولگرا، مستقلین و اصلاح طلبان در مجلس حضور دارند، در شهرهای بزرگ همچون تهران این اتفاق می‌افتد و در شهرهای کوچک نماینده بیشتر در پی خدمات است، با استانی شدن حزبی شدن مطرح می‌شود. 

وی تاکید کرد: استانی شدن انتخابات در دوره‌های قبل نیز مطرح شد، اما به نتیحه نرسید و از طرف شورای نگهبان ایراداتی بر آن وارد شده و مورد تایید واقع نشده است، این موضوع باید در کمیسیون شوراها بررسی شود و مورد رای‌گیری کلی در مجلس قرار گیرد، البته به دلیل ماموریت کاری در روز رای گیری طرح در مرحله پیش حضور نداشتم. 

بابایی صالح در پایان گفت: قانونگذاری در مجلس برای کل کشور است، اما با استانی شدن حضور در شهرستان‌ها به‌ویژه شهرستان‌های دور از مرکز استان فراموش شده و کمرنگ می‌شود.

 

نماینده آزادشهر و رامیان: احتمال کاهش مشارکت مردم و افزایش هزینه تبلیغات با استانی‎شدن انتخابات

علیرضا ابراهیمی نماینده مردم آزادشهر و رامیان در مجلس در گفت‌گو با خبرنگار گلستان ما در رابطه با استانی شدن انتخابات اظهارکرد: در نظر مخالفین و موافقین طرح انتخابات استانی، این طرح یک سری معایب و منفعت هایی دارد.

وی افزود: معایب متعددی در این طرح وجود دارد. ممکن است مشارکت مردم پایین بیاید، یا اینکه ممکن است هزینه‌های انتخاباتی افزایش یابد و ... .

ابراهیمی خاطرنشان کرد: افزایش قدرت پاسخگویی، پرداختن به تصمیمات استان و کشور، تقویت قانون‎گذاری و در کل پرداختن نمایندگان به وظیفه اصلی خود از منافع‌ این طرح است.

نماینده مردم آزادشهر و رامیان در مجلس در تشریح طرح استانی انتخابات بیان داشت: در این طرح کاندیداهای هر شهرستان به رقابت با هم می پردازند و از بین افرادی که کف رای، مثلا ۱۵ درصد آرای حوزه انتخابیه را آورده اند، کسی نماینده آن حوزه است که بتواند رای بیشتری در استان کسب کند.

وی تصریح کرد: فضای مجلس بر تصویب این طرح بود، کلیات طرح استانی شدن انتخابات تصویب شده و  در دو هفته آینده جزئیات آن نیز به صحن مجلس می آید.

 

فاطمه سپهوند

,

ذبیح نیکفر لیالستانی در گفتگو با خبرنگار ۸دی در واکنش به طرح استانی شدن انتخابات با ابراز مخالفتش با این طرح به آماده نبودن زیرساخت‎های لازم برای اجرای این طرح اشاره کرد و گفت: طرح استانی‎شدن انتخابات منجربه کاهش مشارکت مردم می‎شود.

, ۸دی,

وی با اشاره به بحث فتنه‎ای که رهبر انقلاب به آن اشاره کردند که باید مراقب آن بود، برانگیخته شدن حساسیت قومی در شرایط حساس کشور را نیز از دلایل مخالفتش با این طرح نام برد.

,

نماینده مردم لاهیجان و سیاهکل در مجلس افزود: با تصویب طرح استانی شدن انتخابات نخبگان و افراد صالح به دلیل عدم توانایی تأمین هزینه ها شانسی برای رأی آوردن نخواهند داشت و چون احزاب واقعی در کشور هنوز شکل نگرفته است کانون های قدرت و ثروت برنده انتخابات خواهند بود.

,

نیکفر بیان کرد: طرح استانی شدن انتخابات دسترسی مردم به نمایندگان شان را سخت و محدود می کند و این در حالی است که به مناطق کوچک و دور افتاده اهمیتی داده نخواهد شد و به اموراتشان رسیدگی نمی شود.

,

 

,

نماینده بروجرد: استانی شدن انتخابات به مصلحت نظام نیست/تضعیف پشتوانه مردمی

, نماینده بروجرد: استانی شدن انتخابات به مصلحت نظام نیست/تضعیف پشتوانه مردمی, نماینده بروجرد: استانی شدن انتخابات به مصلحت نظام نیست/تضعیف پشتوانه مردمی,
استانی شدن انتخابات به مصلحت نظام نیست/تضعیف پشتوانه مردمی
, استانی شدن انتخابات به مصلحت نظام نیست/تضعیف پشتوانه مردمی,

عباس گودرزی در گفت‌وگو با سفیر افلاک، با اشاره به استانی‎شدن انتخابات اظهار داشت: این طرح در مجالس ششم، هفتم، هشتم و نهم مجلس شورای اسلامی، هر بار به‌نوعی به آن پرداخته‌شده و در مجلس نهم تصویب شد اما شورای نگهبان آن را رد کرد.

 

وی افزود: این طرح امسال با امضای نمایندگان مجلس در دستور کار قرار گرفت و کلیات این طرح در صحن مجلس تصویب شد و برای بررسی به کمیسیون شوراها ارجاع داده شد و قرار است از امروز به جزئیات آن پرداخته شود.

 

نماینده مردم بروجرد در مجلس شورای اسلامی با اشاره به معایب این طرح عنوان کرد: این طرح با توجه به اینکه نقش تعیین‌کنندگی شهرهای کوچک و روستاها را در انتخاب نماینده هر شهرستان در سطح استان کم می‌کند، باعث کاهش مشارکت مردم و از بین رفتن انگیزه مردم می‌شود.

 

وی تصریح کرد: با توجه به اینکه افرادی که توان مالی کمتری دارند و علاقه‌ای ندارند که در لیست جریانات و گروه‌های سیاسی قرار بگیرند، امکان حضور در رقابت انتخابات در سطح استان برایشان فراهم نمی‌شود و با نوعی تبعیض مواجه خواهیم بود.

 

گودرزی خاطرنشان کرد: از طرفی با اجرای این طرح، هزینه‌های انتخاباتی افزایش پیدا می‌کند و سبب می‌شود کاندیداها بیشتر وامدار به کانون‌های ثروت و قدرت شوند چراکه فردی که اهل ریخت‌وپاش نباشد، دست به این اقدام نخواهد زد اما کسانی که اهل ریخت‌وپاش بوده و تحت حمایت کانون‌های ثروت و قدرت هستند قطعاً در سطح استان هم هزینه‌های هنگفتی خواهند کرد.

 

وی گفت: اجرای این طرح سبب جلوگیری از رویش نخبگان نوظهوری است که در عرصه انتخابات ظهور و بروز پیدا می‌کنند و مانع رشد و تبلورشان خواهد شد؛ نگرانی دیگر از این طرح موضوع امنیتی است چراکه در برخی از استان‌ها به لحاظ مذاهب و قومیتی، اقلیت‌ها و اکثریت‌هایی وجود دارد که با توجه به بازماندن اقلیت دررسیدن به کرسی نمایندگی و عقب ماندن در رقابت‌های انتخاباتی، سبب سرخوردگی آن‌ها و به‌تدریج باعث کهنه شدن این زخم و ایجاد شکاف بین آن گروه و حاکمیت می‌شود و ممکن است به چالشی برای نظام تبدیل شود.

 

عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس اظهار داشت: دلایل متعددی وجود دارد که انتخابات استانی به مصلحت مردم، کشور و نظام نیست و اگر قرار است تغییری در انتخابات صورت گیرد باید کل نظام انتخاباتی ما دستخوش تغییرات و تحولات باشد و با توجه به اینکه زیرساخت‌های لازم برای پیگیری مطالبات مردم وجود ندارد، مطلوبِ طرح حاصل نخواهد شد بلکه باعث جدایی و شکاف مردم با حاکمیت است و این بزرگ‌ترین آسیبی است که به جمهوریت نظام و پشتوانه مردمی نظام زده می‌شود.

 

وی افزود: شرایط فعلی اصلاً شرایط پرداختن به این مسئله نیست و این طرح را به مصلحت مردم نمی‌دانم، به هر ترتیب با توجه به اینکه با تحقق این طرح و عملیاتی شدن آن فاصله بین مردم و مسئولان بیشتر خواهد شد این تهدیدی است برای پشتوانه مردمی و از آنجایی‌ که دوره قبل شورای نگهبان این طرح را به دلایل منطقی رد کرد امیدواریم دوستان ما متقاعد شوند و از دستور کار خارج کنند و چنانچه تأیید شود منتظر خواهیم ماند تا نظر شورای محترم نگهبان اعلام شود.

 

گودرزی بیان کرد: ایراد دیگر این طرح، مغایرت آن با بندهایی از اصول قانون اساسی و مغایرت با بند 1،2 و 5 سیاست‌های کلی انتخابات است و به نظر بنده این طرح با توجه به فضای انتخاباتی کشور، زیرساخت‌های موجود و نظام پارلمانی موجود کشور، تضعیف پشتوانه مردمی نظام محسوب می‌شود و به جهت اینکه سهم تأثیر شهرهای کوچک و روستاها در انتخاب نماینده مجلس کاهش پیدا خواهد کرد، این کاهش منجر به کاهش مشارکت خواهد شد و کاهش مشارکت مردم یعنی گرفتن یکی از مؤلفه‌های قدرت و اقتدار در نظام جمهوری اسلامی است بنابراین استانی شدن به مصلحت نظام نیست.

,

عباس گودرزی در گفت‌وگو با سفیر افلاک، با اشاره به استانی‎شدن انتخابات اظهار داشت: این طرح در مجالس ششم، هفتم، هشتم و نهم مجلس شورای اسلامی، هر بار به‌نوعی به آن پرداخته‌شده و در مجلس نهم تصویب شد اما شورای نگهبان آن را رد کرد.

, سفیر افلاک،,

 

,

وی افزود: این طرح امسال با امضای نمایندگان مجلس در دستور کار قرار گرفت و کلیات این طرح در صحن مجلس تصویب شد و برای بررسی به کمیسیون شوراها ارجاع داده شد و قرار است از امروز به جزئیات آن پرداخته شود.

,

 

,

نماینده مردم بروجرد در مجلس شورای اسلامی با اشاره به معایب این طرح عنوان کرد: این طرح با توجه به اینکه نقش تعیین‌کنندگی شهرهای کوچک و روستاها را در انتخاب نماینده هر شهرستان در سطح استان کم می‌کند، باعث کاهش مشارکت مردم و از بین رفتن انگیزه مردم می‌شود.

,

 

,

وی تصریح کرد: با توجه به اینکه افرادی که توان مالی کمتری دارند و علاقه‌ای ندارند که در لیست جریانات و گروه‌های سیاسی قرار بگیرند، امکان حضور در رقابت انتخابات در سطح استان برایشان فراهم نمی‌شود و با نوعی تبعیض مواجه خواهیم بود.

,

 

,

گودرزی خاطرنشان کرد: از طرفی با اجرای این طرح، هزینه‌های انتخاباتی افزایش پیدا می‌کند و سبب می‌شود کاندیداها بیشتر وامدار به کانون‌های ثروت و قدرت شوند چراکه فردی که اهل ریخت‌وپاش نباشد، دست به این اقدام نخواهد زد اما کسانی که اهل ریخت‌وپاش بوده و تحت حمایت کانون‌های ثروت و قدرت هستند قطعاً در سطح استان هم هزینه‌های هنگفتی خواهند کرد.

,

 

,

وی گفت: اجرای این طرح سبب جلوگیری از رویش نخبگان نوظهوری است که در عرصه انتخابات ظهور و بروز پیدا می‌کنند و مانع رشد و تبلورشان خواهد شد؛ نگرانی دیگر از این طرح موضوع امنیتی است چراکه در برخی از استان‌ها به لحاظ مذاهب و قومیتی، اقلیت‌ها و اکثریت‌هایی وجود دارد که با توجه به بازماندن اقلیت دررسیدن به کرسی نمایندگی و عقب ماندن در رقابت‌های انتخاباتی، سبب سرخوردگی آن‌ها و به‌تدریج باعث کهنه شدن این زخم و ایجاد شکاف بین آن گروه و حاکمیت می‌شود و ممکن است به چالشی برای نظام تبدیل شود.

,

 

,

عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس اظهار داشت: دلایل متعددی وجود دارد که انتخابات استانی به مصلحت مردم، کشور و نظام نیست و اگر قرار است تغییری در انتخابات صورت گیرد باید کل نظام انتخاباتی ما دستخوش تغییرات و تحولات باشد و با توجه به اینکه زیرساخت‌های لازم برای پیگیری مطالبات مردم وجود ندارد، مطلوبِ طرح حاصل نخواهد شد بلکه باعث جدایی و شکاف مردم با حاکمیت است و این بزرگ‌ترین آسیبی است که به جمهوریت نظام و پشتوانه مردمی نظام زده می‌شود.

,

 

,

وی افزود: شرایط فعلی اصلاً شرایط پرداختن به این مسئله نیست و این طرح را به مصلحت مردم نمی‌دانم، به هر ترتیب با توجه به اینکه با تحقق این طرح و عملیاتی شدن آن فاصله بین مردم و مسئولان بیشتر خواهد شد این تهدیدی است برای پشتوانه مردمی و از آنجایی‌ که دوره قبل شورای نگهبان این طرح را به دلایل منطقی رد کرد امیدواریم دوستان ما متقاعد شوند و از دستور کار خارج کنند و چنانچه تأیید شود منتظر خواهیم ماند تا نظر شورای محترم نگهبان اعلام شود.

,

 

,

گودرزی بیان کرد: ایراد دیگر این طرح، مغایرت آن با بندهایی از اصول قانون اساسی و مغایرت با بند 1،2 و 5 سیاست‌های کلی انتخابات است و به نظر بنده این طرح با توجه به فضای انتخاباتی کشور، زیرساخت‌های موجود و نظام پارلمانی موجود کشور، تضعیف پشتوانه مردمی نظام محسوب می‌شود و به جهت اینکه سهم تأثیر شهرهای کوچک و روستاها در انتخاب نماینده مجلس کاهش پیدا خواهد کرد، این کاهش منجر به کاهش مشارکت خواهد شد و کاهش مشارکت مردم یعنی گرفتن یکی از مؤلفه‌های قدرت و اقتدار در نظام جمهوری اسلامی است بنابراین استانی شدن به مصلحت نظام نیست.

,

 

,

نماینده رودسر و املش: استانی شدن انتخابات مجلس ارتباط چهره به چهره مردم با نمایندگان را کم رنگ می کند

, نماینده رودسر و املش: استانی شدن انتخابات مجلس ارتباط چهره به چهره مردم با نمایندگان را کم رنگ می کند, نماینده رودسر و املش: استانی شدن انتخابات مجلس ارتباط چهره به چهره مردم با نمایندگان را کم رنگ می کند,
Image result for ‫اسدالله عباسی‬‎
, Image result for ‫اسدالله عباسی‬‎,

اسدالله عباسی در گفت و گو با خبرنگار ۸دی در واکنش به طرح استانی شدن انتخابات مجلس، اظهار کرد: برخی موارد این طرح نیاز به اصلاح دارد و بخشی هم نظر محترم شورای نگهبان است که ایرادات گرفته شده باید برطرف شود.

وی با اشاره به اینکه مجلس ما می تواند در سطح ملی تصمیم بگیرد، تصریح کرد: طراز مجلس باید در سطح ملی باشد و در این رابطه پارلمان های محلی مانند شوراهای شهر، روستا و شهرستان را باید تقویت کرد.

نماینده مردم رودسر و املش در مجلس، این را ما بر اساس قانون می توانیم تنظیم کنیم و به نتیجه برسانیم، منتهی آن ایرادات باید برطرف شود تا  همه جنبه ها و ابعادش مورد توجه قرار بگیرد.

نماینده مردم رودسر و املش در مجلس در تشریح ایرادات این طرح، افزود: استانی شدن انتخابات مجلس احتمالا هزینه های انتخابات را افزایش می دهد زیرا احزاب هنوز در کشور ما شکل نگرفته است و احتمال دارد در این بخش سختی هایی وجود داشته باشد.

وی با بیان اینکه حضور نمایندگان در استان ها، آنها را به خاطر وسعت و پراکندگی با مشکل مواجه می کند، تصریح کرد: شاید نمایندگان نتوانند آنطور که باید و شاید اهدافشان را محقق کنند.

نماینده رودسر و املش در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه استانی شدن انتخابات مجلس ارتباط چهره به چهره مردم با نمایندگان را کم رنگ می کند، اظهار کرد: از طرفی این طرح کار مجلس را مأموریت‎گرا می کند و در چارچوب وظایفش انجام می شود و نمایندگان نقش اصلی شان را ایفا می کنند.

 

عضو فراکسیون امید مجلس: استانی‎شدن انتخابات حلقه ارتباط مردم و حاکمیت را قطع می‎کند

رمضانعلی سبحانی‎فر در گفتگو با خبرنگار قم فردا بابیان این‌که مخالف طرح استانی شدن انتخابات مجلس شورای اسلامی است، اظهار داشت: نمایندگان مجلس برای رسیدگی به مشکلات مردم مدت‌زمان زیادی را صرف می‌کنند که نشان‌دهنده ضرورت حفظ این ارتباط تنگاتنگ است چراکه اگر نمایندگان ملت به مشکلات مردم رسیدگی نکنند چه کسانی می‌توانند به داد مردم برسند.


وی افزود: نمایندگان مجلس حلقه ارتباط مردم و حاکمیت هستند و در صورت استانی شدن انتخابات، حلقه ارتباط مردم و حاکمیت قطع می‌شود.


نماینده مردم سبزوار در مجلس تصریح کرد: در صورت تصویب این طرح دیگر از شهرستان‌ها کسی به مجلس راه نخواهد یافت و تنها کسانی که صاحب ثروت و موقعیت هستند، می‌توانند به مجلس راه یابند.


وی بابیان اینکه اجرای این طرح موجب گردش نخبگان نمی‌شود، گفت: این طرح جامع و کامل نیست و باید ایرادات آن برطرف شود.

 

رئیس مجمع نمایندگان استان قزوین: طرح "استانی‌شدن انتخابات"، شهرستان‌های کوچک را فراموش می‌کند/ هزینه تبلیغات افزایش می‌یابد

طرح"استانی‌شدن انتخابات"، شهرستان‌های کوچک را فراموش می‌کند/ هزینه تبلیغات افزایش می‌یابد

روح‌الله بابایی صالح در گفت‌و‌گو‌ با خبرنگار سیاسی صبح قزوین اظهار کرد: نمایندگان مجلس به یک فوریت استانی شدن انتخابات رای داده‌اند، البته دوره‌های پیش نیز بارها این موضوع در مجلس طرح شده اما با عدم تائید شورای نگهبان مواجه شده است. 

وی ادامه داد: شاید این طرح در اجرا با فواید و آسیب‌هایی همراه باشد. فراموش شدن شهرستان‌های کوچک یکی از مواردی است که با اجرای این طرح اتفاق می‌افتد؛ چراکه نمایندگان استقرار خود را در مرکز استان تعریف کرده و خود را نماینده مرکز استان می‌دانند. 

نماینده مردم آوج و بوئین زهرا ابراز کرد: هزینه تبلیغات انتخاباتی قطعا برای کسانی که کاندیدای نماینده شدن هستند افزایش می‌یابد، زیرا پیش از این تبلیغ در یک نقطه یا چند منطقه بوده اما در آن زمان کل استان را شامل می‌شود. 

عضو مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: در زمان حاضر گروه‌های مختلف نمایندگان اصولگرا، مستقلین و اصلاح طلبان در مجلس حضور دارند، در شهرهای بزرگ همچون تهران این اتفاق می‌افتد و در شهرهای کوچک نماینده بیشتر در پی خدمات است، با استانی شدن حزبی شدن مطرح می‌شود. 

وی تاکید کرد: استانی شدن انتخابات در دوره‌های قبل نیز مطرح شد، اما به نتیحه نرسید و از طرف شورای نگهبان ایراداتی بر آن وارد شده و مورد تایید واقع نشده است، این موضوع باید در کمیسیون شوراها بررسی شود و مورد رای‌گیری کلی در مجلس قرار گیرد، البته به دلیل ماموریت کاری در روز رای گیری طرح در مرحله پیش حضور نداشتم. 

بابایی صالح در پایان گفت: قانونگذاری در مجلس برای کل کشور است، اما با استانی شدن حضور در شهرستان‌ها به‌ویژه شهرستان‌های دور از مرکز استان فراموش شده و کمرنگ می‌شود.

 

نماینده آزادشهر و رامیان: احتمال کاهش مشارکت مردم و افزایش هزینه تبلیغات با استانی‎شدن انتخابات

علیرضا ابراهیمی نماینده مردم آزادشهر و رامیان در مجلس در گفت‌گو با خبرنگار گلستان ما در رابطه با استانی شدن انتخابات اظهارکرد: در نظر مخالفین و موافقین طرح انتخابات استانی، این طرح یک سری معایب و منفعت هایی دارد.

وی افزود: معایب متعددی در این طرح وجود دارد. ممکن است مشارکت مردم پایین بیاید، یا اینکه ممکن است هزینه‌های انتخاباتی افزایش یابد و ... .

ابراهیمی خاطرنشان کرد: افزایش قدرت پاسخگویی، پرداختن به تصمیمات استان و کشور، تقویت قانون‎گذاری و در کل پرداختن نمایندگان به وظیفه اصلی خود از منافع‌ این طرح است.

نماینده مردم آزادشهر و رامیان در مجلس در تشریح طرح استانی انتخابات بیان داشت: در این طرح کاندیداهای هر شهرستان به رقابت با هم می پردازند و از بین افرادی که کف رای، مثلا ۱۵ درصد آرای حوزه انتخابیه را آورده اند، کسی نماینده آن حوزه است که بتواند رای بیشتری در استان کسب کند.

وی تصریح کرد: فضای مجلس بر تصویب این طرح بود، کلیات طرح استانی شدن انتخابات تصویب شده و  در دو هفته آینده جزئیات آن نیز به صحن مجلس می آید.

 

فاطمه سپهوند

,

اسدالله عباسی در گفت و گو با خبرنگار ۸دی در واکنش به طرح استانی شدن انتخابات مجلس، اظهار کرد: برخی موارد این طرح نیاز به اصلاح دارد و بخشی هم نظر محترم شورای نگهبان است که ایرادات گرفته شده باید برطرف شود.

, ۸دی,

وی با اشاره به اینکه مجلس ما می تواند در سطح ملی تصمیم بگیرد، تصریح کرد: طراز مجلس باید در سطح ملی باشد و در این رابطه پارلمان های محلی مانند شوراهای شهر، روستا و شهرستان را باید تقویت کرد.

,

نماینده مردم رودسر و املش در مجلس، این را ما بر اساس قانون می توانیم تنظیم کنیم و به نتیجه برسانیم، منتهی آن ایرادات باید برطرف شود تا  همه جنبه ها و ابعادش مورد توجه قرار بگیرد.

,

نماینده مردم رودسر و املش در مجلس در تشریح ایرادات این طرح، افزود: استانی شدن انتخابات مجلس احتمالا هزینه های انتخابات را افزایش می دهد زیرا احزاب هنوز در کشور ما شکل نگرفته است و احتمال دارد در این بخش سختی هایی وجود داشته باشد.

,

وی با بیان اینکه حضور نمایندگان در استان ها، آنها را به خاطر وسعت و پراکندگی با مشکل مواجه می کند، تصریح کرد: شاید نمایندگان نتوانند آنطور که باید و شاید اهدافشان را محقق کنند.

,

نماینده رودسر و املش در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه استانی شدن انتخابات مجلس ارتباط چهره به چهره مردم با نمایندگان را کم رنگ می کند، اظهار کرد: از طرفی این طرح کار مجلس را مأموریت‎گرا می کند و در چارچوب وظایفش انجام می شود و نمایندگان نقش اصلی شان را ایفا می کنند.

,

 

,

عضو فراکسیون امید مجلس: استانی‎شدن انتخابات حلقه ارتباط مردم و حاکمیت را قطع می‎کند

, عضو فراکسیون امید مجلس: استانی‎شدن انتخابات حلقه ارتباط مردم و حاکمیت را قطع می‎کند, عضو فراکسیون امید مجلس: استانی‎شدن انتخابات حلقه ارتباط مردم و حاکمیت را قطع می‎کند,

, ,

رمضانعلی سبحانی‎فر در گفتگو با خبرنگار قم فردا بابیان این‌که مخالف طرح استانی شدن انتخابات مجلس شورای اسلامی است، اظهار داشت: نمایندگان مجلس برای رسیدگی به مشکلات مردم مدت‌زمان زیادی را صرف می‌کنند که نشان‌دهنده ضرورت حفظ این ارتباط تنگاتنگ است چراکه اگر نمایندگان ملت به مشکلات مردم رسیدگی نکنند چه کسانی می‌توانند به داد مردم برسند.

, قم فردا,


وی افزود: نمایندگان مجلس حلقه ارتباط مردم و حاکمیت هستند و در صورت استانی شدن انتخابات، حلقه ارتباط مردم و حاکمیت قطع می‌شود.

,
,


نماینده مردم سبزوار در مجلس تصریح کرد: در صورت تصویب این طرح دیگر از شهرستان‌ها کسی به مجلس راه نخواهد یافت و تنها کسانی که صاحب ثروت و موقعیت هستند، می‌توانند به مجلس راه یابند.

,
,


وی بابیان اینکه اجرای این طرح موجب گردش نخبگان نمی‌شود، گفت: این طرح جامع و کامل نیست و باید ایرادات آن برطرف شود.

,
,

 

رئیس مجمع نمایندگان استان قزوین: طرح "استانی‌شدن انتخابات"، شهرستان‌های کوچک را فراموش می‌کند/ هزینه تبلیغات افزایش می‌یابد

طرح"استانی‌شدن انتخابات"، شهرستان‌های کوچک را فراموش می‌کند/ هزینه تبلیغات افزایش می‌یابد

روح‌الله بابایی صالح در گفت‌و‌گو‌ با خبرنگار سیاسی صبح قزوین اظهار کرد: نمایندگان مجلس به یک فوریت استانی شدن انتخابات رای داده‌اند، البته دوره‌های پیش نیز بارها این موضوع در مجلس طرح شده اما با عدم تائید شورای نگهبان مواجه شده است. 

وی ادامه داد: شاید این طرح در اجرا با فواید و آسیب‌هایی همراه باشد. فراموش شدن شهرستان‌های کوچک یکی از مواردی است که با اجرای این طرح اتفاق می‌افتد؛ چراکه نمایندگان استقرار خود را در مرکز استان تعریف کرده و خود را نماینده مرکز استان می‌دانند. 

نماینده مردم آوج و بوئین زهرا ابراز کرد: هزینه تبلیغات انتخاباتی قطعا برای کسانی که کاندیدای نماینده شدن هستند افزایش می‌یابد، زیرا پیش از این تبلیغ در یک نقطه یا چند منطقه بوده اما در آن زمان کل استان را شامل می‌شود. 

عضو مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: در زمان حاضر گروه‌های مختلف نمایندگان اصولگرا، مستقلین و اصلاح طلبان در مجلس حضور دارند، در شهرهای بزرگ همچون تهران این اتفاق می‌افتد و در شهرهای کوچک نماینده بیشتر در پی خدمات است، با استانی شدن حزبی شدن مطرح می‌شود. 

وی تاکید کرد: استانی شدن انتخابات در دوره‌های قبل نیز مطرح شد، اما به نتیحه نرسید و از طرف شورای نگهبان ایراداتی بر آن وارد شده و مورد تایید واقع نشده است، این موضوع باید در کمیسیون شوراها بررسی شود و مورد رای‌گیری کلی در مجلس قرار گیرد، البته به دلیل ماموریت کاری در روز رای گیری طرح در مرحله پیش حضور نداشتم. 

بابایی صالح در پایان گفت: قانونگذاری در مجلس برای کل کشور است، اما با استانی شدن حضور در شهرستان‌ها به‌ویژه شهرستان‌های دور از مرکز استان فراموش شده و کمرنگ می‌شود.

 

نماینده آزادشهر و رامیان: احتمال کاهش مشارکت مردم و افزایش هزینه تبلیغات با استانی‎شدن انتخابات

علیرضا ابراهیمی نماینده مردم آزادشهر و رامیان در مجلس در گفت‌گو با خبرنگار گلستان ما در رابطه با استانی شدن انتخابات اظهارکرد: در نظر مخالفین و موافقین طرح انتخابات استانی، این طرح یک سری معایب و منفعت هایی دارد.

وی افزود: معایب متعددی در این طرح وجود دارد. ممکن است مشارکت مردم پایین بیاید، یا اینکه ممکن است هزینه‌های انتخاباتی افزایش یابد و ... .

ابراهیمی خاطرنشان کرد: افزایش قدرت پاسخگویی، پرداختن به تصمیمات استان و کشور، تقویت قانون‎گذاری و در کل پرداختن نمایندگان به وظیفه اصلی خود از منافع‌ این طرح است.

نماینده مردم آزادشهر و رامیان در مجلس در تشریح طرح استانی انتخابات بیان داشت: در این طرح کاندیداهای هر شهرستان به رقابت با هم می پردازند و از بین افرادی که کف رای، مثلا ۱۵ درصد آرای حوزه انتخابیه را آورده اند، کسی نماینده آن حوزه است که بتواند رای بیشتری در استان کسب کند.

وی تصریح کرد: فضای مجلس بر تصویب این طرح بود، کلیات طرح استانی شدن انتخابات تصویب شده و  در دو هفته آینده جزئیات آن نیز به صحن مجلس می آید.

 

فاطمه سپهوند

,

 

,

رئیس مجمع نمایندگان استان قزوین: طرح "استانی‌شدن انتخابات"، شهرستان‌های کوچک را فراموش می‌کند/ هزینه تبلیغات افزایش می‌یابد

, رئیس مجمع نمایندگان استان قزوین: طرح "استانی‌شدن انتخابات"، شهرستان‌های کوچک را فراموش می‌کند/ هزینه تبلیغات افزایش می‌یابد, رئیس مجمع نمایندگان استان قزوین: طرح "استانی‌شدن انتخابات"، شهرستان‌های کوچک را فراموش می‌کند/ هزینه تبلیغات افزایش می‌یابد,

طرح"استانی‌شدن انتخابات"، شهرستان‌های کوچک را فراموش می‌کند/ هزینه تبلیغات افزایش می‌یابد

, طرح"استانی‌شدن انتخابات"، شهرستان‌های کوچک را فراموش می‌کند/ هزینه تبلیغات افزایش می‌یابد,

روح‌الله بابایی صالح در گفت‌و‌گو‌ با خبرنگار سیاسی صبح قزوین اظهار کرد: نمایندگان مجلس به یک فوریت استانی شدن انتخابات رای داده‌اند، البته دوره‌های پیش نیز بارها این موضوع در مجلس طرح شده اما با عدم تائید شورای نگهبان مواجه شده است. 

وی ادامه داد: شاید این طرح در اجرا با فواید و آسیب‌هایی همراه باشد. فراموش شدن شهرستان‌های کوچک یکی از مواردی است که با اجرای این طرح اتفاق می‌افتد؛ چراکه نمایندگان استقرار خود را در مرکز استان تعریف کرده و خود را نماینده مرکز استان می‌دانند. 

نماینده مردم آوج و بوئین زهرا ابراز کرد: هزینه تبلیغات انتخاباتی قطعا برای کسانی که کاندیدای نماینده شدن هستند افزایش می‌یابد، زیرا پیش از این تبلیغ در یک نقطه یا چند منطقه بوده اما در آن زمان کل استان را شامل می‌شود. 

عضو مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: در زمان حاضر گروه‌های مختلف نمایندگان اصولگرا، مستقلین و اصلاح طلبان در مجلس حضور دارند، در شهرهای بزرگ همچون تهران این اتفاق می‌افتد و در شهرهای کوچک نماینده بیشتر در پی خدمات است، با استانی شدن حزبی شدن مطرح می‌شود. 

وی تاکید کرد: استانی شدن انتخابات در دوره‌های قبل نیز مطرح شد، اما به نتیحه نرسید و از طرف شورای نگهبان ایراداتی بر آن وارد شده و مورد تایید واقع نشده است، این موضوع باید در کمیسیون شوراها بررسی شود و مورد رای‌گیری کلی در مجلس قرار گیرد، البته به دلیل ماموریت کاری در روز رای گیری طرح در مرحله پیش حضور نداشتم. 

بابایی صالح در پایان گفت: قانونگذاری در مجلس برای کل کشور است، اما با استانی شدن حضور در شهرستان‌ها به‌ویژه شهرستان‌های دور از مرکز استان فراموش شده و کمرنگ می‌شود.

,  صبح قزوین,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,

 

,

نماینده آزادشهر و رامیان: احتمال کاهش مشارکت مردم و افزایش هزینه تبلیغات با استانی‎شدن انتخابات

, نماینده آزادشهر و رامیان: احتمال کاهش مشارکت مردم و افزایش هزینه تبلیغات با استانی‎شدن انتخابات, نماینده آزادشهر و رامیان: احتمال کاهش مشارکت مردم و افزایش هزینه تبلیغات با استانی‎شدن انتخابات,
, ,

علیرضا ابراهیمی نماینده مردم آزادشهر و رامیان در مجلس در گفت‌گو با خبرنگار گلستان ما در رابطه با استانی شدن انتخابات اظهارکرد: در نظر مخالفین و موافقین طرح انتخابات استانی، این طرح یک سری معایب و منفعت هایی دارد.

وی افزود: معایب متعددی در این طرح وجود دارد. ممکن است مشارکت مردم پایین بیاید، یا اینکه ممکن است هزینه‌های انتخاباتی افزایش یابد و ... .

ابراهیمی خاطرنشان کرد: افزایش قدرت پاسخگویی، پرداختن به تصمیمات استان و کشور، تقویت قانون‎گذاری و در کل پرداختن نمایندگان به وظیفه اصلی خود از منافع‌ این طرح است.

نماینده مردم آزادشهر و رامیان در مجلس در تشریح طرح استانی انتخابات بیان داشت: در این طرح کاندیداهای هر شهرستان به رقابت با هم می پردازند و از بین افرادی که کف رای، مثلا ۱۵ درصد آرای حوزه انتخابیه را آورده اند، کسی نماینده آن حوزه است که بتواند رای بیشتری در استان کسب کند.

وی تصریح کرد: فضای مجلس بر تصویب این طرح بود، کلیات طرح استانی شدن انتخابات تصویب شده و  در دو هفته آینده جزئیات آن نیز به صحن مجلس می آید.

,

علیرضا ابراهیمی نماینده مردم آزادشهر و رامیان در مجلس در گفت‌گو با خبرنگار گلستان ما در رابطه با استانی شدن انتخابات اظهارکرد: در نظر مخالفین و موافقین طرح انتخابات استانی، این طرح یک سری معایب و منفعت هایی دارد.

,

علیرضا ابراهیمی نماینده مردم آزادشهر و رامیان در مجلس در گفت‌گو با خبرنگار گلستان ما در رابطه با استانی شدن انتخابات اظهارکرد: در نظر مخالفین و موافقین طرح انتخابات استانی، این طرح یک سری معایب و منفعت هایی دارد.

,

وی افزود: معایب متعددی در این طرح وجود دارد. ممکن است مشارکت مردم پایین بیاید، یا اینکه ممکن است هزینه‌های انتخاباتی افزایش یابد و ... .

ابراهیمی خاطرنشان کرد: افزایش قدرت پاسخگویی، پرداختن به تصمیمات استان و کشور، تقویت قانون‎گذاری و در کل پرداختن نمایندگان به وظیفه اصلی خود از منافع‌ این طرح است.

نماینده مردم آزادشهر و رامیان در مجلس در تشریح طرح استانی انتخابات بیان داشت: در این طرح کاندیداهای هر شهرستان به رقابت با هم می پردازند و از بین افرادی که کف رای، مثلا ۱۵ درصد آرای حوزه انتخابیه را آورده اند، کسی نماینده آن حوزه است که بتواند رای بیشتری در استان کسب کند.

وی تصریح کرد: فضای مجلس بر تصویب این طرح بود، کلیات طرح استانی شدن انتخابات تصویب شده و  در دو هفته آینده جزئیات آن نیز به صحن مجلس می آید.

,

وی افزود: معایب متعددی در این طرح وجود دارد. ممکن است مشارکت مردم پایین بیاید، یا اینکه ممکن است هزینه‌های انتخاباتی افزایش یابد و ... .

,

ابراهیمی خاطرنشان کرد: افزایش قدرت پاسخگویی، پرداختن به تصمیمات استان و کشور، تقویت قانون‎گذاری و در کل پرداختن نمایندگان به وظیفه اصلی خود از منافع‌ این طرح است.

,

نماینده مردم آزادشهر و رامیان در مجلس در تشریح طرح استانی انتخابات بیان داشت: در این طرح کاندیداهای هر شهرستان به رقابت با هم می پردازند و از بین افرادی که کف رای، مثلا ۱۵ درصد آرای حوزه انتخابیه را آورده اند، کسی نماینده آن حوزه است که بتواند رای بیشتری در استان کسب کند.

,

وی تصریح کرد: فضای مجلس بر تصویب این طرح بود، کلیات طرح استانی شدن انتخابات تصویب شده و  در دو هفته آینده جزئیات آن نیز به صحن مجلس می آید.

,
 
,

فاطمه سپهوند

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه