اخبار داغ

اوژانس هسته ای بوشهر؛ نیازی ضروری

اوژانس هسته ای بوشهر؛ نیازی ضروری
افزایش امکانات درمانی استان بوشهر و کاهش هزینه های سفر و درمان بیماران از مهمترین ویژگی های راه اندازی اورژانس هسته ای بوشهر است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از سپاس استان بوشهر از استان های استراتژیک کشور است که موقعیت جغرافیایی ویژه در شمال خلیج فارس و صنایع نفت و گاز تامین کننده بزرگ  امنیت و درآمد های کشور است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سپاس,

نیروگاه هسته ای بوشهر که بزرگترین نیروگاه اتمی جهان اسلام است در بوشهر قرار دارد و صنایع نفت و گاز، سازمان انرژی اتمی طبق پیوست های قانونی ملزم به برخی اقدامات پیرامون تاسیسات خود جهت توسعه و رفاه ساکنین اطراف این تاسیسات می باشد.

,

اورژانس هسته ای یکی از اقدامات است که با همکاری سازمان انرژی اتمی، دانشگاه علوم پزشکی استان بوشهر و استانداری بوشهر در حال ساخت است.

,

استاندار بوشهر عبدالکریم گراوند در جریان بازدید از روند اجرای ساختمان اورژانس هسته‌ای بوشهر گفت: با توجه به اینکه این پروژه با همکاری سازمان انرژی اتمی ایران در حال ساخت است انتظار داریم سازمان انرژی اتمی همکاری بیشتری برای تکمیل این پروژه داشته باشد.

, .,

وی افزود: با اشاره به پیشرفت ۷۰ درصدی ساختمان اورژانس هسته‌ای بوشهر گفت: استان بوشهر برای ساخت اورژانس هسته‌ای تاکنون ۹ میلیارد تومان هزینه کرده است و عملیات اجرایی این مرکز درمانی بر اساس تفاهم‌نامه سه جانبه وزارت بهداشت، استانداری بوشهر و سازمان انرژی اتمی ایران آغاز شده است.

, .,

استاندار بوشهر با بیان اینکه ساختمان اورژانس هسته‌ای بوشهر از پیشرفت مطلوبی برخوردار است، افزود: بر اساس ارزیابی‌های انجام شده  ساختمان اورژانس هسته‌ای بوشهر دارای 65 تا 70 درصد پیشرفت است و  البته مصالح تکمیل این ساختمان تامین شده است.

, .,

گراوند با تاکید بر تحقق تعهدات سازمان انرژی اتمی ایران در ساخت این اورژانس بیان کرد: بر اساس تعهدات مجری، ساختمان اورژانس هسته‌ای بوشهر نیمه نخست سال آینده وارد چرخه بهره برداری می‌شود.  

, .  ,

وی، افزود: ساختمان اورژانس هسته‌ای بوشهر دارای 101 تخت بستری و درمانی است که نقش مهمی در کمک به مراکز درمانی استان بوشهر دارد.

, .,

درباره اهمیت این موضوع توسط دکتر دادجو دبیردبیرخانه تخصصی سلامت در بلایا و پدافند غیرعامل دانشگاه علوم پزشکی بوشهر دی 96 گفته است : با توجه به موقعیت استان بوشهر و وجود نیروگاه اتمی حفظ آمادگی نیروهای درمانی در برخورد با حوادث هسته ای حائز اهمیت است .

,

دادجو گفت : سال 96 به دلیل برگزاری رزمایش هسته ای این دوره آموزشی در دو سطح برنامه ریزی و ترتیبی داده شده تا سطح یک آن با بهره گیری از توانمندی مربیان دوره دیده دانشگاه در زمینه حوادث پرتویی اجرا گردد.

,

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر اسفند 96 با اشاره به ساخت اورژانس هسته‌ای بوشهر با همکاری سازمان انرژی اتمی گفت: در ساخت این مرکز درمانی ۳۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری می‌شود.

,

سعید کشمیری در بازدید از روند اجرای طرح‌های بیمارستانی در شهر بوشهر با بیان اینکه توسعه زیرساخت‌های درمانی مورد توجه ویژه قرار دارد اظهار داشت: یکی از پروژه‌های مهمی که در کنار فعالیت نیروگاه اتمی بوشهر مورد توجه قرار گرفت ساخت اورژانس هسته‌ای است که این پروژه با کاربری هسته‌ای و عمومی با اعتبار ۳۰ میلیارد تومان آغاز شده است.

, .,

وی بیان اینکه بر اساس تفاهم انجام شده برای ساخت اورژانس هسته‌ای بوشهر از محل اعتبارات وزارت بهداشت ۱۳ میلیارد تومان تامین می‌شود گفت: در این راستا استانداری بوشهر ۸.۳ میلیارد تومان و سازمان انرژی اتمی ۸.۳ میلیارد تومان تامین می‌کند.

, .,

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر با بیان اینکه اورژانس هسته‌ای بوشهر در زمینی به مساحت هشت هزار متر مربع ساخته می‌شود افزود:اورژانس هسته‌ای که روند اجرایی مطلوبی دارد در جوار بیمارستان شهدای خلیج فارس بوشهر راه‌اندازی می‌شود.

, .,

کشمیری از تخصیص ۸۰ میلیارد ریالی برای ساخت اورژانس هسته‌ای بوشهر خبرداد و تصریح کرد: در حال حاضر از برنامه زمان بندی پروژه جلوتر هستیم و امید می‌رود در موعد مقرر دو ساله این پروژه تکمیل شود.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه