اخبار داغ

آخرین آمار "بیکاران اردبیل" از زبان استاندار

آخرین آمار "بیکاران اردبیل" از زبان استاندار
طبق اعلام استاندار اردبیل افق ایجاد اشتغال و کاستن از آمار بیکاران در سال آینده بهتر از امسال خواهد بود و در سال 98 با بهره‌گیری از تجارب امسال، برنامه ایجاد 20 هزار شغل را در 8 ماهه سال خواهیم بست.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از سبلان‌ما، در سال‌های گذشته بحث ارائه آمار به یکی از مسائل جدی و پرچالش در کشور تبدیل شده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سبلان‌ما,

به اعتقاد کارشناسان، اداره کشور نیاز به آمارهای صحیح جهت برنامه‌ریزی در حوزه‌های مختلف داشته و به نظر می‌رسد یکی از دلایل عدم توانایی مدیران در برنامه‌ریزی و اجرای برنامه‌های خود، مساله دسترسی به آمار صحیح و به‌هنگام است اما ازسویی  تناقض‌های موجود در آمارهای رسمی که از سوی افراد و نهادهای مسوول ارائه می‌شود، خود به نوعی به معضل تبدیل شده و بدبینی مردم را  به همراه داشته است.

,

اما اکبر بهنام جو استاندار اردبیل،  بعد از ظهر شنبه29 دی ماه  در شورای هماهنگی امور ایثارگران استان اردبیل درباره  بیکاران این استان گفت: بر اساس آخرین سرشماری انجام یافته، ۶۵ هزار نفر در استان اردبیل فاقد کار بوده و منتظر ایجاد فرصت‌های شغلی هستند.

,

 به گفته وی اشتغال موضوع جامعی بوده که تنها یک قشر خاص با آن درگیر نیست و البته تحریم‌های جدید وضع شده از سوی آمریکا بر افزایش مشکلات اقتصادی کشور دامن زده اما تلاش کلی دولت و دستگاه‌های اجرایی فراهم آوردن زمینه بکارگیری و اشتغال مناسب کارجویان است.

,

استاندار اردبیل  همچنین در نشست فرمانداران استان اردبیل در روز 29 دی ماه نیز عنوان کرده است: افق ایجاد اشتغال سال آینده بهتر از امسال است چرا که برخی سرمایه‌گذاری‌ها در سال جاری شروع شده که در سال 98 به بهره‌برداری می‌رسد و در سال 98 با بهره‌گیری از تجارب امسال، برنامه ایجاد 20 هزار شغل را در 8 ماهه سال خواهیم بست.

,

وی تصریح کرد: برنامه‌ریزی ایجاد اشتغال یک میلیون و 77 هزار شغل جدید توسط دولت در سراسر کشور و سهم 13 هزار شغل در استان اردبیل و نیز موفقیت‌های حاصل شده برای ایجاد 20 هزار شغل از ابتدای سال از اقدامات مهم بوده است.

,

وی گفت: آمارهای اشتغال جدید در سال جاری، راستی‌آزمایی شده و دقیق بوده و براساس کد ملی و واریز حق بیمه تامین اجتماعی است و در این آمار، برش استانی و استخدام یک هزار و 700 نفر از جوانان استانمان در نیروهای مسلح کشور و برخی اشتغال‌های جدید استخدامی گنجانده نشده است.

,

استاندار اردبیل بیان کرد:امیدواریم با ایجاد دو هزار شغل جدید در شرکت کشت و صنعت مغان، راه‌اندازی مجتمع‌های شیرآلات در گرمی و دیگر پروژه‌های شاخص در سایر شهرستان‌های استان شاهد تحول و توسعه اقتصادی استان باشیم.

,

وی گفت: مدیران دستگاه‌ها و فرمانداران، برنامه‌‌های اقتصادی و ایجاد اشتغال در سال آتی را تا ابتدای اسفندماه سال جاری به استانداری تحویل دهند.

,

پیش تر معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان اردبیل در21 مرداد امسال گفته بود:وضعیت کارآفرینی ، اشتغال زایی و صنایع مولد و کارگاه های تولیدی در استان  اردبیل مطلوب است ولی در بحث آمار بیکاری ارقام و آمار مختلفی بیان شده است.

,

طبق اعلام وی میزان آمار بیکاری در استان اردبیل سه درصد از آمار میانگین کشوری بالاتر است و این معضل اساسی سیمای اشتغال و توانمندی های اقتصادی استان را تحت الشعاع خود قرار داده است.

,

استاندار اردبیل در نخستین ماه های کاری خود وعده ایجاد سالانه 20 هزار شغل را به مردم این استان داد و بر این اساس در یک بازه زمانی سه چهار ساله زمینه اشتغال  65 هزار بیکار موجود در استان فراهم خواهد شد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه