اخبار داغ

گزارش دانا از یک خبرسازی توئیتری؛

شایعه نامه 8 وزیر دولتی به رهبر انقلاب با هدف هزینه سازی برای نظام/ آیا دولت در تصویب CFT به دنبال حکم حکومتی است؟ + تصاویر

شایعه نامه 8 وزیر دولتی به رهبر انقلاب با هدف هزینه سازی برای نظام/ آیا دولت در تصویب CFT به دنبال حکم حکومتی است؟ + تصاویر
درحالی امروز مصوبه CFT پس از کش و قوس های فراوان و با انبوه نارضایتی های نخبگان و دلسوزان انقلاب با اصرار مجلس به مجمع تشخیص رفت که برخی از کاربران توییترفارسی خبر از نامه نگاری هشت وزیر به رهبری درباره این لایحه دادند.
[

به گزارش خبرنگار شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ لایحه الحاق ایران به کنوانسیون تامین مالی تروریسم یا همان CFT بعنوان یکی از لوایح چهارگانه FATF پس از تصویب آن در مجلس در مهرماه سال جاری به شورای نگهبان ارسال شد و در جلسه مشترک اعضای این شورا با اسحاق جهانگیری معاون اول رییس جمهوری، محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه و عبدالناصر همتی رییس کل بانک مرکزی بررسی شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, CFT, FATF,

عباسعلی کدخدایی سخنگوی شورای نگهبان همان زمان در توییتر خود از عدم تایید مصوبه CFT خبر داد و این مصوبه را خلاف شرع، قانون اساسی و مبهم دانست.

, CFT,

علی لاریجانی رییس مجلس شورای اسلامی در پاسخ به نامه شورای نگهبان اعلام کرد که فقط ایرادات شورای نگهبان را بررسی می کند.

,

برای بار دوم و پس از ارسال مصوبه لایحه مربوطه به شورای نگهبان، کدخدایی در نامه ای اعلام کرد که برخی ایرادات به لایحه الحاق دولت جمهوری اسلامی ایران به کنوانسیون بین المللی مقابله با تامین مالی تروریسم کماکان به قوت خود باقی است.

,

پس از اعاده این مصوبه از شورای نگهبان، لایحه CFT پس از کش و قوس های فراوان و با انبوه نارضایت های نخبگان  و دلسوزان انقلاب نهایتا امروز در جلسه علنی مجلس برای بار سوم بررسی شد و مجلس بر نظر خود اصرار ورزید و لایحه به مجمع تشخیص رفت.

, CFT,

اما در همین کش و قوس های قانونی از روز گذشته خبر نامه نگاری چند وزیر به رهبری درباره این لایحه در میان کاربران توییتر فارسی دست به دست می شود که برخی از آنها را در ادامه می خوانید:

,

, ,

, ,

, ,

, ,

, ,

, ,

, ,

, ,

, ,

, ,

اینکه این خبر صحت دارد یا نه هنوز توسط هیچ مرجع رسمی یا غیر رسمی تایید و تکذیب نشده اما آنچه مبرهن است باید مسئولان مرتبط با موضوع شفاف سازی کنند؛ هرچند سابقه نامه نگاری هایی از این دست در بزنگاه های تاریخی انقلاب اسلامی مانند آنچه مشهور به نامه 127 نماینده در مجلس ششم است، وجود دارد.

,

انتهای پیام/

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه