اخبار داغ

ویژگی های یک نماینده ایده آل مجلس از نگاه دانشجویان اردبیل؛

یک نماینده مجلس خوب سازنده آراء است نه بازرگان آراء/ صداقت سنگ بنای اعتبار رفتار و کردار هر فرد است

یک نماینده مجلس خوب سازنده آراء است نه بازرگان آراء/ صداقت سنگ بنای اعتبار رفتار و کردار هر فرد است
جمعی از دانشجویان اردبیل به تبیین ویژگی های یک نماینده خوب در مجلس پرداخته و گفتند: یک نماینده خوب فردی است که امکان برخورداری از ظرفیت های حداکثری را برای حوزه ی انتخابیه خود به ارمغان بیاورد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از سبلان‌ما، آگاهی و دانستن ، حق مردم است حقی مسلم و گسست ناپذیر، وقتی که آنان می پرسند: نماینده مجلس به چه کار می آید و چه کمکی به زندگی ما می کند، بود و نبود او چه تفاوتی به حال ما دارد پرسش این است :چه گونه؟باچه ساز وکاری و با کدامین سوپاپ اطمینان می توان به فرد مدعی جهت احراز کرسی پارلمان رای داد و دریک کلام، نماینده مجلس باید چه ویژگی های درخور توجهی باید داشته باشد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سبلان‌ما,

خبرنگار ما به سراغ چند نفر از دانشجویان رفت تا جویای پاسخ های مردم در این زمینه باشد:

,

اصغر پاشاپور هادی سیاسی بسیج دانشجویی دانشگاه پیام نور  به تبیین ویژگی های یک نماینده اصلح پرداخت و گفت: یک نماینده خوب فردی است که امکان برخورداری از ظرفیت های حداکثری را برای حوزه ی انتخابیه خود به ارمغان بیاورد.

,

وی افزود: نماینده مناسب، فردی پاکیزه سرشت ، پاکیزه گفتار ، پاک دست و پابه کار است.

,

یک نماینده خوب مسولیت اندیشانه در مقام پاسخ گویی از کار کرد خود برمی اید

, یک نماینده خوب مسولیت اندیشانه در مقام پاسخ گویی از کار کرد خود برمی اید , یک نماینده خوب مسولیت اندیشانه در مقام پاسخ گویی از کار کرد خود برمی اید ,

این دانشجوی حقوق معتقد است؛ یک نماینده خوب در قانون گذاری نگاهی همه جانبه نگر، ذومراتب نگر و ذو مقیاس نگر دارد، بخشی نگر و جزیی اندیش، نیست لذا با دیدی کلان نگر، همه ی اهتمام خود را مصروف تقنین مناسب در مجلس می کند چراکه کار اصلی او این است.

,

وی معتقد: یک نماینده بطور مدام و فضولانه، در کار قوای دیگر سرک نمی کشد و منفعت اندیشانه و تمامیت خواهانه از دستگاه های اجرایی باج و خراج نمی طلبد ! او به سرعت و سهولت در گردش روزگار و در تداول قدرت ها، دستخوش نقاب پردازی ها نمی شود و اسم ملق زنی ها را خدمت گذاری به مردم نمی گذارد!

,

پاشاپور در پایان سخنان خود تصریح کرد: یک نماینده خوب نواقص و نقایص خود را فرافکنی نمی کند! توهین به میان نمی آورد، تحقیر روا نمی دارد، تکبر نمی ورزد بلکه مسولیت اندیشانه در مقام پاسخ گویی از کار کرد خود برمی اید، به جای استهزاء دیگران، خود را استیضاح می کند،

,

یک نماینده خوب، عمل گویایی دارد

, یک نماینده خوب، عمل گویایی دارد, یک نماینده خوب، عمل گویایی دارد,

وحید متقی دانشجوی حقوق دانشگاه ازاد اسلامی اردبیل نیز معتقد است: یک نماینده خوب کار کرد دیگران را به نفع خود مصادره به مطلوب نمی کند، او عمل گویا دارد نه زبان گویا!

,

وی می افزاید: نماینده ایده آل اهل تفکر سیستیماتیک است و در همه مواضع، سنجیده سخن می گوید درست قضاوت می کند و عالمانه و عامدانه فضای نقادی از عملکرد خود را فراهم می سازد.

,

متقی می گوید: یک نماینده خوب ، تخطئه را هدیه الهی می داند و به عقل جمعی تکیه می کند.

,

وی با بیان اینکه یک نماینده خوب ، سازنده ی آرا می شود خاطرنشان کرد: یک نماینده ی خوب، به گونه ای سلوک می کند که همه مردم شهر  بر علیه او اجماع نمی کنند تا او نباشد.

,

صداقت سنگ بنای اعتبار رفتار و کردار هر فرد است

, صداقت سنگ بنای اعتبار رفتار و کردار هر فرد است , صداقت سنگ بنای اعتبار رفتار و کردار هر فرد است ,

رحیم مهدوی دانشجوی علوم سیاسی دانشگاه پیام نور اردبیل نیز در این رابطه معتقد است یک سری از ویژگی ها شرط لازم برای رقم زدن صلاحیت کاندیداهاست. بی تردید صداقت، اصلی ترین ویژگی کاندیدای اصلح باید باشد چراکه  اساساً انتخاب یک کاندیدا بدون اطمینان از صداقت اش، صددرصد اشتباه است چون صداقت سنگ بنای اعتبار رفتار و کردار هر فرد است.

,

وی معتقد است: کاندیدایی که صادقانه می گوید نمره توانایی اش 4 است، به کاندیدایی که نمره توانایی اش 8 است اما می گوید 18 است اولویت دارد چراکه  فردی که قرار است 4 سال وکالت مردم یک شهر را بر عهده بگیرد هرچه که نداشته باشد، باید صادق باشد.

,

این دانشجوی علوم سیاسی شعار زدگی را بلای جان نمایندگان دانست و گفت: متاسفانه اکثر برنامه هایی هم که کاندیداها مطرح می کنند در سطح یک شعار باقی مانده است. بنابراین مقصود از برنامه، طرح هایی است که قابلیت اجرایی داشته باشند و با قوانین بالادستی و حتی پایین دستی تناقض ماهوی نداشته باشند.

,

مهدوی معتقد است: یک نماینده اصلح  به دور از عافیت طالبی دنیوی باید رویین تن باشد تا بتواند در مجلس امانت دار خواسته های ده ها هزار شهروندی باشد که به او رای داده اند و از آن بالاتر پاسدار قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران است چراکه عافیت طلبی دنیوی در قاموس نمایندگی جایگاهی ندارد.

,

این دانشجوی علوم سیاسی با بیان اینکه نباید شجاعت سیاسی را با نمایش های برخی نمایندگان برای رفتن به تیتر خبرها، یکی دانست،

,

به توصیف ویژگی شجاعت پرداخت و گفت: یک نماینده اصلح باید مقبولیت لازم را برای دفاع از خواسته های موکلانش را داشته باشد و بی محابا حق آنان را مطالبه کند.

,

طرح استانی شده انتخابات زمینه های بحران  اجتماعی را فراهم می کند

, طرح استانی شده انتخابات زمینه های بحران  اجتماعی را فراهم می کند, طرح استانی شده انتخابات زمینه های بحران  اجتماعی را فراهم می کند,

حسین رجبی دبیرکل انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه محقق اردبیلی نیز به انتقاد از طرح استانی شدن انتخابات  پرداخت و گفت: یکی از اشکالات طرح استانی شدن انتخابات  تحریک گسل‌‌های قومیتی، مذهبی و سیاسی است چراکه در استان‌‌‌هایی که شکاف مذهبی و قومیتی وجود دارد این طرح، انتخابات را به بحران  اجتماعی تبدیل می‌کند. برای مثال شهری با اکثریت اهل سنت در استانی با اکثریت شیعه در تمام دوره‌ها یک نماینده شیعه خواهد داشت یا برعکس در تعداد قابل توجهی از استان‌ها، شهرهایی با اکثریت شیعه نمایندگان اهل سنت خواهند داشت.

,

وی افزود: از سوی دیگر این طرح به ناسالم شدن فضای انتخابات، افزایش اثر پول و لابی‌گری‌‌های سیاسی در سطح استان‌ها خواهد انجامید. وقتی مناسبت‌ها در سطح استان آورده شود، مسلماً مسئله و تاثیرگذاری پول در این حوزه افزایش پیدا می‌کند و لابی‌گری‌های سیاسی هم قوت خواهد گرفت. در اینصورت اگر فردی بخواهد وارد مجلس شود، فقط کافی است شخصیت‌های سیاسی و افراد تأثیرگذار استان لابی‌گری کرده و با هزینه پول و ثروت بیشتر، خود را در سطح استان مطرح کند و فضای انتخابات ناسالم‌تر از گذشته خواهد شد.

,

رجبی با بیان اینکه برخی معتقدند استانی- شهرستانی شدن انتخابات، توانمندی‌‌های فردی و مسائل نمایندگان سطح بالاتری پیدا خواهد کرد و مجلس قدرت مند تری شکل خواهد گرفت خاطرنشان کرد: به نظر می‌رسد هیچ تضمینی برای رسیدن به این هدف وجود ندارد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه