اخبار داغ

مناطق جنوبی استان بوشهر بدون هوای پاک

مناطق جنوبی استان بوشهر بدون هوای پاک
نفس کشیدن در هوای پاک شاید این روز‌ها آرزوی بسیاری از ساکنان کره زمین باشد؛ حتی آن‌هایی که فکر می‌کنیم در شهر‌ها وروستا‌های کوچک زندگی می‌کنند و باید هوایشان پاک باشد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل سپاس ؛ میزان آلودگی متفاوت بوده و ممکن است برخی از مواقع کمتر و برخی مواقع بیشتر باشد. به هرحال عسلویه وکنگان مشکل آلودگی آب و آلودگی هوا دارد و بسیاری از ترکیبات آلاینده‌های فرار در آنجا بالاست و شرایط مطلوب نیست. از نظر وزارت نفت نیز شرایط مطلوب نیست و در حال تلاش هستیم تا آلودگی‌ها کاهش پیدا کند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سپاس,

فرهاد قلی‌نژاد دیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر در این ارتباط با اشاره به اینکه در اغلب روزهای سال در جنوب استان شاهد سکون هوا هستیم، افزود: این موضوع باعث شده تا دغدغه‌های بیشتری در جنوب استان داشته باشیم و تهویه هوا به خوبی انجام نشده است.

,

قلی‌نژاد با تکذیب تخصیص سهم استان‌های هم‌جوار از عوارض آلایندگی پارس جنوبی، تصریح کرد: این موضوع در حد یک درخواست است و هنوز هیچ مصوبه‌ای نبوده است و اگر تاثیری داشته است مورد بررسی قرار می‌گیرد و مدل‌سازی انجام می‌شود. فعلا داده‌های علمی را جمع‌آوری می‌کنیم و سهمی اختصاص نیافته است.

,

وی بیان کرد: باید وضعیت آلایندگی استان همجوار به خوبی تحت تاثیر قرار گیرد. نگاه به سمت آلایندگی صنعت نباید نگاه درآمدزایی باشد و بلکه باید صنعت مجبور به رعایت قانون و کاهش آلایندگی شود.

,

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر بیان کرد: در استان بوشهر دو منبع اصلی آلودگی آب و هوا داریم که یکی توده گرد و غبار است که از دو منشا داخلی و کانون‌های خارج استان ایجاد می‌شود. بخش قابل توجهی از این گرد و غبار منشا خارجی دارد.

,

قلی‌نژاد با اشاره به اینکه ایستگاه عسلویه از سال گذشته به علت سرقت ناقص بوده و تعمیر آن مشمول زمان شد و تا امروز تعطیل بوده است اظهار داشت: هشت ایستگاه در پارس جنوبی داریم که همگی تحت مدیریت منطقه ویژه پارس است و به علت اینکه نظارت کافی بر آن نداریم، نمی‌توانیم ین آمار را ارائه کنیم. پیگیر هستیم که ایستگاه عسلویه را در سریع‌ترین زمان راه‌اندازی کنیم.

,

وی با اشاره به وضعیت گرد و غبار در جنوب استان بوشهر خاطرنشان کرد: هیچ روز پاکی در کنگان از سال گذشته تاکنون نداشته‌ایم و تعداد روزهای وضعیت قابل قبول ۱۵۹ روز بوده است و دو روز نیز خطرناک بوده است.

,

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر با اشاره به اینکه پروژه راه‌آهن باید بعد از ارزیابی محیط زیستی اجرا شود، افزود: در صورتی که طرح دارای تاثیر نامطلوب بر محیط زیست است باید با راهکارهای کاهش اثرات اجرا شود و این را به وزارت راه اعلام کردیم و اکنون این مطالعات در حال تدوین است و حتما باید قبل از اجرای پروژه این مطالعات به دست ما برسد و تاکنون مجوزی را صادر نکردیم.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه